Jesienią bieżącego roku będzie miało miejsce wydarzenie jakiego jeszcze nie było. Targi Packaging Innovations odbędą się razem z FestiwalemMarketingu.pl & FestiwalemDruku.pl. Wydarzenie, na którym spotkają się m.in. przedstawiciele reklamy z handlowcami, pracownikami działu zakupów i technologami, odbędzie się w dniach 15-16 września 2021 roku w EXPO XXI Warszawa.
Targi w Krakowie – jeden z największych organizatorów targów w Polsce łączy siły z OOH magazine – organizatorem FestiwalMarketingu.pl, największych targów branży reklamowo-poligraficznej, liderem w sektorze prasy branżowej poświęconej szeroko pojętej reklamie. Efektem tej współpracy będzie połączeniem 13. Międzynarodowych Targów Opakowań Packaging Innovations z 13. edycją Targów Reklamy i Poligrafii FestiwalMarketingu.pl/FestiwalDruku.pl i towarzyszącym im wydarzeniom dodatkowym.
Takie połączenie ma sens ma ponieważ opakowanie już dawno przestało być tylko zabezpieczaniem produktu, a stało się częścią procesu sprzedaży. Opakowanie produktu jest pierwszym komunikatem wysyłanym do potencjalnego klienta. To na jego podstawie konsument wstępnie ocenia sam produkt i decyduje, czy jego zawartość jest spójna z potrzebami i wartościami, którymi się kieruje. Decyduje o tym nie tylko wygląd opakowania, ale i jego inne właściwości np. to czy jest proekologiczne, co w ostatni czasie nabiera ogromnego znaczenia.
Udział w targach będzie okazją do przyjrzenia się całemu cyklowi życia produktu, od jego powstania, opakowania i wyboru środków komunikacji. Obecnie granica pomiędzy sprzedawcą a marketingowcem już powoli się zaciera. Rosnąca konkurencja, presja czasu, nowe kanały dotarcia – wszystko to sprawia, że nawet na moment nie można pozostać w tyle. Handlowiec musi być skutecznym negocjatorem i posiadać szeroką wiedzę z zakresu Public Relations. Organizowane wydarzenie da odpowiedź, jak skutecznie łączyć te role oraz jakich wyborów dokonywać, aby osiągnąć sukces. Tematami przewodnimi targów będzie ekologia oraz e-commerce.
Początkowo Targi Packaging Innovations planowane były na czerwiec. – Nie ukrywamy, że na decyzję o zmianie daty miały wpływ rozmowy z naszym Partnerem. Jak szybko się okazało mamy podobne wizje rozwoju wydarzeń, których nadrzędnym celem jest odpowiedź na potrzeby naszych klientów. Świat marketingu i sprzedaży jest ze sobą nierozerwalnie związany. To para idealna, która nie zawsze się zgadza, ale ostatecznie nie może bez siebie żyć. Z myślą o naszych wystawcach oraz gościach postanowiliśmy w tym roku połączyć oba wydarzenia, aby ułatwić firmom udział w spotkaniach branżowych. Synergia wydarzeń pozwoli na oszczędność czasu i pieniędzy. – podkreśla Ewa Woch, Wiceprezes Targów w Krakowie.
– Z targami Packaging Innovations współpracujemy od lat. Możliwość zorganizowania naszych wydarzeń w tym samym terminie daje szerokie możliwości dla poszukujących inspiracji ze świata marketingu, poligrafii i opakowań. Dużym atutem będzie nasze ubiegłoroczne doświadczenie w zakresie organizacji bezpiecznych targów – dodaje Robert Załupski, dyrektor generalny OOH magazine.
Źródło: packaginginnovations.pl
Udostępnij
Udostępnij
Od 1 października 2025 roku w Polsce oficjalnie obowiązuje system kaucyjny — to jedna z najpoważniejszych zmian w polityce gospodarki odpadami w ostatnich latach. Nowe regulacje dotyczą przede wszystkim opakowań po napojach: plastikowych butelek PET, metalowych puszek i (docelowo) szklanych butelek wielokrotnego użytku. Celem systemu jest promowanie recyklingu i ograniczanie ilości odpadów trafiających do środowiska.
Projekt ustawy o opakowaniach i odpadach opakowaniowych, zawierający nowe założenia systemu Rozszerzonej Odpowiedzialności Producenta (ROP), budzi duże kontrowersje wśród przedsiębiorców, organizacji odzysku i przedstawicieli branży opakowaniowej. Z jednej strony zakłada on przeniesienie części kosztów związanych z gospodarowaniem odpadami opakowaniowymi na producentów i importerów, zgodnie z zasadą „zanieczyszczający płaci”, ale jednocześnie jego kształt i sposób działania […]
Rynek opakowań stoi dziś w obliczu nowych wyzwań, które mogą kształtować jego przyszłość na wiele lat. Raport Smithers prognozuje, że globalny popyt na opakowania ma osiągnąć 1,52 biliona dolarów do 2030 roku. W scenariuszu bazowym tempo wzrostu wynosi ok. 3,8 %, ale w wariancie optymistycznym może wzrosnąć do 3,9 %, zaś w pesymistycznym spaść do […]
Unia Europejska od kilku lat intensyfikuje działania na rzecz ograniczenia ilości odpadów i przejścia do gospodarki o obiegu zamkniętym. W odpowiedzi na wyzwania związane z nadmiernym zużyciem opakowań jednorazowych i negatywnym wpływem na środowisko naturalne, wprowadza nowe regulacje, które radykalnie zmieniają zasady projektowania, produkcji i utylizacji opakowań w całej UE.