Organizatorzy różnego typu festiwali na świeżym powietrzu, często mają duży kłopot ze sprzątaniem terenu z namiotów pozostawionych po zakończeniu festiwalu. Uczestnicy mają tendencję do ich porzucania. W odpowiedzi na ten problem holenderski start-up zaprojektował lekki i nadający się do recyklingu namiot KarTent, z tektury falistej, idealny właśnie na takie wydarzenia.
Namiot jest odporny na wiatr i warunki pogodowe, wytrzyma nawet 3 dni ciągłego deszczu (średnia długość festiwalu), mogą w nim spać wygodnie dwie osoby, a wnętrze namiotu pozostaje ciemne i chłodne. Namiot można przywieźć z sobą, lub wypożyczyć go od organizatorów festiwalu, którzy rozstawiają go przed rozpoczęciem imprezy, a później usuwają, przeznaczając go, w zależności od stanu, do ponownego użycia bądź recyklingu.
KarTent to namiot wykonany w 100% z tektury. Na razie istnieje w wersji dla 2 osób, ale projektanci pracują już nad większymi odmianami. Jest bardzo lekki, waży tylko 600 g. W całości nadaje się do recyklingu. Jego podłoga ma wymiary 150 x 220 cm, namiot po złożeniu ma 130 cm wysokości. Dzięki wykorzystaniu innowacyjnych materiałów, struktura namiotu może pochłonąć ilość wody stanowiącą do 400% jego masy, zachowując integralność. Sama produkcja jest dużo bardziej ekonomiczna i ekologiczna niż tradycyjnego namiotu, zużywa niewiele energii, a w procesie produkcji powstaje o połowę mniej dwutlenku węgla.
KarTent to świetne rozwiązanie na lato. Jest wystarczająco odporny na wilgoć, odpowiednia grubość tektury zapewnia właściwą izolację, stąd w letnie miesiące będzie w nim chłodniej, zwłaszcza, że tektura nie przepuszcza światła słonecznego. Upalne poranki nie będą już straszne. Jest to po prostu wygodne rozwiązanie wyjazdowe.
KarTent to nie tylko lekka, ekologiczna alternatywa dla klasycznego namiotu, ale też miejsce na różnego rodzaju ekspresję – duże powierzchnie namiotu można przeznaczyć na druk zdjęć, napisów, czy po prostu na reklamę. Projekt zdobyły już nagrodę w międzynarodowym konkursie Red Dot Awards za innowacyjne rozwiązanie.
Udostępnij
Udostępnij
Rynek opakowań zyskuje na znaczeniu szczególnie w e-commerce, logistyce i handlu detalicznym. W obliczu wymogów środowiskowych i konsumenckich, warto przyjrzeć się bliżej, jakie perspektywy rysują się przed dwoma dominującymi materiałami – tekturą i plastikiem.
Rynek opakowań dedykowanych e-commerce przechodzi obecnie intensywną transformację, napędzaną przez rosnące wymagania konsumentów, rozwój technologii oraz globalne trendy zrównoważonego rozwoju. Według raportu The Future of E-commerce Packaging to 2029 (Przyszłość opakowań dla e-commerce do 2029 r.) opracowanego przez firmę Smithers, wartość globalnego rynku opakowań dla e-handlu osiągnęła w 2024 roku 75,3 miliarda dolarów, a do […]
Biogospodarka staje się coraz bardziej strategicznym kierunkiem rozwoju przemysłu w Europie, łącząc potencjał odnawialnych zasobów naturalnych z innowacyjnymi technologiami. W centrum tej transformacji znajduje się sektor leśno-drzewny i przemysł celulozowo-papierniczy, który już teraz generuje wartość dodaną na poziomie 25 miliardów euro rocznie i inwestuje ponad 5 miliardów euro w nowe technologie i rozwój. CEPI, reprezentując […]
Branża opakowań dynamicznie się zmienia, odpowiadając na wyzwania współczesnego świata, w tym rosnące wymagania konsumentów, zmiany legislacyjne, rozwój technologii i globalne dążenie do zrównoważonego rozwoju. Dziś opakowanie nie jest już wyłącznie funkcjonalnym dodatkiem do produktu, ale narzędziem komunikacji, innowacji i odpowiedzialności środowiskowej. Oto najważniejsze trendy, które kształtują obecnie rynek opakowań.