Dobierając optymalne opakowanie wysyłkowe do asortymentu sklepu można obniżyć koszty dostawy nawet o 25%, jednocześnie chroniąc środowisko oraz budując pozytywny wizerunek marki u odbiorców. Dobrze dobrane opakowanie to mniej wypełniaczy oraz mniejsza przestrzeń potrzebna do transportu wysyłanego towaru.
Jeżeli używasz zbyt dużych opakowań wysyłkowych, a wolne miejsce wypełniasz folią bąbelkową, lub piankami, to nie tylko produkujesz większą liczbę śmieci i to, w przypadku wypełniaczy z tworzyw sztucznych, bardzo szkodliwych dla środowiska, ale również zajmujesz niepotrzebnie przestrzeń w samochodach, statkach i innych środkach transportu, zwiększając zużycie paliwa, a więc i emisję CO2 do atmosfery.
Według danych Forbes Insight i DS Smith, średnio 24% powierzchni kontenerów pływającego po oceanach to pusta przestrzeń. Oznacza to, że przy optymalizacji opakowań, w ciągu roku, można tą samą ilość towaru wysłać w mniejszej o ponad 60 milionów liczbie kontenerów TEU, co przełożyłoby się na oszczędności rzędu 46 mld USD i zmniejszenie emisji CO2 do atmosfery o 120 mln ton.
Dlaczego więc sklepy nie optymalizują opakowań wysyłkowych? Odpowiedź jest prosta, nie potrafią tego zrobić. Sklepy internetowe często stawiają na uniwersalność, co ich zdaniem przekłada się na szybkość pakowania i wysyłki. Niestety nie zawsze jest to prawdziwe stwierdzenie, a na pewno nie jest to optymalne rozwiązanie. Na uniwersalne pudełka mogą sobie pozwolić tylko sklepy o bardzo wąskim asortymencie. Jeżeli sklep ma zróżnicowany asortyment musi mieć i zróżnicowane opakowania.
Dlaczego „musi”? Bo wymagają tego klienci. Już 1 na 3 konsumentów wybiera marki w oparciu na ich społeczny wydźwięk i wpływ na środowisko, a liczba klientów dla których ten element staje się kluczowy, każdego roku szybko się powiększa. Jeżeli chcesz więc dbać o swoją reputację oraz zapewnić klientom wspaniałe doświadczenia z unboxingu, musisz zoptymalizować pudełka wysyłkowe. Bo jaką przyjemność dostarcza otwarcie opakowania w którym widać tylko wypełniacze i to z tworzyw sztucznych? Duże pudło z niewielką zawartością nie tylko nie wygląda dobrze, ale i generuje dodatkowe koszy.
Jak więc rozwiązać ten problem? Nawiąż współpracę z producentem opakowań wysyłkowych, najlepiej lokalnym, który przygotuje odpowiedni zestaw pudełek wysyłkowych, a także w razie potrzeby szybko powiększy zakres rozwiązań do powiększającego się asortymentu sklepu. Dostarczy także przekładki, kratki i wypełniacze z tektury, które są przyjazne dla środowiska, i podkreślą twoje wysiłki na rzecz zrównoważonego rozwoju, czyli to, czego wymaga współczesny klient.
W przypadku sklepu internetowego, doświadczenia związane z opakowaniem są jedynym kontaktem offline sprzedawcy z klientem, wykorzystaj więc to w maksymalnym stopniu do pokazania swojej marki w jak najlepszym świetle, to zaprocentuje. Pamiętaj także, że działania te pozwolą zaoszczędzić na kosztach wysyłki, a to dodatkowy zysk dla sklepu. Przyczyniasz się także do ochrony środowiska, a to ogromie ważne nie tylko z przyczyn finansowych.
Udostępnij
Udostępnij
Rynek opakowań dedykowanych e-commerce przechodzi obecnie intensywną transformację, napędzaną przez rosnące wymagania konsumentów, rozwój technologii oraz globalne trendy zrównoważonego rozwoju. Według raportu The Future of E-commerce Packaging to 2029 (Przyszłość opakowań dla e-commerce do 2029 r.) opracowanego przez firmę Smithers, wartość globalnego rynku opakowań dla e-handlu osiągnęła w 2024 roku 75,3 miliarda dolarów, a do […]
Biogospodarka staje się coraz bardziej strategicznym kierunkiem rozwoju przemysłu w Europie, łącząc potencjał odnawialnych zasobów naturalnych z innowacyjnymi technologiami. W centrum tej transformacji znajduje się sektor leśno-drzewny i przemysł celulozowo-papierniczy, który już teraz generuje wartość dodaną na poziomie 25 miliardów euro rocznie i inwestuje ponad 5 miliardów euro w nowe technologie i rozwój. CEPI, reprezentując […]
Branża opakowań dynamicznie się zmienia, odpowiadając na wyzwania współczesnego świata, w tym rosnące wymagania konsumentów, zmiany legislacyjne, rozwój technologii i globalne dążenie do zrównoważonego rozwoju. Dziś opakowanie nie jest już wyłącznie funkcjonalnym dodatkiem do produktu, ale narzędziem komunikacji, innowacji i odpowiedzialności środowiskowej. Oto najważniejsze trendy, które kształtują obecnie rynek opakowań.
22 kwietnia obchodzony jest Światowy Dzień Ziemi – wydarzenie, które od ponad 50 lat jednoczy ludzi na całym świecie wokół troski o środowisko naturalne. Tegoroczne hasło „Nasza moc. Nasza planeta” przypomina, że każdy z nas może mieć realny wpływ na przyszłość naszej planety. W obliczu kryzysu klimatycznego, utraty różnorodności biologicznej i narastających problemów z odpadami, […]