Ruszyła druga edycja Polish Graphic Design Awards, konkursu poświęconego komunikacji wizualnej i projektowaniu graficznemu w Polsce. W tym roku jest on przeprowadzany we współpracy z European Design Awards. Termin nadsyłania prac konkursowych upływa 1 kwietnia 2019 roku.

Polish Graphic Design Awards to jedyny w Polsce branżowy konkurs prezentujący realizacje ze wszystkich istniejących dziedzin grafiki użytkowej. Po raz pierwszy został on przeprowadzony w ubiegłym roku. Obejmuje szerokie spektrum różnych dziedzin komunikacji wizualnej, w tym projekty zrealizowane dla różnorodnych mediów przy użyciu rozmaitych metod i narzędzi projektowania graficznego.

Polish Graphic Design Awards obejmuje 14 kategorii – identyfikacja wizualna, plakat, ilustracja, projektowanie krojów pisma, wydawnictwo, prasa, infografika, wayfinding, opakowania, motion graphics, digital media, eksperyment i projektowanie studenckie, które zostały podzielone na 44 podkategorie.

Kategoria „Opakowania” obejmuje dwie podkategorie:

  • Okolicznościowe opakowanie produktu – projekt graficzny specjalnego, okolicznościowego opakowania lub małej serii opakowań na pojedynczy produkt lub zestaw produktów, zrealizowane w liczbie minimum 10 sztuk.
  • Seryjne opakowanie produktu – projekt graficzny opakowania pojedynczego lub serii opakowań na pojedynczy produkt lub zestaw produktów, zrealizowane w liczbie minimum 500 sztuk.

W konkursie są także trzy kategorie specjalne, w których nagrody zostaną przyznane najlepszemu projektantowi, projektantce oraz grupie, studiu lub agencji projektowej.

W konkursie wziąć udział mogą tylko projekty zrealizowane, wdrożone lub upublicznione pomiędzy 1 stycznia a 31 grudnia 2018 roku, w tym najlepsze. Konkurs zakończy uroczysta gala, która odbędzie się w ramach festiwalu European Design Awards – Warszawa, 7-9 czerwca 2019 r., podczas której zostaną wręczone nagrody.

Źródło: www.polishgraphicdesign.com

Udostępnij

Udostępnij