W dniach 11-15 2017 r. w Monachium odbywają się Światowe Targi Technologii Produkcji Napojów i Płynnych Pokarmów. To najważniejsze na świecie wydarzenie w zakresie produkcji, napełniania, pakowania, rozwiązań logistycznych i dystrybucji wszelkiego rodzaju napojów i płynnych środków spożywczych. Targi odbywają się co cztery lata.
Opakowania tekturowe, których popularność w pakowaniu produktów płynnych nieustannie rośnie, zwłaszcza w przemyśle mleczarskim i sokach, stają się coraz bardziej znaczącym fragmentem rynku pakowania tego rodzaju produktów. Decydujące tu są oczywiście właściwości tektury.
Tendencją, obecnie w każdej branży, jest minimalizacja wpływu opakowania na środowisko. I jest to ważny aspekt zarówno dla konsumentów, producentów, przetwórców jak i prawodawców. A opakowania tekturowe, jak żadne, pozwalają realizować cele wynikające z zasad zrównoważonego rozwoju – nadają się i do recyklingu i do kompostowania. Stosowanie opakowań będących akceptowalnymi dla świadomych ekologicznie odbiorców jest coraz ważniejsze dla ich producentów jak i firm z branż FMCG. Prowadzi to więc, do opracowania coraz to nowych rozwiązań w tej dziedzinie i napędza rozwój rynku.
Z raportu „The Future of Liquid Paperboard to 2022”, przygotowanego przez agencję badań rynkowych Smithers Pira, wynika, że produkcja opakowań tekturowych do produktów płynnych (LPB – liquid packaging board) będzie rosła w tempie 4,5% rocznie, przez najbliższe pięć lat.
Obecnie, trzy czwarte wszystkich wyprodukowanych opakowań LPB wykorzystywane jest w obu Amerykach i Europie. Azja w 2016 roku miała tylko 17-procentowy udział w tym rynku, pole do rozwoju jest tu więc ogromne, podobnie jak w Afryce. W Europie również można zauważyć znaczące różnice w możliwościach rozwoju tego rynku, w części zachodniej wzrost zapotrzebowania spowolnił, ale Europa Wschodnia cieszy się dużym i szybkim wzrostem popytu na opakowania LPB.
Ponad 70% opakowań LPB w 2016 roku wykorzystał przemysł mleczarski, a w ponad 20% zapakowano soki. Jednak już niedługo może pojawić się kolejny znaczący produkt wykorzystujący opakowania LPB, tzw. „alt-milk”, czyli mleczka na bazie orzechów i innych produktów pochodzenia roślinnego. A, że eksperci przewidują szybki wzrost popularności tego rodzaju napojów, będzie to również impuls dla rozwoju rynku LPB.
Udostępnij
Udostępnij
Rynek opakowań dynamicznie się zmienia, dostosowując się do oczekiwań współczesnych konsumentów oraz rosnących wymagań ekologicznych. Nowoczesne opakowania przestają być jedynie ochroną produktu – stają się narzędziem komunikacji, promocji oraz elementem wspierającym zrównoważony rozwój.
Od wieków drzewa fascynują ludzi swoją długowiecznością, majestatycznym wyglądem i zdolnością przetrwania w ekstremalnych warunkach. Najstarsze drzewa na świecie, liczące tysiące lat, są świadkami historii i zmian klimatycznych, które przetoczyły się przez Ziemię. Najstarszym znanym okazem na świecie jest świerk „Old Tjikko” rosnący w Szwecji, a w Polsce najstarszym drzewem jest cis pospolity z Henrykowa […]
Opakowania są nieodłącznym elementem współczesnej gospodarki, pełniąc kluczową funkcję w ochronie i transporcie towarów. Jednak ich masowe zużycie prowadzi do poważnych wyzwań związanych z gospodarką odpadami. Najnowszy raport Instytutu Ochrony Środowiska – Państwowego Instytutu Badawczego, dotyczący rynku recyklingu odpadów opakowaniowych w Polsce w 2022 roku, rzuca światło na skalę problemu i stanowi ważny głos w […]
W obliczu rosnących wyzwań związanych z ochroną środowiska, segregacja odpadów staje się kluczowym elementem działań na rzecz zrównoważonego rozwoju. Wyniki badania przeprowadzonego przez SW Research na zlecenie Fundacji ProKarton pokazują, że Polacy są coraz bardziej świadomi tego obowiązku, a segregacja odpadów opakowaniowych staje się normą w codziennym życiu. Wzrost zaangażowania społeczeństwa jest zauważalny, jednak wyniki […]