Najnowszy raport Smithers Pira, „The Future of Sack and Kraft Paper to 2021” przewiduje wzrost zapotrzebowania na papier typu kraft o około 3% rocznie, w latach 2016-2021. Zwiększy to więc wartość tego rynku z 66 mld USD w 2016 roku, do 80 mld USD w 2021 roku.
Papier typu kraft, to papier siarczanowy, wytwarzany z makulatury lub włókien pierwotnych, dostępny w różnych gramaturach kolorach oraz fakturach. Jego główne cechy, wytrzymałość i nieprzeźroczystość dla świtała, sprawia że świetnie sprawdza się jako materiał na opakowania. Nadaje się do kontaktu z żywnością, oraz, dzięki jednolitej strukturze, do nanoszenia wysokiej jakości nadruków. Produkuje się z niego m.in. ekologiczne torby.
To co głównie napędza rynek papieru, to właśnie zapotrzebowanie na wysokiej jakości nadruki oraz… ekologia. Po wycofaniu ze sklepów toreb plastikowych, papier kraft może być głównym materiałem, z którego będą produkowane „reklamówki” dostępne w sklepach. Plastik oczywiście nie zniknie, nie będzie tylko za darmo. Jednak na pewno tworzy się szansa dla papierowych toreb. Na korzyść tych ostatnich działa także „moda” na ekologię. Klienci coraz częściej wybierają jakiś produkt, dlatego, że jest ekologiczny, zwłaszcza jeżeli cena jest porównywalna.
Na korzyść papieru kraft działają także zmieniające się przyzwyczajenia konsumentów. Kupujemy produkty w coraz mniejszych opakowaniach, dzięki czemu gramatura papieru, a więc i cena opakowań z niego wytwarzanych, spada. Także postęp technologiczny sprawia, że materiał ten staje się coraz bardziej wytrzymały, przy niższej gramaturze, a to również ważna cecha dla dostawców. Lekkie opakowania to mniej do transportu.
Zrównoważone praktyki rozwoju, promowane w Europie, to kolejny argument na rzecz papieru. Producenci papieru typu kraft intensywnie rozwijają linie produktów powstających zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju. Rozwijają produkcje w oparciu o dostawy z lasów zarządzanych w sposób zrównoważony, podejmują również działania mające na celu zwiększenie ilości odzyskiwanego materiału używanego do produkcji. Powoduje to, że produkty z papieru kraft postrzegane są jako przyjazne dla środowiska, czyli również dla nas, którzy obawiamy się o nasze zdrowie i bezpieczeństwo.
Udostępnij
Udostępnij
Rynek opakowań dynamicznie się zmienia, dostosowując się do oczekiwań współczesnych konsumentów oraz rosnących wymagań ekologicznych. Nowoczesne opakowania przestają być jedynie ochroną produktu – stają się narzędziem komunikacji, promocji oraz elementem wspierającym zrównoważony rozwój.
Od wieków drzewa fascynują ludzi swoją długowiecznością, majestatycznym wyglądem i zdolnością przetrwania w ekstremalnych warunkach. Najstarsze drzewa na świecie, liczące tysiące lat, są świadkami historii i zmian klimatycznych, które przetoczyły się przez Ziemię. Najstarszym znanym okazem na świecie jest świerk „Old Tjikko” rosnący w Szwecji, a w Polsce najstarszym drzewem jest cis pospolity z Henrykowa […]
Opakowania są nieodłącznym elementem współczesnej gospodarki, pełniąc kluczową funkcję w ochronie i transporcie towarów. Jednak ich masowe zużycie prowadzi do poważnych wyzwań związanych z gospodarką odpadami. Najnowszy raport Instytutu Ochrony Środowiska – Państwowego Instytutu Badawczego, dotyczący rynku recyklingu odpadów opakowaniowych w Polsce w 2022 roku, rzuca światło na skalę problemu i stanowi ważny głos w […]
W obliczu rosnących wyzwań związanych z ochroną środowiska, segregacja odpadów staje się kluczowym elementem działań na rzecz zrównoważonego rozwoju. Wyniki badania przeprowadzonego przez SW Research na zlecenie Fundacji ProKarton pokazują, że Polacy są coraz bardziej świadomi tego obowiązku, a segregacja odpadów opakowaniowych staje się normą w codziennym życiu. Wzrost zaangażowania społeczeństwa jest zauważalny, jednak wyniki […]