Właściwe opakowanie produktu to nie tylko dobre zabezpieczenie go przed uszkodzeniem, ale również wizytówka firmy. Każdy sklep internetowy jest zainteresowany, aby przesyłki docierały do klientów w idealnym stanie. To jednak nie jest jedyne zadanie opakowania wysyłkowego. Należy również uwzględnić estetykę opakowania, która tworzy odpowiedni wizerunek firmy. Nie zapominajmy również o ekologii, która jest bardzo ważna dla coraz większej liczby klientów. Jeżeli uwzględnimy te wszystkie aspekty wybierając opakowanie wysyłkowe, klienci na pewno to docenią. Jakość opakowania jest naprawdę ważna w dobie wszechobecnych opinii internetowych.

Jak więc zapakować towar do wysyłki, aby zachęcić klienta do następnych zakupów? Jeśli formą pakowania jest szary karton i taśma klejąca, to może to być za mało. Ten sposób nie tylko wygląda nieestetycznie, ale także nie jest tani. Aby dobrze zakleić karton zużyjemy bardzo dużo taśmy. Znacznie lepszym rozwiązaniem jest wybranie pudełka fasonowego, wyposażonego w odpowiedni system zamykania. Nie tylko zaoszczędzimy na taśmie ale również zyskamy pewność, że towar został dostarczony w nienaruszonym stanie. Zwykłe pudełko kartonowe możemy stosować do wysyłki tylko w przypadku, gdy asortyment naszego sklepu jest naprawdę bardzo nietypowy i korzystanie z dedykowanych opakowań wysyłkowych jest prawie niemożliwe.

Pudełka wysyłkowe są produkowane z mocnej tektury falistej, najczęściej 3- lub 5-warstwowej, która jest bardzo wytrzymała, trwała, odporna na wstrząsy i uszkodzenia mechaniczne oraz warunki atmosferyczne. Dodatkowo paczki zabezpiecza się wypełniaczem, który wypełniania puste przestrzenie i zapewnia stabilizację produktów wewnątrz opakowań. Oczywiście należy stosować wypełniacze przyjazne dla środowiska, najlepiej z kartonu lub papieru. Ważny jest również dobór odpowiedniego rozmiaru opakowania wysyłkowego, które powinno być dostosowane do zawartości. Koniecznym więc jest zadbać o odpowiedni asortyment opakowań i wybierać z nich te właściwe, dopasowane od realizowanego zamówienia.

Produkty wysyłamy w opakowaniach dopasowanych do ich kształtu. Mogą to być pudełka kwadratowe, podłużne, teleskopowe… Producent opakowań zapewni nam odpowiednie pudełka. Jeżeli wysyłamy płaskie przedmioty, jak książki, kalendarze, płyty, czy inne drobne przedmioty to dobrym rozwiązaniem są koperty tekturowe. Są znacznie bardziej odporne od kopert papierowych, więc nie ma obawy o uszkodzenie zawartości oraz zapewniają dodatkowo korzyści finansowe – wysyłanie kopert jest tańsze niż paczek. Koperty kartonowe są, w przeciweństwie do kopert z folią bąbelkową, przyjazne dla środowiska, więc są dobrz postrzegane przez klientów i nie przyczyniają się do degradacji środowiska.

Pamiętajmy również o estetyce opakowania, która buduje pozytywny wizerunek sklepu. Tu dobrym pomysłem jest nadruk fleksograficzny. Technologia ta pozwala nanosić wysokiej jakości nadruki, które są przystępne cenowo nawet przy krótkich seriach produkcyjnych. Nadruk taki może całkowicie odmienić wygląd opakowania. Pozwoli umieścić ważne informacje na opakowaniu, pokazać logo firmy, poinformować o aktualnych promocjach czy nowościach w ofercie sklepu. Klient, który otrzymała zamówiony towar w wyróżniającym się opakowaniu, nie tylko dobrze zapamięta sklep, ale również może pochwalić się zdjęciem przesyłki np. na Instagramie lub Facebooku, a sklep na pewno na tym tylko zyska.

Ogromną zaletą opakowań kartonowych jest to, że są ekologiczne. Pod tym względem nie mają konkurencji. Zużyte opakowania mają wartość surowcową – są makulaturą i poddaje się je recyklingowi. Nawet jednak, jeśli trafią do środowiska, to nie zaszkodzą mu, tylko ulegną biodegradacji. Opakowanie kartonowe można także wykorzystać ponownie, np. do kolejnej wysyłki lub do przechowywania produktów w magazynie.

Stosowanie opakowań wysyłkowych z tektury, z wypełniaczami również z tego materiału, to sygnał dla klienta, że sklep dba o środowisko naturalne. Jeżeli dodatkowo na opakowaniu pojawi się certyfikat FSC, to wiadomo, że to najlepsze z obecnie dostępnych opakowań, a więc ogromny plus dla wizerunku sklepu. A dobry wizerunek, to gwarancja zyskania wiernych klientów, czyli to, o co w biznesie chodzi.

Udostępnij

Udostępnij