Firma Silkolene postanowiła swoje oleje silnikowe Fuchs-Silkolene sprzedawać w opakowaniach kartonowych. Opakowanie nie składa się z samej tektury, bo ta niestety nie utrzyma płynu, ale jest to materiał dominujący. Dzięki nowym opakowaniom, firma znacznie zmniejszyła ślad węglowy produktu. 4- i 20-litrowe tekturowe opakowania olejów sprzedawane są w sklepach stacjonarnych i przez internet.
Firma Silkolene powstała w 1908 roku, zaopatruje rynek motoryzacyjny w środki smarne. Pomysł stosowania opakowania tekturowego na olej zaczerpnęła z innych podobnych rozwiązań stosowanych w przemyśle spożywczym. Opakowanie oleju to plastikowy worek umieszczony w kartonowym pudełku. Wystarczy wydobyć korek i odkręcić go, a następnie złapać za uchwyt i nalewać – użycie jest proste.
To rozwiązanie przynosi korzyści ekologiczne na wielu płaszczyznach. Najważniejsze to znacznie mniejsze zużycie plastiku – nawet 79% w przypadku opakowań 20-litrowych. Główny materiał, czyli karton jest w 100% recyklingowany. Po opróżnieniu opakowania wystarczy wyciągnąć plastikowy worek, rozłożyć pusty karton i umieścić w odpowiednich pojemnikach na śmieci. To rozwiązanie także znacząco zmniejsza objętość zużytych opakowań, co obniża koszty składowania, transportu oraz recyklingu opakowań.
Na obniżenie śladu węglowego wpływa także zoptymalizowanie transportu i składowania opakowań oleju. Dzięki prostokątnemu kształtowi pudełek, na zwykłej palecie można umieścić ich więcej, nawet 60% w przypadku opakowań 4-litrowych.
Opakowanie oleju Fuchs-Silkolene, to rozwiązanie jakiego na rynku motoryzacyjnym jeszcze nie stosowano. Miejmy nadzieję, że tym śladem szybko pójdą koleni producenci, bo z punktu widzenia środowiska, to znacznie lepsze opakowanie, niż obecnie stosowane przez inne firmy. Konsumenci wymuszają stosowanie ekologicznych rozwiązań w różnych segmentach rynku, liczymy że tu także nie zawiodą.
Udostępnij
Udostępnij
Nowe Rozporządzenie Unii Europejskiej w sprawie przemieszczania odpadów (EU Waste Shipment Regulation – WSR 1157/2024) budzi poważne obawy wśród przedstawicieli sektora recyklingu. Europejska Konfederacja Przemysłu Recyklingowego (EuRIC) stanowczo apeluje o natychmiastowe wydłużenie terminów wynikających z tego rozporządzenia, aby zapobiec destabilizacji rynków recyklingu oraz utracie konkurencyjności europejskiego przemysłu recyklingowego. Szczególnie zagrożony jest sektor recyklingu papieru i […]
Konfederacja Europejskiego Przemysłu Papierniczego (CEPI) reprezentuje sektor celulozowo-papierniczy w Europie, zrzeszając 19 krajowych organizacji branżowych i niemal 860 zakładów produkcyjnych. Przemysł ten zatrudnia ponad 175 000 osób, generując przychody rzędu 100 miliardów euro rocznie. CEPI w pełni popiera unijny cel osiągnięcia neutralności klimatycznej do 2050 roku i podejmuje działania na rzecz gospodarki cyrkularnej, w tym […]
E-CO BOX to innowacyjne opakowanie wysyłkowe stworzone z myślą o wymaganiach współczesnej branży e-commerce. W odpowiedzi na potrzeby firm poszukujących skutecznych, estetycznych i ekologicznych rozwiązań pakowania, ten produkt łączy nowoczesne technologie z wygodą użytkowania.
W świecie handlu detalicznego coraz większe znaczenie odgrywa optymalizacja procesów logistycznych i sprzedażowych, szczególnie w kontekście dynamicznie zmieniających się oczekiwań konsumentów. Jednym z kluczowych elementów tego procesu jest właściwe zarządzanie opakowaniami. To właśnie w tym obszarze niezwykle pomocnym narzędziem okazuje się „The Blue Book” – publikacja wydana przez Efficient Consumer Response (ECR) Executive Board. Nazywana […]