O tym, że opakowanie produktu jest bardzo ważne, wie każdy. Opakowanie może zdecydować o sukcesie bądź porażce, ponieważ ma decydujący wpływ na decyzje zakupowe klientów przy sklepowej półce, jest też tam najlepszym nośnikiem przekazu marketingowego. Należy zadbać i bardzo dokładnie przemyśleć każdy szczegół, aby być pewnym, że nasze opakowanie jest właściwe. A jakie opakowanie jest najlepsze, oczywiście kartonowe.
Można postawić nam zarzut, ze chwalimy swoje. Jesteśmy producentem opakowań tekturowych, więc je uważamy za najlepsze. Jednak wystarczy spojrzeć na rynek opakowań, aby przekonać się, że nasze twierdzenie to nie tylko słowa. Jakie opakowania wybiera się dla najbardziej ekskluzywnych produktów? Pudełka tekturowe.
Najlepszym przykładem są kosmetyki i drogie alkohole. Perfumy, wody toaletowe, kremy itd. wymagają opakowania szklanego lub z tworzywa sztucznego i tak są zapakowane. Jednak zawsze jest jeszcze jedno, zewnętrzne opakowanie, wykonane z kartonu, które skrywa to właściwe. Podobnie jest w przypadku alkoholi, butelka jest schowana w eleganckim pudełku. Innym przykładem są ubrania, one nie wymagają specjalnego opakowania, jednak produkty marek z wyższej półki, również otrzymujemy w pudełkach. Zasada ta dotyczy nie tylko drogich produktów. Co stoi na przeszkodzie, aby buty zamiast w pudełkach tekturowych pakować do plastikowych worków? Nic, a przecież zawsze kupujemy je w kartonowym pudełku. Dlaczego tak się dzieje? Decydujące znaczenie mają odczucia klientów, a opakowanie kartonowe wywołują te najbardziej pożądane. Dzięki takiemu opakowaniu produkt sprawia wrażenie solidnego i godnego zaufania, a producentom zależy aby właśnie tak był postrzegany.
Czy opakowania kartonowe są więc lepsze od innych? Zdecydowanie tak. Opakowania kartonowe są zawsze ciepłe, przez to przyjemne w dotyku. Tektura daje praktycznie nieograniczone możliwości zadruku, który jeszcze można uszlachetnić, co pozwala osiągnąć niesamowite efekty wizualne. Dodatkowo, nieszablonowy wygląd można uzyskać np. tłoczeniem czy ciekawym kształtem, tu tektura także nie wprowadza żadnych ograniczeń, te są tylko w głowie projektanta. Nie zapominajmy także o ekologii, opakowania tekturowe są pod tym względem najlepiej postrzegane przez konsumentów.
To wszystko powoduje, że opakowania takie są nie tylko niezwykle eleganckie i efektowne, ale również przyjemne w kontakcie fizycznym i budzące pozytywne odczucia. Przez to są bardzo chętnie stosowane i to nawet w przypadkach w których, wydawałoby się, nie są potrzebne. Przykładem może być producent perfum, który zaprojektował wyróżniającą się butelkę na swój produkt, w co zapewne zainwestował spore środki. Jednak nawet on ukrywa ją w tekturowym pudełku. To o czymś świadczy, nieprawdaż?
Udostępnij
Udostępnij
Rynek opakowań dedykowanych e-commerce przechodzi obecnie intensywną transformację, napędzaną przez rosnące wymagania konsumentów, rozwój technologii oraz globalne trendy zrównoważonego rozwoju. Według raportu The Future of E-commerce Packaging to 2029 (Przyszłość opakowań dla e-commerce do 2029 r.) opracowanego przez firmę Smithers, wartość globalnego rynku opakowań dla e-handlu osiągnęła w 2024 roku 75,3 miliarda dolarów, a do […]
Biogospodarka staje się coraz bardziej strategicznym kierunkiem rozwoju przemysłu w Europie, łącząc potencjał odnawialnych zasobów naturalnych z innowacyjnymi technologiami. W centrum tej transformacji znajduje się sektor leśno-drzewny i przemysł celulozowo-papierniczy, który już teraz generuje wartość dodaną na poziomie 25 miliardów euro rocznie i inwestuje ponad 5 miliardów euro w nowe technologie i rozwój. CEPI, reprezentując […]
Branża opakowań dynamicznie się zmienia, odpowiadając na wyzwania współczesnego świata, w tym rosnące wymagania konsumentów, zmiany legislacyjne, rozwój technologii i globalne dążenie do zrównoważonego rozwoju. Dziś opakowanie nie jest już wyłącznie funkcjonalnym dodatkiem do produktu, ale narzędziem komunikacji, innowacji i odpowiedzialności środowiskowej. Oto najważniejsze trendy, które kształtują obecnie rynek opakowań.
22 kwietnia obchodzony jest Światowy Dzień Ziemi – wydarzenie, które od ponad 50 lat jednoczy ludzi na całym świecie wokół troski o środowisko naturalne. Tegoroczne hasło „Nasza moc. Nasza planeta” przypomina, że każdy z nas może mieć realny wpływ na przyszłość naszej planety. W obliczu kryzysu klimatycznego, utraty różnorodności biologicznej i narastających problemów z odpadami, […]