W tym roku mamy dwóch zwycięzców, kolory roku 2021 to szarość i żółć, które symbolizują siłę i nadzieję. Nie po raz pierwszy Instytutu Pantone wybrał dwa odcienie, poprzednio miało to miejsce w roku 2016 gdy zwycięzcami zostały różowy Rose Quartz i błękit Serenity.

Pantone Color Institute jest jednostką badawczą i światowym specjalistą w zakresie kolorów. Od 2000 roku organizuje spotkania, na które zapraszani są specjaliści z całego świata, zajmujący się standaryzacją kolorów. Na podstawie analizy światowych trendów dominujących w modzie, projektowaniu przestrzeni i aktualnie panujących trendach myślowych, wybiera PANTONE Color of the Year. Na 2021 r. na kolor roku został wybrany duet – jasna szarość 17-5104 Ultimate Gray i żółty 13-0647 Illuminating.

Rok 2020 był szczególny, a wybrane kolory doskonale odpowiadają społecznym nastrojom i potrzebom świata postawionego w trudnej sytuacji. Pandemia która postawiła znany nam od lat świat „na głowie”, od wielu miesięcy determinuje praktycznie wszystkie dziedziny naszego życia. Czego potrzeba nam w tym trudnym czasie? Przede wszystkim nadziei na powrót do normalnego funkcjonowania, a także siły aby wytrzymać zmiany społeczne, z którymi się zmagamy oraz mocy która pozwoli odbudować to co pandemia mocno nadszarpnęła.

Wobec powyższych wydaje się, że wybór Instytutu Pantone właściwie nie mógł być inny. Stało się jasne, że nie będzie jednego koloru który mógłby wyrazić wszystko. Dwa kolory dają także komunikat, że potrzebujemy siebie nawzajem. Wybór ekspertów to mariaż kolorów niosący za sobą siłę i nadzieję, który potrafi podnieść na duchu. To połączenie nawiązujące do odporności, optymizmu, nadziei i pozytywności, których tak bardzo potrzebujemy, kiedy resetujemy, odnawiamy, wymyślamy na nowo i odkrywamy na nowo.

Szarość symbolizuje w jaki trudnych warunkach znaleźliśmy się wobec pandemii koronawirusa, jednak przywodzi na myśl także skały i kamienie, które stawiają opór upływającemu czasowi, symbolizuje moc i siłę. Cytrynowy odcień żółtego natomiast symbolizuje jasną, świeżą, nową, pozytywną energię. Kolor nadziei, który pozwala optymistycznie spojrzeć w przyszłość. To wesoły, jasny, i energetyczny kolor, który podtrzymuje na duchu i optymistycznie nastraja na przyszłość.

Pomijając rozważania symboliki kolorów, trzeba również przyznać, że duet stonowanej szarości i energetycznej żółci świetnie się razem komponują. Te z pozoru dwa odległe i niezależne od siebie odcienie, razem prezentują się naprawdę atrakcyjnie. Z pewnością to połącznie już wkrótce zagości na dobre w naszych wnętrzach oraz świecie mody i designu. Ubrania w odcieniach kojącego Ultimate Grey i optymistycznego Illuminating Yellow już pojawiły się już na wybiegach największych domów mody.

Kolorem roku 2020, który żegnamy, był Classic Blue. Symbolizował pozytywne spojrzenie w przyszłość, spokój i poczucie bezpieczeństwa. Rok 2020 okazał się jednak całkowicie inny, mogliśmy jedynie pomarzyć o tym co symbolizował. Stąd nasza uwaga skierowała się w inną stronę – nadziei i siły na przezwyciężenie trudności, co symbolizują kolory wybrane na ten rok.

Źródło: pantone.com

Udostępnij

Udostępnij

  • Szanowni Klienci, Partnerzy i Przyjaciele, W imieniu całego zespołu Viki Family pragniemy złożyć najserdeczniejsze życzenia z okazji Świąt Bożego Narodzenia i nadchodzącego Nowego Roku. Niech magiczny czas Świąt wypełni Wasze domy ciepłem, radością i spokojem, a Nowy Rok przyniesie spełnienie marzeń, sukcesy oraz wiele inspirujących wyzwań. Dziękujemy za okazane nam zaufanie i owocną współpracę w […]

  • Walka z zanieczyszczeniem środowiska plastikowymi odpadami jest jednym z kluczowych wyzwań współczesnego świata. Plastikowe butelki jednorazowego użytku, szczególnie te kolorowe, stanowią istotne źródło mikroplastiku, który wpływa negatywnie na środowisko i zdrowie człowieka. Jednym z rozwiązań mających na celu ograniczenie tego problemu jest system kaucyjny, który z powodzeniem działa w wielu krajach Europy. Polska planuje wprowadzenie […]

  • Rynek opakowań dynamicznie się zmienia, dostosowując się do oczekiwań współczesnych konsumentów oraz rosnących wymagań ekologicznych. Nowoczesne opakowania przestają być jedynie ochroną produktu – stają się narzędziem komunikacji, promocji oraz elementem wspierającym zrównoważony rozwój.

  • Od wieków drzewa fascynują ludzi swoją długowiecznością, majestatycznym wyglądem i zdolnością przetrwania w ekstremalnych warunkach. Najstarsze drzewa na świecie, liczące tysiące lat, są świadkami historii i zmian klimatycznych, które przetoczyły się przez Ziemię. Najstarszym znanym okazem na świecie jest świerk „Old Tjikko” rosnący w Szwecji, a w Polsce najstarszym drzewem jest cis pospolity z Henrykowa […]