Udział w targach czy konferencjach branżowych to szansa na wzmocnienie pozycji firmy na rynku, możliwość zdobycia wiedzy oraz poznania nowości i aktualnych trendów na rynku. Spotkania biznesowe umożliwiają nawiązanie kontaktów, które przyspieszają rozwój każdej dziedziny gospodarki. Organizacja takich wydarzeń jest więc konieczna, jeśli chcemy utrzymać obecne tempo rozwoju. Pandemia koronawirusa zmieniła jednak rzeczywistość, jak więc teraz będą wyglądały takie spotkania?
Przed ich organizatorami oraz uczestnikami na pewno stoi wiele wyzwań. Co się zmieni? Jakie konkretne rozwiązania i technologie pomogą w ich organizacji? Jak zapewnić bezpieczeństwo? Na te pytania nie da się jeszcze odpowiedzieć. Wiele będzie zależało od sytuacji, jak będzie panowała w momencie ich organizacji oraz obowiązujących wtedy rozporządzeń rządowych. Jednak powrót do „normalności” sprzed pandemii jest koniecznością dla gospodarki, nikt więc nie ma wątpliwości, że sytuację trzeba jakoś rozwiązać.
Testem dla branży opakowań w Polsce staną się targi Packaging Innovations, które mają odbyć się w dniach 24-25 września 2020 w Centrum EXPO XXI Warszawa. Będzie to jedna z pierwszych imprez targowych w „nowej rzeczywistości”. Targi zostaną zrealizowane zgodnie z wytycznymi, nad którymi nadal pracuje Ministerstwo Rozwoju w porozumieniu z Polską Izbą Przemysłu Targowego. Wszyscy wierzą, że zastosowanie odpowiedniego reżimu sanitarnego, utrzymanie dystansu między uczestnikami targów, obowiązkowej rejestracji oraz kontroli liczby osób uczestniczących w wydarzeniu pozwoli zagwarantować bezpieczeństwo zarówno organizatorom, wystawcom jak i odwiedzającym. Ostateczny program targów nie jest jeszcze znany. Organizatorzy pracują nad nim, dostosowując go do obecnej sytuacji.
Targi branżowe są najlepszą receptą na ożywienie gospodarki, mogą pomóc również w jej odmrażaniu, należy je więc organizować. A w branży opakowań dużo się działo. Stagnacja, która objęła dużą część gospodarki, opakowań akurat nie dotyczyła. Zapotrzebowania na nie cały czas rosło, zmieniały się również oczekiwania klientów wobec opakowań. Producenci musieli więc dostosowywać się do wymagań rynku oraz do obowiązujących ograniczeń w możliwości prowadzenia działalności.
To co wydarzyło się w ostanich miesiącach warto podsumować i przedyskutować. Czas po pandemii, to będzie już inna rzeczywistość, niż ta którą pamiętamy sprzed pojawienia się zagrożenia wirusem Covid-19, należy się więc do niej dostosować. A do tego bardzo potrzebna jest możliwość wymiany spostrzeżeń i doświadczeń, które targi i konferencje branżowe umożliwiają. Miejmy nadzieję, że udało się to zrobić, a branża opakowań będzie jeszcze lepiej przygotowana na nowe typy zagrożeń, jako jeden z gwarantów bezpieczeństwa w zakresie dostawy towarów pierwszej potrzeby.
Udostępnij
Udostępnij
Rynek opakowań dedykowanych e-commerce przechodzi obecnie intensywną transformację, napędzaną przez rosnące wymagania konsumentów, rozwój technologii oraz globalne trendy zrównoważonego rozwoju. Według raportu The Future of E-commerce Packaging to 2029 (Przyszłość opakowań dla e-commerce do 2029 r.) opracowanego przez firmę Smithers, wartość globalnego rynku opakowań dla e-handlu osiągnęła w 2024 roku 75,3 miliarda dolarów, a do […]
Biogospodarka staje się coraz bardziej strategicznym kierunkiem rozwoju przemysłu w Europie, łącząc potencjał odnawialnych zasobów naturalnych z innowacyjnymi technologiami. W centrum tej transformacji znajduje się sektor leśno-drzewny i przemysł celulozowo-papierniczy, który już teraz generuje wartość dodaną na poziomie 25 miliardów euro rocznie i inwestuje ponad 5 miliardów euro w nowe technologie i rozwój. CEPI, reprezentując […]
Branża opakowań dynamicznie się zmienia, odpowiadając na wyzwania współczesnego świata, w tym rosnące wymagania konsumentów, zmiany legislacyjne, rozwój technologii i globalne dążenie do zrównoważonego rozwoju. Dziś opakowanie nie jest już wyłącznie funkcjonalnym dodatkiem do produktu, ale narzędziem komunikacji, innowacji i odpowiedzialności środowiskowej. Oto najważniejsze trendy, które kształtują obecnie rynek opakowań.
22 kwietnia obchodzony jest Światowy Dzień Ziemi – wydarzenie, które od ponad 50 lat jednoczy ludzi na całym świecie wokół troski o środowisko naturalne. Tegoroczne hasło „Nasza moc. Nasza planeta” przypomina, że każdy z nas może mieć realny wpływ na przyszłość naszej planety. W obliczu kryzysu klimatycznego, utraty różnorodności biologicznej i narastających problemów z odpadami, […]