Dobierając optymalne opakowanie wysyłkowe do asortymentu sklepu można obniżyć koszty dostawy nawet o 25%, jednocześnie chroniąc środowisko oraz budując pozytywny wizerunek marki u odbiorców. Dobrze dobrane opakowanie to mniej wypełniaczy oraz mniejsza przestrzeń potrzebna do transportu wysyłanego towaru.
Jeżeli używasz zbyt dużych opakowań wysyłkowych, a wolne miejsce wypełniasz folią bąbelkową, lub piankami, to nie tylko produkujesz większą liczbę śmieci i to, w przypadku wypełniaczy z tworzyw sztucznych, bardzo szkodliwych dla środowiska, ale również zajmujesz niepotrzebnie przestrzeń w samochodach, statkach i innych środkach transportu, zwiększając zużycie paliwa, a więc i emisję CO2 do atmosfery.
Według danych Forbes Insight i DS Smith, średnio 24% powierzchni kontenerów pływającego po oceanach to pusta przestrzeń. Oznacza to, że przy optymalizacji opakowań, w ciągu roku, można tą samą ilość towaru wysłać w mniejszej o ponad 60 milionów liczbie kontenerów TEU, co przełożyłoby się na oszczędności rzędu 46 mld USD i zmniejszenie emisji CO2 do atmosfery o 120 mln ton.
Dlaczego więc sklepy nie optymalizują opakowań wysyłkowych? Odpowiedź jest prosta, nie potrafią tego zrobić. Sklepy internetowe często stawiają na uniwersalność, co ich zdaniem przekłada się na szybkość pakowania i wysyłki. Niestety nie zawsze jest to prawdziwe stwierdzenie, a na pewno nie jest to optymalne rozwiązanie. Na uniwersalne pudełka mogą sobie pozwolić tylko sklepy o bardzo wąskim asortymencie. Jeżeli sklep ma zróżnicowany asortyment musi mieć i zróżnicowane opakowania.
Dlaczego „musi”? Bo wymagają tego klienci. Już 1 na 3 konsumentów wybiera marki w oparciu na ich społeczny wydźwięk i wpływ na środowisko, a liczba klientów dla których ten element staje się kluczowy, każdego roku szybko się powiększa. Jeżeli chcesz więc dbać o swoją reputację oraz zapewnić klientom wspaniałe doświadczenia z unboxingu, musisz zoptymalizować pudełka wysyłkowe. Bo jaką przyjemność dostarcza otwarcie opakowania w którym widać tylko wypełniacze i to z tworzyw sztucznych? Duże pudło z niewielką zawartością nie tylko nie wygląda dobrze, ale i generuje dodatkowe koszy.
Jak więc rozwiązać ten problem? Nawiąż współpracę z producentem opakowań wysyłkowych, najlepiej lokalnym, który przygotuje odpowiedni zestaw pudełek wysyłkowych, a także w razie potrzeby szybko powiększy zakres rozwiązań do powiększającego się asortymentu sklepu. Dostarczy także przekładki, kratki i wypełniacze z tektury, które są przyjazne dla środowiska, i podkreślą twoje wysiłki na rzecz zrównoważonego rozwoju, czyli to, czego wymaga współczesny klient.
W przypadku sklepu internetowego, doświadczenia związane z opakowaniem są jedynym kontaktem offline sprzedawcy z klientem, wykorzystaj więc to w maksymalnym stopniu do pokazania swojej marki w jak najlepszym świetle, to zaprocentuje. Pamiętaj także, że działania te pozwolą zaoszczędzić na kosztach wysyłki, a to dodatkowy zysk dla sklepu. Przyczyniasz się także do ochrony środowiska, a to ogromie ważne nie tylko z przyczyn finansowych.
Udostępnij
Udostępnij
Od wieków drzewa fascynują ludzi swoją długowiecznością, majestatycznym wyglądem i zdolnością przetrwania w ekstremalnych warunkach. Najstarsze drzewa na świecie, liczące tysiące lat, są świadkami historii i zmian klimatycznych, które przetoczyły się przez Ziemię. Najstarszym znanym okazem na świecie jest świerk „Old Tjikko” rosnący w Szwecji, a w Polsce najstarszym drzewem jest cis pospolity z Henrykowa […]
Opakowania są nieodłącznym elementem współczesnej gospodarki, pełniąc kluczową funkcję w ochronie i transporcie towarów. Jednak ich masowe zużycie prowadzi do poważnych wyzwań związanych z gospodarką odpadami. Najnowszy raport Instytutu Ochrony Środowiska – Państwowego Instytutu Badawczego, dotyczący rynku recyklingu odpadów opakowaniowych w Polsce w 2022 roku, rzuca światło na skalę problemu i stanowi ważny głos w […]
W obliczu rosnących wyzwań związanych z ochroną środowiska, segregacja odpadów staje się kluczowym elementem działań na rzecz zrównoważonego rozwoju. Wyniki badania przeprowadzonego przez SW Research na zlecenie Fundacji ProKarton pokazują, że Polacy są coraz bardziej świadomi tego obowiązku, a segregacja odpadów opakowaniowych staje się normą w codziennym życiu. Wzrost zaangażowania społeczeństwa jest zauważalny, jednak wyniki […]
Konkurs ART OF PACKAGING to jedno z najważniejszych wydarzeń w polskiej branży opakowań, przyciągające projektantów, studentów oraz profesjonalistów z całego kraju. Edycja 2024, podobnie jak poprzednie, była okazją do zaprezentowania najbardziej innowacyjnych i kreatywnych rozwiązań w projektowaniu opakowań, a także miejscem, w którym spotkały się wizje twórców i przedstawicieli przemysłu opakowaniowego. Gala Finałowa, która odbyła […]