W zeszłym tygodniu odbyły się Międzynarodowe Targi Techniki Pakowania i Etykietowania – TAROPAK 2016. Jest to największe w Europie Środkowo-Wschodniej spotkanie profesjonalistów branży opakowaniowej. W tym roku impreza połączona była z targami LOGIPAK – Logistyki, Magazynowania i Transportu. Były także imprezy towarzyszące. Do najważniejszych należy zaliczyć Kongres Przemysłu Opakowań, Forum Bezpieczeństwa w Magazynie, konferencję Bezpieczny Produkt Spożywczy, In4Log 2016, a także PAKSTAR – Ogólnopolski Konkurs Opakowań, DESIGN FORM UŻYTKOWYCH – wystawę opakowań – design i praktyczność oraz wystawę projektów nagrodzonych w konkursie Art of Packaging.
W ciągu czterech dni targi odwiedziło ponad 63 tys. profesjonalistów z kilkudziesięciu krajów. W 17 pawilonach Centrum Targowego w Poznaniu, zaprezentowało się ponad 500 firm z całego świata. Zainteresowanie imprezą było tak duże, że już zostało ogłoszona jednym z najważniejszych wydarzeń dla branż spożywczej, hotelarskiej, gastronomicznej, opakowaniowej i logistycznej.
TAROPAK to nie tylko miejsce na promocję firm i produktów, czy prezentację nowości. To także okazja do spotkania z profesjonalistami, zgromadzenie wiedzy i poznanie trendów branży. TAROPAK to także miejsce na spotkanie z klientami, pozwalające lepiej poznać ich potrzeby, co przełoży się na lepsze dopasowanie oferty do wymagań rynkowych.
Była to już 30. edycja Międzynarodowych Targów Techniki Pakowania i Etykietowania. Kolejna odbędzie się w 2018 roku.
Udostępnij
Udostępnij
Rynek opakowań zyskuje na znaczeniu szczególnie w e-commerce, logistyce i handlu detalicznym. W obliczu wymogów środowiskowych i konsumenckich, warto przyjrzeć się bliżej, jakie perspektywy rysują się przed dwoma dominującymi materiałami – tekturą i plastikiem.
Rynek opakowań dedykowanych e-commerce przechodzi obecnie intensywną transformację, napędzaną przez rosnące wymagania konsumentów, rozwój technologii oraz globalne trendy zrównoważonego rozwoju. Według raportu The Future of E-commerce Packaging to 2029 (Przyszłość opakowań dla e-commerce do 2029 r.) opracowanego przez firmę Smithers, wartość globalnego rynku opakowań dla e-handlu osiągnęła w 2024 roku 75,3 miliarda dolarów, a do […]
Biogospodarka staje się coraz bardziej strategicznym kierunkiem rozwoju przemysłu w Europie, łącząc potencjał odnawialnych zasobów naturalnych z innowacyjnymi technologiami. W centrum tej transformacji znajduje się sektor leśno-drzewny i przemysł celulozowo-papierniczy, który już teraz generuje wartość dodaną na poziomie 25 miliardów euro rocznie i inwestuje ponad 5 miliardów euro w nowe technologie i rozwój. CEPI, reprezentując […]
Branża opakowań dynamicznie się zmienia, odpowiadając na wyzwania współczesnego świata, w tym rosnące wymagania konsumentów, zmiany legislacyjne, rozwój technologii i globalne dążenie do zrównoważonego rozwoju. Dziś opakowanie nie jest już wyłącznie funkcjonalnym dodatkiem do produktu, ale narzędziem komunikacji, innowacji i odpowiedzialności środowiskowej. Oto najważniejsze trendy, które kształtują obecnie rynek opakowań.