Polscy są gotowi płacić za ochronę środowiska – tak wynika z europejskiego badania postrzegania opakowań przez konsumentów, przeprowadzonego na zlecenie Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Opakowań Kartonowych i Tekturowych Pro Carton. Badanie zostało przeprowadzone po emisji kampanii na temat wpływu opakowań na środowisko naturalne. Wzięło w nim udział 7 tys. konsumentów z siedmiu krajów, w tym 1 tys. z Polski.
Z raportu, przygotowanego na podstawie odpowiedzi ankietowanych wynika, że Polacy zmieniają swoje podejście do zakupów. Zwracają uwagę na oddziaływanie opakowań na środowisko i starają się wybierać takie, które nie mają negatywnego wpływu. Już 83% polskich konsumentów jest gotowych więcej zapłacić za produkt, jeśli jego opakowanie będzie mniej szkodliwe dla środowiska. Najbardziej hojne pod tym względem jest pokolenie milenialsów. 88% osób urodzonych w latach 1979-1999, jest gotowych zapłacić więcej za produkt, jeżeli jego opakowanie jest wykonane z ekologicznego materiału, z tego aż 33% osób zaakceptowałaby wzrost ceny o ponad 10%.
Oddziaływanie opakowań produktów na środowisko ma wpływ na decyzje zakupowe już u 77% kupujących, a 78% ankietowanych przedkłada opakowania kartonowe nad plastikowe Raport pokazał także, że 73% polskich kupujących zmieniło zwyczaje zakupowe w wyniku ostatnich doniesień medialnych na temat opakowań trafiających do mórz i oceanów, a 53% ankietowanych kupowało więcej produktów w opakowaniach przyjaznych dla środowiska. 59% kupujących odpowiedziało, że unikają określonych marek ze względu na stosowane przez nie opakowania.
Za najbardziej przyjazny materiał na opakowania została uznana tektura, tak stwierdziło 53% polskich konsumentów, na drugim miejscu znalazło się szkło – wybrało go 30% ankietowanych. Tektura została także uznana jedynym popularnym materiałem na opakowania w pełni przyjaznym dla środowiska – powstaje z surowców pochodzących ze źródeł odnawialnych, nadaje się do recyklingu i podlega biodegradacji.
Konsumenci oczekują więcej informacji na temat opakowań. 90% chciałoby zwiększenia ilości informacji na opakowaniach dotyczących ich przyjazności dla środowiska. Identyczna liczba 90% konsumentów wybrałoby zakupy w sklepie, który aktywnie zachęca dostawców do stosowania bardziej ekologicznych opakowań. Jednocześnie 54% respondentów uznało, że sprzedawcy detaliczni w kraju nie robią wystarczająco dużo, aby wprowadzić bardziej przyjazne dla środowiska formy opakowań.
Badanie pokazuje, że środowisko naturalne jest kwestią ważną jak nigdy wcześniej, a konsumenci są gotowi płacić za jego ochronę. Wymagają stosowania opakowań bardziej przyjaznych dla środowiska, przede wszystkim opakowań kartonowych. Są także gotowi wspierać marki i sprzedawców, którzy angażują się w ekologię. Czas więc dostosować się do wymagań konsumentów i zadbać, aby opakowania kartonowe stały się pierwszym wyborem przy pakowaniu każdego rodzaju produktów.
Źródło: procarton.com
Udostępnij
Udostępnij
Od wieków drzewa fascynują ludzi swoją długowiecznością, majestatycznym wyglądem i zdolnością przetrwania w ekstremalnych warunkach. Najstarsze drzewa na świecie, liczące tysiące lat, są świadkami historii i zmian klimatycznych, które przetoczyły się przez Ziemię. Najstarszym znanym okazem na świecie jest świerk „Old Tjikko” rosnący w Szwecji, a w Polsce najstarszym drzewem jest cis pospolity z Henrykowa […]
Opakowania są nieodłącznym elementem współczesnej gospodarki, pełniąc kluczową funkcję w ochronie i transporcie towarów. Jednak ich masowe zużycie prowadzi do poważnych wyzwań związanych z gospodarką odpadami. Najnowszy raport Instytutu Ochrony Środowiska – Państwowego Instytutu Badawczego, dotyczący rynku recyklingu odpadów opakowaniowych w Polsce w 2022 roku, rzuca światło na skalę problemu i stanowi ważny głos w […]
W obliczu rosnących wyzwań związanych z ochroną środowiska, segregacja odpadów staje się kluczowym elementem działań na rzecz zrównoważonego rozwoju. Wyniki badania przeprowadzonego przez SW Research na zlecenie Fundacji ProKarton pokazują, że Polacy są coraz bardziej świadomi tego obowiązku, a segregacja odpadów opakowaniowych staje się normą w codziennym życiu. Wzrost zaangażowania społeczeństwa jest zauważalny, jednak wyniki […]
Konkurs ART OF PACKAGING to jedno z najważniejszych wydarzeń w polskiej branży opakowań, przyciągające projektantów, studentów oraz profesjonalistów z całego kraju. Edycja 2024, podobnie jak poprzednie, była okazją do zaprezentowania najbardziej innowacyjnych i kreatywnych rozwiązań w projektowaniu opakowań, a także miejscem, w którym spotkały się wizje twórców i przedstawicieli przemysłu opakowaniowego. Gala Finałowa, która odbyła […]