Pandemia nadal mocno wpływa na niektóre branże, a jedną z bardziej dotkniętych kryzysem pozostaje branża targowa. Właśnie ogłoszono, że Międzynarodowe Targi Poligraficzne drupa oraz Międzynarodowe Targi Maszyn Pakujących i Opakowań interpack zostają odwołane. Decyzja jest związana z niepewną sytuacją epidemiologiczną oraz możliwym zaostrzeniem obowiązujących restrykcji. Obie imprezy targowe wcześniej już zostały przesunięte, drupa miała odbyć się w dniach 20-28 kwietnia 2021 r., a interpack – połączony z targami components w dniach 25 lutego -3 marca 2021 r. Nowe terminy obu imprez to odpowiednio 28 maja – 7 czerwca 2024 r. oraz maj 2023 r.
Targi drupa to największe światowe wydarzenie wystawiennicze dla przemysłu poligraficznego, które odbywa się co 4 lata. Podczas drupy prezentowane są najnowsze informacje i innowacje z obszaru przygotowania, produkcji i przetwórstwa papieru, druku, a także najnowsze produkty i technologie branży. Ze względu na obecną sytuację, w przyszłym roku, zamiast tradycyjnego spotkania w halach centrum wystawowego w Düsseldorfie, targi drupa przybiorą formę wirtualną.
Virtual.drupa odbędzie się w terminie od 20 – 23 kwietnia 2021 roku i podobnie jak poprzednie imprezy zapewni firmom okazję do zaprezentowania swoich nowych rozwiązań, choć tym razem tylko wirtualnie. Targi umożliwią także nawiązanie nowych i podtrzymanie istniejących kontaktów branżowych dzięki specjalnie przygotowanym do tego celu narzędziom. Ważnym elementem targów w internetowej formie będzie również bogaty program konferencyjny umożliwiający poznanie najnowszych trendów w branży. Możliwość rejestracji w wirtualnych targach będzie możliwa od początku stycznia. Więcej informacji na ten temat jest dostępna na stronie drupa.com.
Targi interpack odbywają się, a w zasadzie odbywały, co 3 lata. Prezentowane są na nich najnowsze trendy, innowacje i technologiczne nowości z branży opakowań i branż uzupełniających – maszyny pakujące, materiały opakowaniowe, komponenty i inne ważne elementy, a także usługi dla klientów. To największe i najważniejsze wydarzenie targowe dla branży opakowaniowej na świecie, będące platformą poznawania najnowszych technologii, informacji i innowacyjnych rozwiązań, a także forum wymiany wiedzy i okazja do prezentacji własnych osiągnięć.
Kolejna edycja targów interpack planowana jest dopiero na 2023 rok. W przeciwieństwie do drupy, targi te nie odbędą się w wersji wirtualnej. Organizator zaprasza na stronę interpack.de, gdzie umieszczane będę wszystkie ważne informacje z rynku opakowań.
Udostępnij
Udostępnij
Nowe Rozporządzenie Unii Europejskiej w sprawie przemieszczania odpadów (EU Waste Shipment Regulation – WSR 1157/2024) budzi poważne obawy wśród przedstawicieli sektora recyklingu. Europejska Konfederacja Przemysłu Recyklingowego (EuRIC) stanowczo apeluje o natychmiastowe wydłużenie terminów wynikających z tego rozporządzenia, aby zapobiec destabilizacji rynków recyklingu oraz utracie konkurencyjności europejskiego przemysłu recyklingowego. Szczególnie zagrożony jest sektor recyklingu papieru i […]
Konfederacja Europejskiego Przemysłu Papierniczego (CEPI) reprezentuje sektor celulozowo-papierniczy w Europie, zrzeszając 19 krajowych organizacji branżowych i niemal 860 zakładów produkcyjnych. Przemysł ten zatrudnia ponad 175 000 osób, generując przychody rzędu 100 miliardów euro rocznie. CEPI w pełni popiera unijny cel osiągnięcia neutralności klimatycznej do 2050 roku i podejmuje działania na rzecz gospodarki cyrkularnej, w tym […]
E-CO BOX to innowacyjne opakowanie wysyłkowe stworzone z myślą o wymaganiach współczesnej branży e-commerce. W odpowiedzi na potrzeby firm poszukujących skutecznych, estetycznych i ekologicznych rozwiązań pakowania, ten produkt łączy nowoczesne technologie z wygodą użytkowania.
W świecie handlu detalicznego coraz większe znaczenie odgrywa optymalizacja procesów logistycznych i sprzedażowych, szczególnie w kontekście dynamicznie zmieniających się oczekiwań konsumentów. Jednym z kluczowych elementów tego procesu jest właściwe zarządzanie opakowaniami. To właśnie w tym obszarze niezwykle pomocnym narzędziem okazuje się „The Blue Book” – publikacja wydana przez Efficient Consumer Response (ECR) Executive Board. Nazywana […]