Najnowszy raport Smithers Pira, „The Future of Sack and Kraft Paper to 2021” przewiduje wzrost zapotrzebowania na papier typu kraft o około 3% rocznie, w latach 2016-2021. Zwiększy to więc wartość tego rynku z 66 mld USD w 2016 roku, do 80 mld USD w 2021 roku.
Papier typu kraft, to papier siarczanowy, wytwarzany z makulatury lub włókien pierwotnych, dostępny w różnych gramaturach kolorach oraz fakturach. Jego główne cechy, wytrzymałość i nieprzeźroczystość dla świtała, sprawia że świetnie sprawdza się jako materiał na opakowania. Nadaje się do kontaktu z żywnością, oraz, dzięki jednolitej strukturze, do nanoszenia wysokiej jakości nadruków. Produkuje się z niego m.in. ekologiczne torby.
To co głównie napędza rynek papieru, to właśnie zapotrzebowanie na wysokiej jakości nadruki oraz… ekologia. Po wycofaniu ze sklepów toreb plastikowych, papier kraft może być głównym materiałem, z którego będą produkowane „reklamówki” dostępne w sklepach. Plastik oczywiście nie zniknie, nie będzie tylko za darmo. Jednak na pewno tworzy się szansa dla papierowych toreb. Na korzyść tych ostatnich działa także „moda” na ekologię. Klienci coraz częściej wybierają jakiś produkt, dlatego, że jest ekologiczny, zwłaszcza jeżeli cena jest porównywalna.
Na korzyść papieru kraft działają także zmieniające się przyzwyczajenia konsumentów. Kupujemy produkty w coraz mniejszych opakowaniach, dzięki czemu gramatura papieru, a więc i cena opakowań z niego wytwarzanych, spada. Także postęp technologiczny sprawia, że materiał ten staje się coraz bardziej wytrzymały, przy niższej gramaturze, a to również ważna cecha dla dostawców. Lekkie opakowania to mniej do transportu.
Zrównoważone praktyki rozwoju, promowane w Europie, to kolejny argument na rzecz papieru. Producenci papieru typu kraft intensywnie rozwijają linie produktów powstających zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju. Rozwijają produkcje w oparciu o dostawy z lasów zarządzanych w sposób zrównoważony, podejmują również działania mające na celu zwiększenie ilości odzyskiwanego materiału używanego do produkcji. Powoduje to, że produkty z papieru kraft postrzegane są jako przyjazne dla środowiska, czyli również dla nas, którzy obawiamy się o nasze zdrowie i bezpieczeństwo.
Udostępnij
Udostępnij
Rynek opakowań zyskuje na znaczeniu szczególnie w e-commerce, logistyce i handlu detalicznym. W obliczu wymogów środowiskowych i konsumenckich, warto przyjrzeć się bliżej, jakie perspektywy rysują się przed dwoma dominującymi materiałami – tekturą i plastikiem.
Rynek opakowań dedykowanych e-commerce przechodzi obecnie intensywną transformację, napędzaną przez rosnące wymagania konsumentów, rozwój technologii oraz globalne trendy zrównoważonego rozwoju. Według raportu The Future of E-commerce Packaging to 2029 (Przyszłość opakowań dla e-commerce do 2029 r.) opracowanego przez firmę Smithers, wartość globalnego rynku opakowań dla e-handlu osiągnęła w 2024 roku 75,3 miliarda dolarów, a do […]
Biogospodarka staje się coraz bardziej strategicznym kierunkiem rozwoju przemysłu w Europie, łącząc potencjał odnawialnych zasobów naturalnych z innowacyjnymi technologiami. W centrum tej transformacji znajduje się sektor leśno-drzewny i przemysł celulozowo-papierniczy, który już teraz generuje wartość dodaną na poziomie 25 miliardów euro rocznie i inwestuje ponad 5 miliardów euro w nowe technologie i rozwój. CEPI, reprezentując […]
Branża opakowań dynamicznie się zmienia, odpowiadając na wyzwania współczesnego świata, w tym rosnące wymagania konsumentów, zmiany legislacyjne, rozwój technologii i globalne dążenie do zrównoważonego rozwoju. Dziś opakowanie nie jest już wyłącznie funkcjonalnym dodatkiem do produktu, ale narzędziem komunikacji, innowacji i odpowiedzialności środowiskowej. Oto najważniejsze trendy, które kształtują obecnie rynek opakowań.