Rząd Japonii planuje wprowadzić w kwietniu 2022 roku prawo, które zwiększy recykling tworzyw sztucznych, a tym samym ograniczy ilość odpadów z tych materiałów. Tymczasem japoński firmy już od lat, we własnym zakresie, walczą z zanieczyszczeniem środowiska plastikiem.
Najnowszym przykładem jest wodoodporne opakowania z kartonu, opracowane przez spółkę zależną Nippon Paper Industries Co. Tektura w nich stosowana jest pokryta substancją chemiczną, która odpycha wodę i wilgoć. Producent przekonuje, że pudełka nie przepuszczą wody ani wilgoci przez trzy tygodnie. Nowatorski produkt ma stanowić alternatywę dla powszechnie używanych w branży spożywczej pojemników z polistyrenu.
Firma rybacka Nippon Suisan Kaisha Ltd. jako pierwsza rozpoczęła stosowanie wodoodpornych pudełek kartonowych Nippon Paper do transportu świeżych ryb zapakowanych w lód, zastępując nimi wcześniej stosowane pojemniki styropianowe.
Chociaż koszt takich opakowań kartonowych jest wyższy niż produktów styropianowych, to mają one inne zalety, które przeważają szalę na ich korzyść. Tekturowe opakowania są bardziej kompaktowe, dzięki czemu oszczędza się miejsce podczas transportu i nadają się do recyklingu, a to jest wartość nie do przecenienia. Przechodząc na opakowania tekturowe zamiast ze styropianu, można ograniczyć wykorzystanie surowców ropopochodnych nawet o 96%. Firmy stosujące opakowania tekturowe zamiast z tworzyw sztucznych maj też pełne prawo promować się jako „firm przyjazne dla środowiska”.
Nippon Tokai Industries Paper Supply, producent wodoodpornych pudełek z tektury, widzi dalsze możliwości w rozwoju zrównoważonych produktów i zamierza wykorzystać te trendy społeczne do wprowadzania kolejnych przyjaznych dla środowiska, nowatorskich rozwiązań.
Udostępnij
Udostępnij
Rynek opakowań dedykowanych e-commerce przechodzi obecnie intensywną transformację, napędzaną przez rosnące wymagania konsumentów, rozwój technologii oraz globalne trendy zrównoważonego rozwoju. Według raportu The Future of E-commerce Packaging to 2029 (Przyszłość opakowań dla e-commerce do 2029 r.) opracowanego przez firmę Smithers, wartość globalnego rynku opakowań dla e-handlu osiągnęła w 2024 roku 75,3 miliarda dolarów, a do […]
Biogospodarka staje się coraz bardziej strategicznym kierunkiem rozwoju przemysłu w Europie, łącząc potencjał odnawialnych zasobów naturalnych z innowacyjnymi technologiami. W centrum tej transformacji znajduje się sektor leśno-drzewny i przemysł celulozowo-papierniczy, który już teraz generuje wartość dodaną na poziomie 25 miliardów euro rocznie i inwestuje ponad 5 miliardów euro w nowe technologie i rozwój. CEPI, reprezentując […]
Branża opakowań dynamicznie się zmienia, odpowiadając na wyzwania współczesnego świata, w tym rosnące wymagania konsumentów, zmiany legislacyjne, rozwój technologii i globalne dążenie do zrównoważonego rozwoju. Dziś opakowanie nie jest już wyłącznie funkcjonalnym dodatkiem do produktu, ale narzędziem komunikacji, innowacji i odpowiedzialności środowiskowej. Oto najważniejsze trendy, które kształtują obecnie rynek opakowań.
22 kwietnia obchodzony jest Światowy Dzień Ziemi – wydarzenie, które od ponad 50 lat jednoczy ludzi na całym świecie wokół troski o środowisko naturalne. Tegoroczne hasło „Nasza moc. Nasza planeta” przypomina, że każdy z nas może mieć realny wpływ na przyszłość naszej planety. W obliczu kryzysu klimatycznego, utraty różnorodności biologicznej i narastających problemów z odpadami, […]