Tektura to niezwykle popularny materiał na opakowania transportowe, co zawdzięcza atrakcyjnej cenie, dużej wytrzymałości oraz naturalnemu pochodzeniu. Czy jednak sprawdza się w przypadku, gdy trzeba przetransportować coś naprawdę dużego? Czy opakowania wielkogabarytowe z tektury sprawdzają się np. w przemyśle ciężkim? Okazuje się, że tak!
Wielkogabarytowe pudła z tektury, świetnie sprawdzają się w przemyśle motoryzacyjnym, hutniczym, maszynowym, chemicznym i podobnych. Pudełka wytworzone z 3-, 5- i 7-warstwowej tektury ciężkiej, łączone za pomocą zszywek, klipsów i specjalnego kleju potrafią wytrzymać ciężar nawet do 1,5 tony, co sprawia że są stosowane coraz chętniej. Zapotrzebowanie na tego typu opakowania nieustannie rośnie także z powodów ustawodawstwa UE. Tektura, jako produkt ekologiczny, skutecznie wypiera opakowania z tworzyw sztucznych. Patrząc na kierunek rozwoju gospodarki światowej, jej rola w transporcie lądowym jak i morskim, będzie tylko rosła.
Dla firm stosujących wielkogabarytowe opakowania tekturowe najważniejsze jest bezpieczeństwo, a więc wytrzymałość opakowania transportowego, jego funkcjonalność, ale również cena. Przed producentami opakowań staje więc wyzwanie pogodzenie tych wymagań. Jeżeli zbyt zminimalizują koszt opakowań, spowodują jego większą podatność na uszkodzenia podczas transportu i przeładunku. Szkody które powstaną z tego powodu, to nie tylko straty wynikające z uszkodzenia transportowanego towaru, ale także straty wizerunkowe – odbiorcy nie otrzymują na czas zamówień. Warto więc przed decyzją o ostatecznym wyborze opakowania przeanalizować rachunek ekonomiczny, uwzględniając nie tylko sam koszt opakowania, ale także straty spowodowane możliwością jego uszkodzenia.
Nowocześni producenci, jak na przykład firma Viki Family, świadomi tego, na jakie niebezpieczeństwa będą narażone opakowania transportowe (warunki chłodnicze, wysokie temperatury, uszkodzenia mechaniczne…) korzystają z narzędzi symulujących środowisko w którym opakowanie będzie użytkowane i testują, jak sobie poradzi z tymi trudnościami. Zamawiając więc opakowanie u takiego producenta, można mieć pewność, że zaproponowane rozwiązanie będzie odpowiednio dostosowane do przeznaczenia i zagwarantuje bezpieczeństwo towaru. Zapewni także właściwą funkcjonalność, np. łatwość montażu, która przyspiesza pracę czy bezproblemowe przechowywanie złożonych opakowań w magazynie.
Jednak ostanie słowo zawsze należy do klienta. To on płaci za towar, więc decyduje o wyborze tego konkretnego rozwiązania. Jeżeli dla niego liczy się tylko cena, to naraża się na straty wynikające z niewłaściwego zabezpieczenia produktów. My proponujemy opakowania na wysokim poziomie, co nie zawsze oznacza najniższy koszt, ale w ogólnym rozrachunku zdecydowanie opłaca się.
Udostępnij
Udostępnij
Rynek opakowań zyskuje na znaczeniu szczególnie w e-commerce, logistyce i handlu detalicznym. W obliczu wymogów środowiskowych i konsumenckich, warto przyjrzeć się bliżej, jakie perspektywy rysują się przed dwoma dominującymi materiałami – tekturą i plastikiem.
Rynek opakowań dedykowanych e-commerce przechodzi obecnie intensywną transformację, napędzaną przez rosnące wymagania konsumentów, rozwój technologii oraz globalne trendy zrównoważonego rozwoju. Według raportu The Future of E-commerce Packaging to 2029 (Przyszłość opakowań dla e-commerce do 2029 r.) opracowanego przez firmę Smithers, wartość globalnego rynku opakowań dla e-handlu osiągnęła w 2024 roku 75,3 miliarda dolarów, a do […]
Biogospodarka staje się coraz bardziej strategicznym kierunkiem rozwoju przemysłu w Europie, łącząc potencjał odnawialnych zasobów naturalnych z innowacyjnymi technologiami. W centrum tej transformacji znajduje się sektor leśno-drzewny i przemysł celulozowo-papierniczy, który już teraz generuje wartość dodaną na poziomie 25 miliardów euro rocznie i inwestuje ponad 5 miliardów euro w nowe technologie i rozwój. CEPI, reprezentując […]
Branża opakowań dynamicznie się zmienia, odpowiadając na wyzwania współczesnego świata, w tym rosnące wymagania konsumentów, zmiany legislacyjne, rozwój technologii i globalne dążenie do zrównoważonego rozwoju. Dziś opakowanie nie jest już wyłącznie funkcjonalnym dodatkiem do produktu, ale narzędziem komunikacji, innowacji i odpowiedzialności środowiskowej. Oto najważniejsze trendy, które kształtują obecnie rynek opakowań.