Największe zużycie kartonu w latach 2016 – 2020 będzie przypadało na pudełka składane. Rynek ten będzie rósł średnio o 4,12% rocznie, wynika z raportu indyjskiej firmy konsultingowej Sandler Research. Raport omawia stan obecny i perspektywy wzrostu globalnego rynku kartonu na pudełka składane na lata 2016-20. Cały raport jest dostępny na stronie www.sandlerresearch.org/global-folding-carton-market-2016-2020.html
Pudełka składane są to produkty kartonowe pocięte, złożone, zalaminowane i zadrukowane, gotowe do wykorzystania przy pakowaniu towarów. Przeważnie są dostarczane jako płaskie kartony oznaczone liniami zagięcia, co pomaga we właściwym składaniu go w opakowanie. Są one dostępne w różnych rozmiarach i kształtach.
Głównym motorem napędowym popytu na pudełka składane, jest rosnący popyt na produkty spożywcze. A jego wzrost z kolei, jest spowodowany wzrostem populacji i dochodów osobistych konsumentów w wielu częściach świata. Zwiększone zapotrzebowanie na żywność łatwą i szybką do przygotowania, a do tego estetycznie i ekologicznie zapakowaną, powoduje wzrost popytu na kartony na pudełka składane. W 2020 roku udział produktów spożywczych w zużyciu pudełek składanych wyniesie 27% z całości rynku.
Jeżeli chodzi o geografię, to największym konsumentem pudełek składanych w 2015 r był Azjatycki region Pacyfiku, posiadając blisko 42% udziału w światowym rynku. Zgodnie w prognozą, w 2020 roku udział ten ma się jeszcze zwiększyć, do 50%, głównie za sprawą Chin, które są największym odbiorcą pudełek składanych i w których trwa nieprzerwany wzrost zamożności.
Udostępnij
Udostępnij
Rynek opakowań zyskuje na znaczeniu szczególnie w e-commerce, logistyce i handlu detalicznym. W obliczu wymogów środowiskowych i konsumenckich, warto przyjrzeć się bliżej, jakie perspektywy rysują się przed dwoma dominującymi materiałami – tekturą i plastikiem.
Rynek opakowań dedykowanych e-commerce przechodzi obecnie intensywną transformację, napędzaną przez rosnące wymagania konsumentów, rozwój technologii oraz globalne trendy zrównoważonego rozwoju. Według raportu The Future of E-commerce Packaging to 2029 (Przyszłość opakowań dla e-commerce do 2029 r.) opracowanego przez firmę Smithers, wartość globalnego rynku opakowań dla e-handlu osiągnęła w 2024 roku 75,3 miliarda dolarów, a do […]
Biogospodarka staje się coraz bardziej strategicznym kierunkiem rozwoju przemysłu w Europie, łącząc potencjał odnawialnych zasobów naturalnych z innowacyjnymi technologiami. W centrum tej transformacji znajduje się sektor leśno-drzewny i przemysł celulozowo-papierniczy, który już teraz generuje wartość dodaną na poziomie 25 miliardów euro rocznie i inwestuje ponad 5 miliardów euro w nowe technologie i rozwój. CEPI, reprezentując […]
Branża opakowań dynamicznie się zmienia, odpowiadając na wyzwania współczesnego świata, w tym rosnące wymagania konsumentów, zmiany legislacyjne, rozwój technologii i globalne dążenie do zrównoważonego rozwoju. Dziś opakowanie nie jest już wyłącznie funkcjonalnym dodatkiem do produktu, ale narzędziem komunikacji, innowacji i odpowiedzialności środowiskowej. Oto najważniejsze trendy, które kształtują obecnie rynek opakowań.