4 maja, w poniedziałek rozpoczął się kolejny etap łagodzenia ograniczeń związanych z pandemią koronawirusa, choć nadal obowiązuje zalecenie pozostawania w domu, jeśli nie jest koniecznym jego opuszczenie. Od tego dnia mogą już działać m.in. sklepy odzieżowe i księgarnie w galeriach handlowych, jednak nadal obowiązują limity liczby klientów i konieczność stosowania środków ochronnych. Wysokie ryzyko zakażenia oraz obostrzenia sanitarne nadal zniechęcają wiele osób do zakupów w sklepach stacjonarnych i korzystanie z e-handlu.
Kwiecień dla polskiej branży e-commerce był niesamowity, wzrosty zakupów w niektórych kategoriach produktów sięgał nawet kilkuset procent. Wcześniej podobna sytuacja występowała wyłącznie w grudniu, w czasie gorączki zakupów świątecznych lub podczas wyprzedaży w Black Friday. Zakupy przez internet zyskiwały na popularności w naszym kraju niezależnie od pandemii, ona jednak dodatkowo przyspieszyła ten proces. Pokazuje to chodziażby badanie przeprowadzone przez firmę Nielsen – Wpływ COVID-19 na zachowania konsumentów. Wynika z niego, że bezpieczeństwo osobiste podczas zakupów stało się nową wartością i siłą napędową dla rozwoju e-commerce, a bezkontaktowe zakupy jawią się jako najbardziej bezpieczne. Spowodowało to, że Polacy znacząco zwiększyli swoją aktywność zakupową online.
Polska jest jednym z najszybciej rosnących rynków e-commerce w Europie. Według danych Gemius, zakupy w sieci robi już 62% internautów i odsetek ten szybko rośnie. To szansa na rozwój nie tylko sklepów internetowych, ale i branż nieodłącznie związanych z e-handlem. Dynamicznie rozwijają się platformy internetowe, segment płatności elektronicznych e-commerce oraz, a może przede wszystkim, firmy logistyczne.
Liczba przesyłek rośnie z dnia na dzień. W szczycie, firmy kurierskie odnotowują wzrost nawet o 100% w stosunku do poprzednich miesięcy. Szczególnie rośnie liczba przesyłek z żywnością i produktami higienicznymi. W obecnej sytuacji możliwość zakupu podstawowych produktów spożywczych czy higienicznych przez internet to dla wielu osób, zwłaszcza z grup podwyższonego ryzyka, ogromne ułatwienie. Według Nielsena w tej chwili udział e-commerce w sprzedaży FMCG wynosi w Polsce ok. 1%, ale przy aktualnej dynamice do 2022 roku może urosnąć do 5%, więc to bardzo szybko rosnący segment rynku. Sytuacja w innych segmentach rynku jest podobna i wiele z nich odnotowuje wzrosty sięgające kilkuset procent.
Bezkontaktowe zakupy przez internet stały się najwygodniejszą i najbezpieczniejszą formą handlu podczas pandemii. Zwłaszcza, że firmy doręczające przesyłki dostosowały się do sytuacji i zwiększyły możliwości w zakresie odbioru dostawy. Paczkę m.in. można odebrać w paczkomatach bez konieczności dotykania panelu sterującego lub od kuriera, bez wychodzenia z domu i kontaktu z nim.
Przy zakupach przez internet, nie musimy mieć także szybko kontaktu z zakupionym towarem. Zapakowane produkty, jeśli nie jest to żywność o krótkim terminie ważności wymagająca odpowiednich warunków przechowywania, możemy odłożyć na „kwarantannę”. Odczekać zalecany okres, aby mieć pewność, że żadnych zarazków na opakowaniach już nie ma. W przypadku opakowań wysyłkowych kartonowych jest to najkrótszy okres, ponieważ tektura nie sprzyja rozwojowi koronawirusa.
W samym tylko 2019 roku Polacy wysłali prawie 537 mln paczek w związku z e-handlem, w tym roku na pewno wynik ten zostanie znacznie poprawiony. Sprawne pakowanie i wysyłkę zapewniają pudełka wysyłkowe E-CO BOX, zaprojektowane dla e-commerce. Wysyłasz towar przez internet, koniecznie wypróbuj to opakowanie.
Udostępnij
Udostępnij
Od wieków drzewa fascynują ludzi swoją długowiecznością, majestatycznym wyglądem i zdolnością przetrwania w ekstremalnych warunkach. Najstarsze drzewa na świecie, liczące tysiące lat, są świadkami historii i zmian klimatycznych, które przetoczyły się przez Ziemię. Najstarszym znanym okazem na świecie jest świerk „Old Tjikko” rosnący w Szwecji, a w Polsce najstarszym drzewem jest cis pospolity z Henrykowa […]
Opakowania są nieodłącznym elementem współczesnej gospodarki, pełniąc kluczową funkcję w ochronie i transporcie towarów. Jednak ich masowe zużycie prowadzi do poważnych wyzwań związanych z gospodarką odpadami. Najnowszy raport Instytutu Ochrony Środowiska – Państwowego Instytutu Badawczego, dotyczący rynku recyklingu odpadów opakowaniowych w Polsce w 2022 roku, rzuca światło na skalę problemu i stanowi ważny głos w […]
W obliczu rosnących wyzwań związanych z ochroną środowiska, segregacja odpadów staje się kluczowym elementem działań na rzecz zrównoważonego rozwoju. Wyniki badania przeprowadzonego przez SW Research na zlecenie Fundacji ProKarton pokazują, że Polacy są coraz bardziej świadomi tego obowiązku, a segregacja odpadów opakowaniowych staje się normą w codziennym życiu. Wzrost zaangażowania społeczeństwa jest zauważalny, jednak wyniki […]
Konkurs ART OF PACKAGING to jedno z najważniejszych wydarzeń w polskiej branży opakowań, przyciągające projektantów, studentów oraz profesjonalistów z całego kraju. Edycja 2024, podobnie jak poprzednie, była okazją do zaprezentowania najbardziej innowacyjnych i kreatywnych rozwiązań w projektowaniu opakowań, a także miejscem, w którym spotkały się wizje twórców i przedstawicieli przemysłu opakowaniowego. Gala Finałowa, która odbyła […]