Polscy są gotowi płacić za ochronę środowiska – tak wynika z europejskiego badania postrzegania opakowań przez konsumentów, przeprowadzonego na zlecenie Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Opakowań Kartonowych i Tekturowych Pro Carton. Badanie zostało przeprowadzone po emisji kampanii na temat wpływu opakowań na środowisko naturalne. Wzięło w nim udział 7 tys. konsumentów z siedmiu krajów, w tym 1 tys. z Polski.
Z raportu, przygotowanego na podstawie odpowiedzi ankietowanych wynika, że Polacy zmieniają swoje podejście do zakupów. Zwracają uwagę na oddziaływanie opakowań na środowisko i starają się wybierać takie, które nie mają negatywnego wpływu. Już 83% polskich konsumentów jest gotowych więcej zapłacić za produkt, jeśli jego opakowanie będzie mniej szkodliwe dla środowiska. Najbardziej hojne pod tym względem jest pokolenie milenialsów. 88% osób urodzonych w latach 1979-1999, jest gotowych zapłacić więcej za produkt, jeżeli jego opakowanie jest wykonane z ekologicznego materiału, z tego aż 33% osób zaakceptowałaby wzrost ceny o ponad 10%.
Oddziaływanie opakowań produktów na środowisko ma wpływ na decyzje zakupowe już u 77% kupujących, a 78% ankietowanych przedkłada opakowania kartonowe nad plastikowe Raport pokazał także, że 73% polskich kupujących zmieniło zwyczaje zakupowe w wyniku ostatnich doniesień medialnych na temat opakowań trafiających do mórz i oceanów, a 53% ankietowanych kupowało więcej produktów w opakowaniach przyjaznych dla środowiska. 59% kupujących odpowiedziało, że unikają określonych marek ze względu na stosowane przez nie opakowania.
Za najbardziej przyjazny materiał na opakowania została uznana tektura, tak stwierdziło 53% polskich konsumentów, na drugim miejscu znalazło się szkło – wybrało go 30% ankietowanych. Tektura została także uznana jedynym popularnym materiałem na opakowania w pełni przyjaznym dla środowiska – powstaje z surowców pochodzących ze źródeł odnawialnych, nadaje się do recyklingu i podlega biodegradacji.
Konsumenci oczekują więcej informacji na temat opakowań. 90% chciałoby zwiększenia ilości informacji na opakowaniach dotyczących ich przyjazności dla środowiska. Identyczna liczba 90% konsumentów wybrałoby zakupy w sklepie, który aktywnie zachęca dostawców do stosowania bardziej ekologicznych opakowań. Jednocześnie 54% respondentów uznało, że sprzedawcy detaliczni w kraju nie robią wystarczająco dużo, aby wprowadzić bardziej przyjazne dla środowiska formy opakowań.
Badanie pokazuje, że środowisko naturalne jest kwestią ważną jak nigdy wcześniej, a konsumenci są gotowi płacić za jego ochronę. Wymagają stosowania opakowań bardziej przyjaznych dla środowiska, przede wszystkim opakowań kartonowych. Są także gotowi wspierać marki i sprzedawców, którzy angażują się w ekologię. Czas więc dostosować się do wymagań konsumentów i zadbać, aby opakowania kartonowe stały się pierwszym wyborem przy pakowaniu każdego rodzaju produktów.
Źródło: procarton.com
Udostępnij
Udostępnij
W Muzeum Papiernictwa w Dusznikach-Zdroju od początku lipca można oglądać wystawę „Life of a Box” autorstwa Heshama Malika, pakistańskiego artysty mieszkającego w Czechach, o międzynarodowej renomie. Wystawa, będąca częścią globalnego projektu, ma na celu szerzenie świadomości ekologicznej, stymulowanie zmiany postaw i inspirowanie do działania na rzecz zrównoważonego rozwoju. Jej koncepcja wpisuje się w coraz bardziej […]
W obliczu narastającego kryzysu odpadowego i rosnącej presji regulacyjnej, rynek opakowań nadających się do recyklingu przechodzi dynamiczną transformację. Według danych zawartych w raporcie opublikowanym przez Meticulous Research, wartość tego rynku w 2024 roku wyniosła blisko 117 miliardów dolarów, a do 2035 roku ma przekroczyć 280 miliardów. Oznacza to średnioroczny wzrost na poziomie ponad 8%, co […]
Rynek opakowań zyskuje na znaczeniu szczególnie w e-commerce, logistyce i handlu detalicznym. W obliczu wymogów środowiskowych i konsumenckich, warto przyjrzeć się bliżej, jakie perspektywy rysują się przed dwoma dominującymi materiałami – tekturą i plastikiem.
Rynek opakowań dedykowanych e-commerce przechodzi obecnie intensywną transformację, napędzaną przez rosnące wymagania konsumentów, rozwój technologii oraz globalne trendy zrównoważonego rozwoju. Według raportu The Future of E-commerce Packaging to 2029 (Przyszłość opakowań dla e-commerce do 2029 r.) opracowanego przez firmę Smithers, wartość globalnego rynku opakowań dla e-handlu osiągnęła w 2024 roku 75,3 miliarda dolarów, a do […]