Polska Izba Opakowań przygotowała analizę rynku opakowań na najbliższe lata. Będzie on stabilnie rósł w tempie 4,5–6,2% rocznie, w zależności od rodzaju opakowań. W analizie dostrzeżono ogromny potencjał wzrostu opakowań z tektury falistej i papieru.
Obecnie największy udział w rynku, mają opakowania z tworzyw sztucznych, sytuacja powinna jednak wkrótce ulec zmianie. Po roku 2020to opakowania z papieru i tektury zostaną liderem branży. Już, na polskim rynku, obserwujemy zjawisko wyrównywania się udziału opakowań z papieru i tektury z opakowaniami z tworzyw sztucznych. A wzrost popytu na produkty przyjazne dla środowiska, dynamicznie rozwijający się handel internetowy oraz tendencja do indywidualizacji i identyfikowalności łańcuchów dostaw, powodują, że przed opakowaniami kartonowymi otwierają się nowe, ogromne możliwości rozwoju.
Przewidywany wzrost rynku opakowań z papieru i tektury to 5,5–6,2% rocznie, rynek opakowań z tworzyw sztucznych i metalu powinien rosnąć w tempie ok. 5,5%, rynek opakowań szklanych powinien osiągać wzrost na poziomie 4,0–4,5% rocznie. Struktura rynku w 2020 roku powinna wyglądać następująco:
- opakowania z tworzyw sztucznych – 38% udziału,
- opakowania z papieru i tektury – 37% udziału,
- opakowania z metalu – 11% udziału,
- opakowania ze szkła – 9% udziału,
- inne materiały – 5% udziału.
Polski rynek opakowań w 2016 roku był wart ok. 9 mld EUR, światowy ok. 660 mld EUR. Prognozy Polskiej Izby Opakowań, przewidują, że w 2017 roku polski rynek osiągnie wartość 9,45 mld EUR, a światowy 698 mld EUR. W kolejnych latach ma to kształtować się następująco, w 2018 r., Polska – 9,9 mld EUR (świat – 730 mld EUR), w 2019 r. – 10,46 EUR (788 mld EUR), a w 2020 r. – 10,9 mld EUR (860 mld EUR). Największy udział w rynku będą miały opakowania spożywcze (żywność i napoje) – ok. 63%; na kolejnych miejscach uplasują się, opakowania wyrobów przemysłowych (chemia gospodarcza, farby, lakiery, AGD…) – 24%; opakowania leków – 6% oraz opakowania kosmetyków –7%.
Udostępnij
Udostępnij
Rynek opakowań dedykowanych e-commerce przechodzi obecnie intensywną transformację, napędzaną przez rosnące wymagania konsumentów, rozwój technologii oraz globalne trendy zrównoważonego rozwoju. Według raportu The Future of E-commerce Packaging to 2029 (Przyszłość opakowań dla e-commerce do 2029 r.) opracowanego przez firmę Smithers, wartość globalnego rynku opakowań dla e-handlu osiągnęła w 2024 roku 75,3 miliarda dolarów, a do […]
Biogospodarka staje się coraz bardziej strategicznym kierunkiem rozwoju przemysłu w Europie, łącząc potencjał odnawialnych zasobów naturalnych z innowacyjnymi technologiami. W centrum tej transformacji znajduje się sektor leśno-drzewny i przemysł celulozowo-papierniczy, który już teraz generuje wartość dodaną na poziomie 25 miliardów euro rocznie i inwestuje ponad 5 miliardów euro w nowe technologie i rozwój. CEPI, reprezentując […]
Branża opakowań dynamicznie się zmienia, odpowiadając na wyzwania współczesnego świata, w tym rosnące wymagania konsumentów, zmiany legislacyjne, rozwój technologii i globalne dążenie do zrównoważonego rozwoju. Dziś opakowanie nie jest już wyłącznie funkcjonalnym dodatkiem do produktu, ale narzędziem komunikacji, innowacji i odpowiedzialności środowiskowej. Oto najważniejsze trendy, które kształtują obecnie rynek opakowań.
22 kwietnia obchodzony jest Światowy Dzień Ziemi – wydarzenie, które od ponad 50 lat jednoczy ludzi na całym świecie wokół troski o środowisko naturalne. Tegoroczne hasło „Nasza moc. Nasza planeta” przypomina, że każdy z nas może mieć realny wpływ na przyszłość naszej planety. W obliczu kryzysu klimatycznego, utraty różnorodności biologicznej i narastających problemów z odpadami, […]