Aby przyciągnąć uwagę klienta, producenci wykazują się coraz większą pomysłowością przy tworzeniu opakowań. Trend ten jest związany ze sprzedażą w każdym rodzaju sklepów i stał się już integralną częścią procesu zakupowego. Teraz opakowanie otrzymało dodatkowe zadanie, ma pomóc utrzymać zaangażowanie klienta jeszcze po zakończeniu transakcji.
Opakowanie przede wszystkim ma chronić produkt przed ewentualnym uszkodzeniem, a także ułatwić magazynowanie i przenoszenie towarów. Jednak obecnie równie istotna stała się funkcja marketingowa. Opakowania ma podkreślać wartości produktu poprzez wskazanie jego benefitów lub odpowiednią oprawę graficzną.
Eleganckie kartonowe pudełko z estetycznie nadrukowanym logo firmy, o ciekawym kształcie. W środku produkt, zabezpieczony dodatkową osłoną. Już sam taki sposób pakowania nadaje mu dodatkową wartość. Klient ma wrażenie że kupił coś bardzo cennego, a jego opinia jest bardzo ważna, kształtuje wizerunek firmy, w której dany produkt powstał. Dlatego tak ważne są wszelkie działania mające na celu wyróżnienie oferty, a opakowanie staje się równie ważne jak produkt, a może nawet ważniejsze. To ono pierwsze przyciąga wzrok i sprawia, że produkt wzbudzi zainteresowanie. Opakowania same w sobie świadczą o tym, że to, co skrywają, jest czymś cennym, wyjątkowym. Dlatego nie wolno lekceważyć tego tematu.
Kolejnym ważnym aspektem pakowania produktu, jest materiał z którego wykonamy opakowanie. Rośnie świadomość ekologiczna klientów, a na ich ocenę coraz większy wpływ ma to, czy opakowanie odbierają jako coś szkodliwego dla środowiska. Plastik, folie i tego typu materiały, mimo że ich jakość cały czas poprawia się, są negatywnie postrzegane przez klientów. Papier i tektura to najwyżej oceniane materiały, a można je wykorzystać naprawdę kreatywnie. Z pomocą przychodzą różne dekoracyjne materiały, takie jak wysokiej jakości kolorowe papiery do kaszerowania, ozdobne wyściółki, czy wysokiej jakości nadruki. Do ozdoby można używać akcesoriów, zwykle używanych do dekoracji prezentów. Przekłada się to na pozytywne wrażenia klienta, który kupując w sklepie produkt, ma wrażenie, że sprawia sobie prezent.
Udostępnij
Udostępnij
Rynek opakowań zyskuje na znaczeniu szczególnie w e-commerce, logistyce i handlu detalicznym. W obliczu wymogów środowiskowych i konsumenckich, warto przyjrzeć się bliżej, jakie perspektywy rysują się przed dwoma dominującymi materiałami – tekturą i plastikiem.
Rynek opakowań dedykowanych e-commerce przechodzi obecnie intensywną transformację, napędzaną przez rosnące wymagania konsumentów, rozwój technologii oraz globalne trendy zrównoważonego rozwoju. Według raportu The Future of E-commerce Packaging to 2029 (Przyszłość opakowań dla e-commerce do 2029 r.) opracowanego przez firmę Smithers, wartość globalnego rynku opakowań dla e-handlu osiągnęła w 2024 roku 75,3 miliarda dolarów, a do […]
Biogospodarka staje się coraz bardziej strategicznym kierunkiem rozwoju przemysłu w Europie, łącząc potencjał odnawialnych zasobów naturalnych z innowacyjnymi technologiami. W centrum tej transformacji znajduje się sektor leśno-drzewny i przemysł celulozowo-papierniczy, który już teraz generuje wartość dodaną na poziomie 25 miliardów euro rocznie i inwestuje ponad 5 miliardów euro w nowe technologie i rozwój. CEPI, reprezentując […]
Branża opakowań dynamicznie się zmienia, odpowiadając na wyzwania współczesnego świata, w tym rosnące wymagania konsumentów, zmiany legislacyjne, rozwój technologii i globalne dążenie do zrównoważonego rozwoju. Dziś opakowanie nie jest już wyłącznie funkcjonalnym dodatkiem do produktu, ale narzędziem komunikacji, innowacji i odpowiedzialności środowiskowej. Oto najważniejsze trendy, które kształtują obecnie rynek opakowań.