Opakowania z tektury falistej spotykamy wszędzie gdzie towary są produkowane, transportowane i eksponowane na półkach. Już od prawie 150 lat zapewniają bezpieczny i higieniczny transport towarów, zabezpieczając ok. 70% światowej produkcji w drodze od producenta do konsumenta. Opakowania mogą być produkowane w dowolnym kształcie i rozmiarze, co ułatwia logistykę i transport, mogą np. zostać zoptymalizowane pod przestrzeń ładunkową, aby ułatwić otwieranie czy obsługę w sklepie.
Niezaprzeczalną zaletą opakowań tekturowych jest również to, że idealnie wpisują się w gospodarkę o obiegu zamkniętym. W 100% nadają się do recyklingu, są pochodzenia naturalnego i ulegają biodegradacji. W praktyce opakowania z tektury falistej są jednym z najbardziej ekologicznych produktów. Rynek odzyskiwania surowców wtórnych jest dobrze rozwinięty, a wydajne procesy recyklingu umożliwiają ponowne wykorzystanie włókien celulozowych do produkcji nowych opakowań – makulatura to 89% surowca wykorzystywanego do produkcji pudełek z tektury falistej. Zapewnia to ciągłość życia włókien oraz przyczynia się do wzrostu PKB gospodarki kraju.
Konstrukcja tektury falistej to seria połączonych łuków, co nadaje materiałowi znaczną sztywność i wytrzymałość, a jednocześnie zapewnia właściwości amortyzujące. Powietrze krążące w pustych przestrzeniach, wewnątrz materiału, to także izolator, który zapewnia ochronę przed wahaniami temperatury. Stosunek wytrzymałości do wagi tektury jest wyjątkowy i nie ma sobie równych wśród materiałów opakowaniowych. Produkowanych jest wiele rodzajów tektury falistej, o różnych gramaturach i profilach fali, co umożliwia przygotowywanie opakowań o różnych właściwościach.
Współcześnie produkowane opakowania z tektury falistej są dostosowane do określonego zadania i produktu, co przekłada się na ułatwienie pakowania, pozwala lepiej wykorzystać przestrzeń transportową i jednocześnie dobrze zabezpiecza towar. Opakawania takie optymalizują więc koszt prowadzenia działalności. Tektura falista odgrywa także coraz większą rolę marketingową na półkach sklepowych, ponieważ jako materiał ekologiczny może znacząco zwiększyć sprzedaż produktu. W e-commerce opakowanie tekturowe zapewniają pierwszy kontakt offline z konsumentem, staje się więc integralną częścią produktu, prezentując podstawowe wartości marki.
Opakowania z tektury falistej łatwo można dopasować do dowolnych kształtów i rozmiarów pakowanych przedmiotów, co zapewnia lepszą ochronę oraz właściwą izolację i sztywność. Nowe techniki drukowania, pozwalając uzyskać najwyższą jakość naniesinych nadruków, zaspokoją potrzeby nawet najbardziej wymagających klientów. Opakowanie z tektury falistej jest więc produktem, które łatwo dostosuje się zarówno do wymagań sprzedawców, łańcucha dostaw, jak i konsumentów. Właściwie to ideał :)
Zainteresowany opakowaniami z tektury falistej? Zapraszamy do kontaktu!
Udostępnij
Udostępnij
Od wieków drzewa fascynują ludzi swoją długowiecznością, majestatycznym wyglądem i zdolnością przetrwania w ekstremalnych warunkach. Najstarsze drzewa na świecie, liczące tysiące lat, są świadkami historii i zmian klimatycznych, które przetoczyły się przez Ziemię. Najstarszym znanym okazem na świecie jest świerk „Old Tjikko” rosnący w Szwecji, a w Polsce najstarszym drzewem jest cis pospolity z Henrykowa […]
Opakowania są nieodłącznym elementem współczesnej gospodarki, pełniąc kluczową funkcję w ochronie i transporcie towarów. Jednak ich masowe zużycie prowadzi do poważnych wyzwań związanych z gospodarką odpadami. Najnowszy raport Instytutu Ochrony Środowiska – Państwowego Instytutu Badawczego, dotyczący rynku recyklingu odpadów opakowaniowych w Polsce w 2022 roku, rzuca światło na skalę problemu i stanowi ważny głos w […]
W obliczu rosnących wyzwań związanych z ochroną środowiska, segregacja odpadów staje się kluczowym elementem działań na rzecz zrównoważonego rozwoju. Wyniki badania przeprowadzonego przez SW Research na zlecenie Fundacji ProKarton pokazują, że Polacy są coraz bardziej świadomi tego obowiązku, a segregacja odpadów opakowaniowych staje się normą w codziennym życiu. Wzrost zaangażowania społeczeństwa jest zauważalny, jednak wyniki […]
Konkurs ART OF PACKAGING to jedno z najważniejszych wydarzeń w polskiej branży opakowań, przyciągające projektantów, studentów oraz profesjonalistów z całego kraju. Edycja 2024, podobnie jak poprzednie, była okazją do zaprezentowania najbardziej innowacyjnych i kreatywnych rozwiązań w projektowaniu opakowań, a także miejscem, w którym spotkały się wizje twórców i przedstawicieli przemysłu opakowaniowego. Gala Finałowa, która odbyła […]