Ruszyła druga edycja Polish Graphic Design Awards, konkursu poświęconego komunikacji wizualnej i projektowaniu graficznemu w Polsce. W tym roku jest on przeprowadzany we współpracy z European Design Awards. Termin nadsyłania prac konkursowych upływa 1 kwietnia 2019 roku.
Polish Graphic Design Awards to jedyny w Polsce branżowy konkurs prezentujący realizacje ze wszystkich istniejących dziedzin grafiki użytkowej. Po raz pierwszy został on przeprowadzony w ubiegłym roku. Obejmuje szerokie spektrum różnych dziedzin komunikacji wizualnej, w tym projekty zrealizowane dla różnorodnych mediów przy użyciu rozmaitych metod i narzędzi projektowania graficznego.
Polish Graphic Design Awards obejmuje 14 kategorii – identyfikacja wizualna, plakat, ilustracja, projektowanie krojów pisma, wydawnictwo, prasa, infografika, wayfinding, opakowania, motion graphics, digital media, eksperyment i projektowanie studenckie, które zostały podzielone na 44 podkategorie.
Kategoria „Opakowania” obejmuje dwie podkategorie:
- Okolicznościowe opakowanie produktu – projekt graficzny specjalnego, okolicznościowego opakowania lub małej serii opakowań na pojedynczy produkt lub zestaw produktów, zrealizowane w liczbie minimum 10 sztuk.
- Seryjne opakowanie produktu – projekt graficzny opakowania pojedynczego lub serii opakowań na pojedynczy produkt lub zestaw produktów, zrealizowane w liczbie minimum 500 sztuk.
W konkursie są także trzy kategorie specjalne, w których nagrody zostaną przyznane najlepszemu projektantowi, projektantce oraz grupie, studiu lub agencji projektowej.
W konkursie wziąć udział mogą tylko projekty zrealizowane, wdrożone lub upublicznione pomiędzy 1 stycznia a 31 grudnia 2018 roku, w tym najlepsze. Konkurs zakończy uroczysta gala, która odbędzie się w ramach festiwalu European Design Awards – Warszawa, 7-9 czerwca 2019 r., podczas której zostaną wręczone nagrody.
Źródło: www.polishgraphicdesign.com
Udostępnij
Udostępnij
Z okazji Świąt Wielkanocnych chcielibyśmy przekazać serdeczne życzenia wszystkim naszym klientom, partnerom i pracownikom. Niech te wyjątkowe Święta będą pełne radości, nadziei i wzajemnej życzliwości. W tym czasie niechaj każdy z nas znajdzie chwilę spokoju i refleksji, by docenić piękno życia i otaczające nas szczęście. Niech radosna atmosfera Wielkanocy przyniesie do naszych serc odrodzenie, pokój […]
Upfield Holdings B.V., holenderski producent roślinnych tłuszczów do smarowania, smażenia i pieczenia, zaprezentował pierwsze na świecie, wolne od plastiku i nadające się do recyklingu opakowanie do swoich produktów. Firma działa w 95 krajach, więc zastąpienie opakowań plastikowych papierowymi, to ogromny zysk dla środowiska.
Konfederacja Europejskiego Przemysłu Papierniczego (Cepi) opublikowała wstępne statystyki sektora produkcja papieru i tektury w swoich krajach członkowskich za 2023 rok. Całkowita produkcja osiągnęła 74,3 mln ton, co oznacza znacznie niższy poziom porównując rok do roku, przy czym odnotowany spadek dotyczy wszystkich gatunków papieru i tektury.
Komisja Europejska opublikowała komunikat dotyczący celów klimatycznych na rok 2040. Nie jest to dokument prawny ale tekst, który rozpoczyna proces ustalania poziomów emisji CO2 w Unii Europejskiej. Proponowany przez UE cel jest ambitny, zgodnie z postulatami środowiska naukowego. Powinien on jednak przede wszystkim opierać się na złożonych realiach gospodarczych i fizycznych, których żaden z zaproponowanych […]