4 maja, w poniedziałek rozpoczął się kolejny etap łagodzenia ograniczeń związanych z pandemią koronawirusa, choć nadal obowiązuje zalecenie pozostawania w domu, jeśli nie jest koniecznym jego opuszczenie. Od tego dnia mogą już działać m.in. sklepy odzieżowe i księgarnie w galeriach handlowych, jednak nadal obowiązują limity liczby klientów i konieczność stosowania środków ochronnych. Wysokie ryzyko zakażenia oraz obostrzenia sanitarne nadal zniechęcają wiele osób do zakupów w sklepach stacjonarnych i korzystanie z e-handlu.
Kwiecień dla polskiej branży e-commerce był niesamowity, wzrosty zakupów w niektórych kategoriach produktów sięgał nawet kilkuset procent. Wcześniej podobna sytuacja występowała wyłącznie w grudniu, w czasie gorączki zakupów świątecznych lub podczas wyprzedaży w Black Friday. Zakupy przez internet zyskiwały na popularności w naszym kraju niezależnie od pandemii, ona jednak dodatkowo przyspieszyła ten proces. Pokazuje to chodziażby badanie przeprowadzone przez firmę Nielsen – Wpływ COVID-19 na zachowania konsumentów. Wynika z niego, że bezpieczeństwo osobiste podczas zakupów stało się nową wartością i siłą napędową dla rozwoju e-commerce, a bezkontaktowe zakupy jawią się jako najbardziej bezpieczne. Spowodowało to, że Polacy znacząco zwiększyli swoją aktywność zakupową online.
Polska jest jednym z najszybciej rosnących rynków e-commerce w Europie. Według danych Gemius, zakupy w sieci robi już 62% internautów i odsetek ten szybko rośnie. To szansa na rozwój nie tylko sklepów internetowych, ale i branż nieodłącznie związanych z e-handlem. Dynamicznie rozwijają się platformy internetowe, segment płatności elektronicznych e-commerce oraz, a może przede wszystkim, firmy logistyczne.
Liczba przesyłek rośnie z dnia na dzień. W szczycie, firmy kurierskie odnotowują wzrost nawet o 100% w stosunku do poprzednich miesięcy. Szczególnie rośnie liczba przesyłek z żywnością i produktami higienicznymi. W obecnej sytuacji możliwość zakupu podstawowych produktów spożywczych czy higienicznych przez internet to dla wielu osób, zwłaszcza z grup podwyższonego ryzyka, ogromne ułatwienie. Według Nielsena w tej chwili udział e-commerce w sprzedaży FMCG wynosi w Polsce ok. 1%, ale przy aktualnej dynamice do 2022 roku może urosnąć do 5%, więc to bardzo szybko rosnący segment rynku. Sytuacja w innych segmentach rynku jest podobna i wiele z nich odnotowuje wzrosty sięgające kilkuset procent.
Bezkontaktowe zakupy przez internet stały się najwygodniejszą i najbezpieczniejszą formą handlu podczas pandemii. Zwłaszcza, że firmy doręczające przesyłki dostosowały się do sytuacji i zwiększyły możliwości w zakresie odbioru dostawy. Paczkę m.in. można odebrać w paczkomatach bez konieczności dotykania panelu sterującego lub od kuriera, bez wychodzenia z domu i kontaktu z nim.
Przy zakupach przez internet, nie musimy mieć także szybko kontaktu z zakupionym towarem. Zapakowane produkty, jeśli nie jest to żywność o krótkim terminie ważności wymagająca odpowiednich warunków przechowywania, możemy odłożyć na „kwarantannę”. Odczekać zalecany okres, aby mieć pewność, że żadnych zarazków na opakowaniach już nie ma. W przypadku opakowań wysyłkowych kartonowych jest to najkrótszy okres, ponieważ tektura nie sprzyja rozwojowi koronawirusa.
W samym tylko 2019 roku Polacy wysłali prawie 537 mln paczek w związku z e-handlem, w tym roku na pewno wynik ten zostanie znacznie poprawiony. Sprawne pakowanie i wysyłkę zapewniają pudełka wysyłkowe E-CO BOX, zaprojektowane dla e-commerce. Wysyłasz towar przez internet, koniecznie wypróbuj to opakowanie.
Udostępnij
Udostępnij
Rynek opakowań dedykowanych e-commerce przechodzi obecnie intensywną transformację, napędzaną przez rosnące wymagania konsumentów, rozwój technologii oraz globalne trendy zrównoważonego rozwoju. Według raportu The Future of E-commerce Packaging to 2029 (Przyszłość opakowań dla e-commerce do 2029 r.) opracowanego przez firmę Smithers, wartość globalnego rynku opakowań dla e-handlu osiągnęła w 2024 roku 75,3 miliarda dolarów, a do […]
Biogospodarka staje się coraz bardziej strategicznym kierunkiem rozwoju przemysłu w Europie, łącząc potencjał odnawialnych zasobów naturalnych z innowacyjnymi technologiami. W centrum tej transformacji znajduje się sektor leśno-drzewny i przemysł celulozowo-papierniczy, który już teraz generuje wartość dodaną na poziomie 25 miliardów euro rocznie i inwestuje ponad 5 miliardów euro w nowe technologie i rozwój. CEPI, reprezentując […]
Branża opakowań dynamicznie się zmienia, odpowiadając na wyzwania współczesnego świata, w tym rosnące wymagania konsumentów, zmiany legislacyjne, rozwój technologii i globalne dążenie do zrównoważonego rozwoju. Dziś opakowanie nie jest już wyłącznie funkcjonalnym dodatkiem do produktu, ale narzędziem komunikacji, innowacji i odpowiedzialności środowiskowej. Oto najważniejsze trendy, które kształtują obecnie rynek opakowań.
22 kwietnia obchodzony jest Światowy Dzień Ziemi – wydarzenie, które od ponad 50 lat jednoczy ludzi na całym świecie wokół troski o środowisko naturalne. Tegoroczne hasło „Nasza moc. Nasza planeta” przypomina, że każdy z nas może mieć realny wpływ na przyszłość naszej planety. W obliczu kryzysu klimatycznego, utraty różnorodności biologicznej i narastających problemów z odpadami, […]