Samochody sportowe wzbudzają emocje. Prawie każdy z nas marzy, już nawet nie o tym aby stać się posiadaczem takiego samochodu, ale nawet trochę nim pojeździć. Niestety cena zakupu, zwłaszcza tych najsłynniejszych, przyprawia o zawrót głowy. Jest jednak rozwiązanie, które choć na chwilę pozwoli nam poczuć się właścicielem rasowego supersamochodu.
Z pomocą przychodzi tektura, materiał który najbardziej kojarzy się z opakowaniami i francuski artysta Benedetto Bufalino, który w ramach projektu zatytułowanego La Ferrari sur la voiture sans permis, stworzył tekturową replikę Ferrari, którą można nałożyć na inny samochód. Pozwala to przekształcić nasze codzienne auto w legendarny samochód sportowy.
Wystarczyła tektura, farba i trochę dodatków aby powstała replika ferrari testarossa. Tekturowa konstrukcja posiada ręcznie malowane felgi i opony, metalowe końcówki rur wydechowych i odpowiednie logo. Jest tak zaprojektowana, aby ślizgać się po masce samochodu i umożliwić zamocowanie jej do dachu i boków. Wycięcia w oknach umożliwiają widoczność, co sprawia, że można z niej korzystać na drodze. Czy można się pomylić jeśli chodzi o model samochodu? Prawdopodobnie nie, pamiętajmy jednak, że artysta wszystkie swoje projety traktuje z dużą dozą humoru.
Benedetto Bufalino zasłynął już wieloma ciekawymi i nieszablonowymi pomysłami związanymi z samochodami. Do jego najbardziej znanych konstrukcji należą przeróbki samochodu na jakuzzi, grila, stół do pingponga czy piec do pizzy. Przerobił także samochód-betoniarkę na kulę dyskotekową czy z przyczepy kempingowej stworzył mobilny, w pełni funkcjonalny basen.
Jednak nie wszystkie jego projekty związane są z motoryzacją. Ferrari z tektury, to nie jedyny projekt w którym wykorzystał ten materiał opakowaniowy. Francuski artysta wraz ze swoim zespołem stworzyli całą przestrzeń domową wraz z wyposażeniem, używając do tego kartonu. Była to parodia katalogu znanego sklepu IKEA. Wszystkie dekoracje i meble łącznie z poduszkami i kwiatami zostały wykonane z tektury w skali 1:1, tworząc prawdziwie realistyczny obraz w pełni umeblowanego domu.
Udostępnij
Udostępnij
Rynek opakowań dedykowanych e-commerce przechodzi obecnie intensywną transformację, napędzaną przez rosnące wymagania konsumentów, rozwój technologii oraz globalne trendy zrównoważonego rozwoju. Według raportu The Future of E-commerce Packaging to 2029 (Przyszłość opakowań dla e-commerce do 2029 r.) opracowanego przez firmę Smithers, wartość globalnego rynku opakowań dla e-handlu osiągnęła w 2024 roku 75,3 miliarda dolarów, a do […]
Biogospodarka staje się coraz bardziej strategicznym kierunkiem rozwoju przemysłu w Europie, łącząc potencjał odnawialnych zasobów naturalnych z innowacyjnymi technologiami. W centrum tej transformacji znajduje się sektor leśno-drzewny i przemysł celulozowo-papierniczy, który już teraz generuje wartość dodaną na poziomie 25 miliardów euro rocznie i inwestuje ponad 5 miliardów euro w nowe technologie i rozwój. CEPI, reprezentując […]
Branża opakowań dynamicznie się zmienia, odpowiadając na wyzwania współczesnego świata, w tym rosnące wymagania konsumentów, zmiany legislacyjne, rozwój technologii i globalne dążenie do zrównoważonego rozwoju. Dziś opakowanie nie jest już wyłącznie funkcjonalnym dodatkiem do produktu, ale narzędziem komunikacji, innowacji i odpowiedzialności środowiskowej. Oto najważniejsze trendy, które kształtują obecnie rynek opakowań.
22 kwietnia obchodzony jest Światowy Dzień Ziemi – wydarzenie, które od ponad 50 lat jednoczy ludzi na całym świecie wokół troski o środowisko naturalne. Tegoroczne hasło „Nasza moc. Nasza planeta” przypomina, że każdy z nas może mieć realny wpływ na przyszłość naszej planety. W obliczu kryzysu klimatycznego, utraty różnorodności biologicznej i narastających problemów z odpadami, […]