Podsumowania, plany, strategie. Tak standardowo rozpoczyna się działalność firm w nowym roku. Styczeń to najczęściej jeszcze spokojny okres, klienci robią to samo co my, więc zamówień, a przez to i pracy, jest mniej. Mamy więc czas na analizy i planowanie działań na bliższą i dalszą przyszłość.
Jedną z rzeczy, o której musimy pamiętać, to wydarzenia związane z naszą branżą. To ważne punkty na mapie naszych działań. Pozwalają nie tylko na bieżąco śledzić najnowsze trendy, ale również nawiązywać osobiste relacje z klientami, co w dzisiejszych czasach jest kluczowe dla sprzedaży w sektorze B2B. Wdrażanie najnowszych rozwiązań i szybkie dopasowywanie się do nowych wymagań klientów przekłada się na lepsze produkty, szybsze wprowadzanie nowości na rynek, a w konsekwencji na wyższe zyski. Ważne jest więc „być na bieżąco”.
Pierwszym ważnym wydarzeniem dla branży są Międzynarodowe Targi Reklamy i Poligrafii RemaDays, które rozpoczną się 15 lutego w Warszawie. To cykliczna impreza odbywająca się od 2005 roku, i przyciągająca wystawców z całego świata. Kolejną, już bardziej specjalistyczną, są Targi Techniki Pakowania i Opakowań Warsaw Pack 2017, które odbędą się w dniach 7-9 marca. W tym roku, po raz pierwszy towarzyszyć im będzie Giełda Opakowań, Materiałów i Urządzeń do Pakowania 2017. W założeniu ma to być miejsce spotkania producentów opakowań z kupcami, umożliwiające zawarcie kontraktów handlowych.
4 kwietnia rozpocznie się w Warszawie, prawdopodobnie najważniejsze wydarzenie wiosny w branży opakowań, Międzynarodowe Targi Opakowań Packaging Innovations 2017. Odbywająca się już po raz 9. impreza, jest największą, w branży opakowań, w Europie Środkowo-Wschodniej. To okazja do zaprezentowania się szerszej publiczności, jak również do wzięcia udziału w licznych warsztatach, konferencjach oraz prezentacjach. Chcielibyśmy zwrócić uwagę na warsztaty „Jak opakować brandy? Dowiedz się od praktyków, w jaki sposób opakowanie pozycjonuje produkt i markę.”. To nie jedyne, czym chcemy Państwa zainteresować. Serdecznie zapraszamy również na nasze stoisko. Viki Family, jako producent opakowań tekturowych, oczywiście będzie obecny na targach.
Udostępnij
Udostępnij
Od 1 października 2025 roku w Polsce oficjalnie obowiązuje system kaucyjny — to jedna z najpoważniejszych zmian w polityce gospodarki odpadami w ostatnich latach. Nowe regulacje dotyczą przede wszystkim opakowań po napojach: plastikowych butelek PET, metalowych puszek i (docelowo) szklanych butelek wielokrotnego użytku. Celem systemu jest promowanie recyklingu i ograniczanie ilości odpadów trafiających do środowiska.
Projekt ustawy o opakowaniach i odpadach opakowaniowych, zawierający nowe założenia systemu Rozszerzonej Odpowiedzialności Producenta (ROP), budzi duże kontrowersje wśród przedsiębiorców, organizacji odzysku i przedstawicieli branży opakowaniowej. Z jednej strony zakłada on przeniesienie części kosztów związanych z gospodarowaniem odpadami opakowaniowymi na producentów i importerów, zgodnie z zasadą „zanieczyszczający płaci”, ale jednocześnie jego kształt i sposób działania […]
Rynek opakowań stoi dziś w obliczu nowych wyzwań, które mogą kształtować jego przyszłość na wiele lat. Raport Smithers prognozuje, że globalny popyt na opakowania ma osiągnąć 1,52 biliona dolarów do 2030 roku. W scenariuszu bazowym tempo wzrostu wynosi ok. 3,8 %, ale w wariancie optymistycznym może wzrosnąć do 3,9 %, zaś w pesymistycznym spaść do […]
Unia Europejska od kilku lat intensyfikuje działania na rzecz ograniczenia ilości odpadów i przejścia do gospodarki o obiegu zamkniętym. W odpowiedzi na wyzwania związane z nadmiernym zużyciem opakowań jednorazowych i negatywnym wpływem na środowisko naturalne, wprowadza nowe regulacje, które radykalnie zmieniają zasady projektowania, produkcji i utylizacji opakowań w całej UE.