Ruszyła druga edycja Polish Graphic Design Awards, konkursu poświęconego komunikacji wizualnej i projektowaniu graficznemu w Polsce. W tym roku jest on przeprowadzany we współpracy z European Design Awards. Termin nadsyłania prac konkursowych upływa 1 kwietnia 2019 roku.
Polish Graphic Design Awards to jedyny w Polsce branżowy konkurs prezentujący realizacje ze wszystkich istniejących dziedzin grafiki użytkowej. Po raz pierwszy został on przeprowadzony w ubiegłym roku. Obejmuje szerokie spektrum różnych dziedzin komunikacji wizualnej, w tym projekty zrealizowane dla różnorodnych mediów przy użyciu rozmaitych metod i narzędzi projektowania graficznego.
Polish Graphic Design Awards obejmuje 14 kategorii – identyfikacja wizualna, plakat, ilustracja, projektowanie krojów pisma, wydawnictwo, prasa, infografika, wayfinding, opakowania, motion graphics, digital media, eksperyment i projektowanie studenckie, które zostały podzielone na 44 podkategorie.
Kategoria „Opakowania” obejmuje dwie podkategorie:
- Okolicznościowe opakowanie produktu – projekt graficzny specjalnego, okolicznościowego opakowania lub małej serii opakowań na pojedynczy produkt lub zestaw produktów, zrealizowane w liczbie minimum 10 sztuk.
- Seryjne opakowanie produktu – projekt graficzny opakowania pojedynczego lub serii opakowań na pojedynczy produkt lub zestaw produktów, zrealizowane w liczbie minimum 500 sztuk.
W konkursie są także trzy kategorie specjalne, w których nagrody zostaną przyznane najlepszemu projektantowi, projektantce oraz grupie, studiu lub agencji projektowej.
W konkursie wziąć udział mogą tylko projekty zrealizowane, wdrożone lub upublicznione pomiędzy 1 stycznia a 31 grudnia 2018 roku, w tym najlepsze. Konkurs zakończy uroczysta gala, która odbędzie się w ramach festiwalu European Design Awards – Warszawa, 7-9 czerwca 2019 r., podczas której zostaną wręczone nagrody.
Źródło: www.polishgraphicdesign.com
Udostępnij
Udostępnij
Rynek opakowań dedykowanych e-commerce przechodzi obecnie intensywną transformację, napędzaną przez rosnące wymagania konsumentów, rozwój technologii oraz globalne trendy zrównoważonego rozwoju. Według raportu The Future of E-commerce Packaging to 2029 (Przyszłość opakowań dla e-commerce do 2029 r.) opracowanego przez firmę Smithers, wartość globalnego rynku opakowań dla e-handlu osiągnęła w 2024 roku 75,3 miliarda dolarów, a do […]
Biogospodarka staje się coraz bardziej strategicznym kierunkiem rozwoju przemysłu w Europie, łącząc potencjał odnawialnych zasobów naturalnych z innowacyjnymi technologiami. W centrum tej transformacji znajduje się sektor leśno-drzewny i przemysł celulozowo-papierniczy, który już teraz generuje wartość dodaną na poziomie 25 miliardów euro rocznie i inwestuje ponad 5 miliardów euro w nowe technologie i rozwój. CEPI, reprezentując […]
Branża opakowań dynamicznie się zmienia, odpowiadając na wyzwania współczesnego świata, w tym rosnące wymagania konsumentów, zmiany legislacyjne, rozwój technologii i globalne dążenie do zrównoważonego rozwoju. Dziś opakowanie nie jest już wyłącznie funkcjonalnym dodatkiem do produktu, ale narzędziem komunikacji, innowacji i odpowiedzialności środowiskowej. Oto najważniejsze trendy, które kształtują obecnie rynek opakowań.
22 kwietnia obchodzony jest Światowy Dzień Ziemi – wydarzenie, które od ponad 50 lat jednoczy ludzi na całym świecie wokół troski o środowisko naturalne. Tegoroczne hasło „Nasza moc. Nasza planeta” przypomina, że każdy z nas może mieć realny wpływ na przyszłość naszej planety. W obliczu kryzysu klimatycznego, utraty różnorodności biologicznej i narastających problemów z odpadami, […]