Coroczne badanie trendów konsumenckich przeprowadzone na zlecenie firmy Mondi pokazuje wzrost rok do roku zakupów online przez konsumentów w Niemczech i Polsce. Szczególnie jest to widoczne w grupie tzw. Srebrnych Serferów, czyli osób w wieku 55+ lat.
W 2021 roku już dziewięć na dziesięć osób w wieku 55+ robiło zakupy online, 49% z nich w internecie kupowało więcej niż rok wcześniej, a 5% dokonało takich zakupów po raz pierwszy. Motywacją do tego typu zakupów są względy bezpieczeństwa oraz ochrona zdrowia podczas pandemii, tak zadeklarował o 41% grupy badanych, ale ważne są również wygoda (39% wskazań), szansy na zakup rzeczy niedostępnych lokalnie (45%) oraz lepszy przegląd marek i ofert (52%).
Badanie pokazało także, że klienci preferują „zielone” opakowania eCommerce. Zdecydowana większość respondentów chce, aby opakowania nadawały się do użytku przy zwrotach (79%), łatwego składania (69%) i recyklingu (82%). Z badań wynika, że opakowanie przyjazne dla środowiska może być siłą napędową sprzedaży. 48% ankietowanych zadeklarowała, że jest skłonna dopłacić do 3 EUR, aby otrzymać zakupiony towar w przyjaznym dla środowiska opakowaniu.
Kolejnym ważną dla klienta sprawą, przy zakupach online są emocje, związane z otrzymaniem i wypakowaniem towaru, czyli „Unboxing”. Świadomość tego trendu rosła w ciągu ostatnich lat. W badaniu, 44% ankietowanych konsumentów online zadeklarowała, że doświadczyła radości z unboxingu, co szczególnie dotyczy Polaków (50%). 58% konsumentów w Polsce zadeklarowało również, że miłe doświadczenie z rozpakowaniem skłoniłoby ich do ponownego zamówienia w tym samym sklepie internetowym. Unboxing, dzięki mediom społecznościowym, dotychczas kojarzył się głównie z młodymi osobami , jak jednak wynika z badań, trend ten rozwija się wśród konsumentów w każdym wieku.
Dane opierają się na ankiecie internetowej przeprowadzonej przez YouGov Deutschland GmbH w dniach 8-15 grudnia 2021 r., w której wzięło udział 3085 osób, z czego 2082 w Niemczech i 1003 Polsce. Wyniki zostały zważone i są reprezentatywne dla odpowiedniej populacji (18+).
Opakowania wysyłkowe są dla e-commerce są bardzo ważne. Aby były pomocne w sprzedaży, należy zadbać zarówno o odpowiedni rodzaj opakowania jak i niezapomniany unboxing experience. Zamawiając opakowanie wysyłkowe dla sklepu internetowego należy wybrać opakowanie:
- solidne – aby nie uległo uszkodzeniu się podczas dostawy oraz nadawało się do ewentualnego odesłania,
- łatwe w otwieraniu – problem z otwarciem może frustrować klienta (unboxing),
- estetyczne – to wizytówka firmy,
- ekologiczne – i dotyczy to nie tylko pudełka ale i wypełniaczy.
Szukasz najlepszego opakowania wysyłkowego? Sprawdź nasz produkt – opakowanie wysyłkowe E-CO BOX.
Udostępnij
Udostępnij
Od 1 października 2025 roku w Polsce oficjalnie obowiązuje system kaucyjny — to jedna z najpoważniejszych zmian w polityce gospodarki odpadami w ostatnich latach. Nowe regulacje dotyczą przede wszystkim opakowań po napojach: plastikowych butelek PET, metalowych puszek i (docelowo) szklanych butelek wielokrotnego użytku. Celem systemu jest promowanie recyklingu i ograniczanie ilości odpadów trafiających do środowiska.
Projekt ustawy o opakowaniach i odpadach opakowaniowych, zawierający nowe założenia systemu Rozszerzonej Odpowiedzialności Producenta (ROP), budzi duże kontrowersje wśród przedsiębiorców, organizacji odzysku i przedstawicieli branży opakowaniowej. Z jednej strony zakłada on przeniesienie części kosztów związanych z gospodarowaniem odpadami opakowaniowymi na producentów i importerów, zgodnie z zasadą „zanieczyszczający płaci”, ale jednocześnie jego kształt i sposób działania […]
Rynek opakowań stoi dziś w obliczu nowych wyzwań, które mogą kształtować jego przyszłość na wiele lat. Raport Smithers prognozuje, że globalny popyt na opakowania ma osiągnąć 1,52 biliona dolarów do 2030 roku. W scenariuszu bazowym tempo wzrostu wynosi ok. 3,8 %, ale w wariancie optymistycznym może wzrosnąć do 3,9 %, zaś w pesymistycznym spaść do […]
Unia Europejska od kilku lat intensyfikuje działania na rzecz ograniczenia ilości odpadów i przejścia do gospodarki o obiegu zamkniętym. W odpowiedzi na wyzwania związane z nadmiernym zużyciem opakowań jednorazowych i negatywnym wpływem na środowisko naturalne, wprowadza nowe regulacje, które radykalnie zmieniają zasady projektowania, produkcji i utylizacji opakowań w całej UE.