The Freedonia Group z Clevlad, amerykańska firma prowadząca badania rynkowe i ich analizę, opracowała raport na temat światowego popytu na pudełka z tektury falistej do roku 2019.
Z raportu wynika, że popyt ten, globalnie, będzie rósł o 3,7% rocznie, osiągając poziom prawie 260 mld m2. Najszybciej będzie on rósł w krajach rozwijających się z rejonu Azji, Afryki i Bliskiego Wschodu. Spowodowane jest to tym, że pudełka z tektury falistej w tych krajach, są coraz częściej używane przez producentów do pakowania produktów i do ich transportu. Wypierają one powoli z rynku inne, tradycyjne do tej pory opakowania, jak np. skrzynki z drewna.
Także intensywny wzrost e-commerce powoduje wzrost popularności opakowań tekturowych, przede wszystkim gotowych, i przyczynia się do wzrostu zapotrzebowania na tekturę. Ten trend dotyczy wszystkich rejonów świata, chociaż oczywiście różnie się to kształtuje, w różnych regionach świata. W krajach rozwiniętych zapotrzebowanie na pudełka z tektury falistej rośnie proporcjonalnie do wzrostu produkcji przemysłowej i dostosowuje się do trendów w gospodarce. W krajach rozwiniętych Europy zachodniej wzrost ten jest, i ten trend będzie kontynuowany, prawie o połowę mniejszy niż w krajach Europy Wschodniej, które bardziej intensywnie rozwijają się, nadrabiając dystans do krajów zachodnich.
Ważnym aspektem wzrostu popytu, jest również fakt, że pudełka tekturowe są przyjazne dla środowiska, dzięki temu, że są produkowane z materiałów odnawialnych. Tania produkcja takich opakowań powoduje, że ich cena jest coraz bardziej konkurencyjna w stosunku do innych opakowań.
W 2014 roku, połowę rynku pudełek z tektury falistej stanowił azjatycki region Pacyfiku. Same Chiny to 30% jego wielkości. Jednak ostatnie spowolnienie chińskiej gospodarki, zapowiada równoczesne spowolnienie tempa wzrostu rynku. Mimo tego Chiny będą nadal najszybciej rozwijającym się rynkiem pudełek z tektury na świecie. Raport przewiduje, że równie z w innych krajach azjatyckich, jak Indie, Filipiny, Tajlandia i Wietnam nastąpi znaczący wzrost produkcji, a to przełoży się na równie znaczący wzrost popytu na opakowania z tektury. Szybko ma rosnąć zapotrzebowanie na pudełka tekturowe również w Afryce i na Bliskim Wschodzie. Jednak ich udział w globalnym rynku opakowań tekturowych to niecałe 5%.
Światowy popyt na tekturę falistą (mld m2)
2009 | 2014 | 2019 | Roczny wzrost – procentowo | ||
2009-2014 | 2014-2019 | ||||
Łącznie | 176,2 | 216,9 | 259,7 | 4,2 | 3,7 |
Ameryka Północna | 37,5 | 40,1 | 43,0 | 1,4 | 1,4 |
Europa Zachodnia | 32,8 | 35,9 | 39,1 | 1,8 | 1,7 |
Azja/Rejon Pacyfiku | 80,2 | 108,3 | 138,6 | 6,2 | 5,1 |
Ameryka Południowa i Środkowa | 10,6 | 12,8 | 14,7 | 3,8 | 2,8 |
Europa Wschodnia | 8,2 | 10,3 | 11,9 | 4,6 | 3,0 |
Afryka, Bliski Wschód | 6,9 | 9,4 | 12,3 | 6,5 | 5,4 |
Źródło: www.mmh.com
Udostępnij
Udostępnij
Rynek opakowań zyskuje na znaczeniu szczególnie w e-commerce, logistyce i handlu detalicznym. W obliczu wymogów środowiskowych i konsumenckich, warto przyjrzeć się bliżej, jakie perspektywy rysują się przed dwoma dominującymi materiałami – tekturą i plastikiem.
Rynek opakowań dedykowanych e-commerce przechodzi obecnie intensywną transformację, napędzaną przez rosnące wymagania konsumentów, rozwój technologii oraz globalne trendy zrównoważonego rozwoju. Według raportu The Future of E-commerce Packaging to 2029 (Przyszłość opakowań dla e-commerce do 2029 r.) opracowanego przez firmę Smithers, wartość globalnego rynku opakowań dla e-handlu osiągnęła w 2024 roku 75,3 miliarda dolarów, a do […]
Biogospodarka staje się coraz bardziej strategicznym kierunkiem rozwoju przemysłu w Europie, łącząc potencjał odnawialnych zasobów naturalnych z innowacyjnymi technologiami. W centrum tej transformacji znajduje się sektor leśno-drzewny i przemysł celulozowo-papierniczy, który już teraz generuje wartość dodaną na poziomie 25 miliardów euro rocznie i inwestuje ponad 5 miliardów euro w nowe technologie i rozwój. CEPI, reprezentując […]
Branża opakowań dynamicznie się zmienia, odpowiadając na wyzwania współczesnego świata, w tym rosnące wymagania konsumentów, zmiany legislacyjne, rozwój technologii i globalne dążenie do zrównoważonego rozwoju. Dziś opakowanie nie jest już wyłącznie funkcjonalnym dodatkiem do produktu, ale narzędziem komunikacji, innowacji i odpowiedzialności środowiskowej. Oto najważniejsze trendy, które kształtują obecnie rynek opakowań.