Aby przyciągnąć uwagę klienta, producenci wykazują się coraz większą pomysłowością przy tworzeniu opakowań. Trend ten jest związany ze sprzedażą w każdym rodzaju sklepów i stał się już integralną częścią procesu zakupowego. Teraz opakowanie otrzymało dodatkowe zadanie, ma pomóc utrzymać zaangażowanie klienta jeszcze po zakończeniu transakcji.

Opakowanie przede wszystkim ma chronić produkt przed ewentualnym uszkodzeniem, a także ułatwić magazynowanie i przenoszenie towarów. Jednak obecnie równie istotna stała się funkcja marketingowa. Opakowania ma podkreślać wartości produktu poprzez wskazanie jego benefitów lub odpowiednią oprawę graficzną.

Eleganckie kartonowe pudełko z estetycznie nadrukowanym logo firmy, o ciekawym kształcie. W środku produkt, zabezpieczony dodatkową osłoną. Już sam taki sposób pakowania nadaje mu dodatkową wartość. Klient ma wrażenie że kupił coś bardzo cennego, a jego opinia jest bardzo ważna, kształtuje wizerunek firmy, w której dany produkt powstał. Dlatego tak ważne są wszelkie działania mające na celu wyróżnienie oferty, a opakowanie staje się równie ważne jak produkt, a może nawet ważniejsze. To ono pierwsze przyciąga wzrok i sprawia, że produkt wzbudzi zainteresowanie. Opakowania same w sobie świadczą o tym, że to, co skrywają, jest czymś cennym, wyjątkowym. Dlatego nie wolno lekceważyć tego tematu.

Kolejnym ważnym aspektem pakowania produktu, jest materiał z którego wykonamy opakowanie. Rośnie świadomość ekologiczna klientów, a na ich ocenę coraz większy wpływ ma to, czy opakowanie odbierają jako coś szkodliwego dla środowiska. Plastik, folie i tego typu materiały, mimo że ich jakość cały czas poprawia się, są negatywnie postrzegane przez klientów. Papier i tektura to najwyżej oceniane materiały, a można je wykorzystać naprawdę kreatywnie. Z pomocą przychodzą różne dekoracyjne materiały, takie jak wysokiej jakości kolorowe papiery do kaszerowania, ozdobne wyściółki, czy wysokiej jakości nadruki. Do ozdoby można używać akcesoriów, zwykle używanych do dekoracji prezentów. Przekłada się to na pozytywne wrażenia klienta, który kupując w sklepie produkt, ma wrażenie, że sprawia sobie prezent.

Udostępnij

Udostępnij