Karton jest bardzo wyraźnie obecny w naszym codziennym życiu. Często nawet nie zdajemy sobie sprawy, ile dziennie go zużywamy, czy to bezpośrednio sami, czy za pośrednictwem np. sklepu w którym robimy codzienne zakupy. W większości wypadków traktujemy go jako śmieci. Są to najczęściej zużyte opakowania, wzmocnienia, czy usztywniacze stosowane w różnych produktach, teczki, okładki i tym podobne rzeczy, które wyrzucamy do kosza. Karton jest poddawany recyklingowi, nie zaśmieca więc nam środowiska, a nawet jeśli trafi na wysypisko, jest w pełni biodegradowalny, nie jest więc groźny.
Jednak czy wyrzucanie zużytych opakowań to nie błąd? Może warto je jakoś wykorzystać? Karton jest bardzo uniwersalnym materiałem, z którego w prosty sposób można tworzyć zabawki, ozdoby, czy przedmioty domowego użytku. Całkowicie oryginalne i w pełni ekologiczne. A dodatkowo możemy przy tym rozwinąć wyobraźnię i mieć dobrą zabawę. Zobacz na filmie jak to robią inni.
Udostępnij
Udostępnij
Rynek opakowań dedykowanych e-commerce przechodzi obecnie intensywną transformację, napędzaną przez rosnące wymagania konsumentów, rozwój technologii oraz globalne trendy zrównoważonego rozwoju. Według raportu The Future of E-commerce Packaging to 2029 (Przyszłość opakowań dla e-commerce do 2029 r.) opracowanego przez firmę Smithers, wartość globalnego rynku opakowań dla e-handlu osiągnęła w 2024 roku 75,3 miliarda dolarów, a do […]
Biogospodarka staje się coraz bardziej strategicznym kierunkiem rozwoju przemysłu w Europie, łącząc potencjał odnawialnych zasobów naturalnych z innowacyjnymi technologiami. W centrum tej transformacji znajduje się sektor leśno-drzewny i przemysł celulozowo-papierniczy, który już teraz generuje wartość dodaną na poziomie 25 miliardów euro rocznie i inwestuje ponad 5 miliardów euro w nowe technologie i rozwój. CEPI, reprezentując […]
Branża opakowań dynamicznie się zmienia, odpowiadając na wyzwania współczesnego świata, w tym rosnące wymagania konsumentów, zmiany legislacyjne, rozwój technologii i globalne dążenie do zrównoważonego rozwoju. Dziś opakowanie nie jest już wyłącznie funkcjonalnym dodatkiem do produktu, ale narzędziem komunikacji, innowacji i odpowiedzialności środowiskowej. Oto najważniejsze trendy, które kształtują obecnie rynek opakowań.
22 kwietnia obchodzony jest Światowy Dzień Ziemi – wydarzenie, które od ponad 50 lat jednoczy ludzi na całym świecie wokół troski o środowisko naturalne. Tegoroczne hasło „Nasza moc. Nasza planeta” przypomina, że każdy z nas może mieć realny wpływ na przyszłość naszej planety. W obliczu kryzysu klimatycznego, utraty różnorodności biologicznej i narastających problemów z odpadami, […]