5 marca, w Sali Ziemi na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich, odbyła się Gala Finałowa ART of PACKAGING 2018, gdzie poznaliśmy zwycięzców oraz wyróżnionych w kategoriach Debiuty, Profesjonaliści oraz nowych – Art of Business Packaging i Second Life Packaging.
Podczas Gali można było zapoznać się z najbardziej kreatywnymi projektami opakowań z całej Polski, zgłoszonymi przez profesjonalnych projektantów przemysłu opakowaniowego jak i studentów i absolwentów szkół i uczelni wyższych oraz młodych twórców. Zwycięzcą ART of PACKAGING 2018 Professional zostało opakowanie MAZURAQUA mobican, zaprojektowane przez 44 DESIGN – Maciej Nadolski. W kategorii Debiuty zwyciężyło opakowanie Garść zdrowia, zaprojektowane przez Agnieszkę Pluszczewicz.
Ideą ART of PACKAGING jest poszukiwanie innowacyjnych, świeżych pomysłów na opakowanie, pozwalających zwiększyć konkurencyjność polskich opakowań na rynku krajowym i międzynarodowym. Do konkursu są zapraszani zarówno początkujący projektanci – studenci i absolwenci uczelni, jak również profesjonalni twórcy, weterani przemysłu opakowaniowego. ART of PACKAGING jest partnerem World Packaging Organisation (Światowa Organizacja Opakowań) ze Stanów Zjednoczonych. Zwycięzcy są nominowani do nagrody głównej WorldStar – międzynarodowego konkursu organizowanego przez WPO.
Zwycięzcy i wyróżnieni konkursu ART OF PACKAGING
Zwycięzca ART of PACKAGING Professional
- MAZURAQUA mobican
- Zgłaszający, projektant: 44 DESIGN – Maciej Nadolski
- Producent: INVENTO
- Użytkownik: Mazuraqua
Zwycięzca ART of PACKAGING Debiuty
- Garść zdrowia
- Autor: Agnieszka Pluszczewicz
- Uczelnia: Akademia Sztuk Pięknych w Katowicach
Nagroda GOLDEN PIXEL
- Pisanki Złotem Malowane – koszulki termokurczliwe na jajka
- Producent, projektant i użytkownik: Krea
Wyróżnienie Przewodniczącej Jury w kategorii Debiuty
- EVO Cosmetics Stand
- Autor: Adrianna Jeleń
- Uczelnia: Uniwersytet Artystyczny w Poznaniu
Wyróżnienia Przewodniczącej Jury w kategorii Professional
- Premium Rum Expose
- Producent, projektant i użytkownik: TFP – Mirosław Orzechowski, Sławomir Bąbalicki, TO-MIŚ
- Zgłaszający, producent: Eurobox Polska
Wyróżnienie Art of Business Packaging Debiuty
- Opakowanie Biznes – Opakowanie Upominkowe
- Autor: Monika Orlikowska
- Uczelnia: Akademia Sztuk Pięknych w Łodzi
Wyróżnienie Second Life Packaging Professional
- Dolce Lanterna
- Zgłaszający i producent: Werner Kenkel
- Projektant: Werner Kenkel – Dawid Thiel
- Użytkownik: Mieszko
Zwycięzcy poszczególnych kategorii Debiuty 2018:
- Opakowanie Biznes
- Teczka Bobst na alkohol
- Autor: Regina Przybyło
- Uczelnia: Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Tarnowie
- Opakowanie Urody
- Soap Store – seria opakowań kosmetyków dla mydlarni
- Autor: Zuzanna Cichońska
- Uczelnia: Uniwersytet Artystyczny w Poznaniu
- Opakowanie Smakowite
- Garść zdrowia
- Autor: Agnieszka Pluszczewicz
- Uczelnia: Akademia Sztuk Pięknych w Katowicach
- Opakowanie Pragnienia
- C8H10N4O2
- Autor: Marcin M. Kumorek
- Uczelnia: Uniwersytet Artystyczny w Poznaniu
- Opakowanie Etykieta
- Etykieta piwa Raciborskie
- Autor: Patrycja Łazarczyk
- Uczelnia: Wyższa Szkoła Techniczna w Katowicach
- Opakowanie Luxury&Nature
- Kraftwear
- Autor: Mikołaj Chrostowski
- Uczelnia: Akademia Sztuk Pięknych w Łodzi
- Opakowanie Zdrowie
- 70+
- Autor: Tatsiana Bulyha
- Uczelnia: Wyższa Szkoła Sztuki i Projektowania w Łodzi
- Opakowanie Na miarę
- Esencja-NA
- Autor: Daria Ensminger
- Uczelnia: Uniwersytet Artystyczny w Poznaniu
- Opakowanie Free Style
- Projekt przestrzennych, wielkoformatowych kolorowanek dla dzieci
- Autor: Edyta Czeladka
- Uczelnia: Uniwersytet Śląski, Wydział Artystyczny w Cieszynie
- Opakowanie POS
- EVO Cosmetics Stand
- Autor: Adrianna Jeleń
- Uczelnia: Uniwersytet Artystyczny w Poznaniu
- Wyróżnienie firmy Rosenthal
- Z’WIESZAK
- Autor: Anna Gwardyś-Skuza
- Uczelnia: Akademia Sztuk Pięknych w Łodzi
- Wyróżnienie firmy Aquila
- Z’WIESZAK
- Autor: Anna Gwardyś-Skuza
- Uczelnia: Akademia Sztuk Pięknych w Łodzi
Zwycięzcy poszczególnych kategorii Professional 2018:
- Opakowanie Etykieta
- Seria personalizowanych etykieta na wina – Specially for you
- Producent, projektant i użytkownik: ANIFLEX
- Opakowanie Urody
- SVOJE Rzemieślnicze Kosmetyki Naturalne – linia
- Zgłaszający, projektant i użytkownik: Aleksandra Krasnodębska
- Producent: Alter Studio Magdalena Dowgiert
- Opakowanie Smaku
- Kopernik Seria
- Zgłaszający, producent: AKOMEX
- Projektant: konstrukcja: Karol Mętlewicz – AKOMEX
- Koncepcja i projekt graficzny: Lookin’ Good
- Użytkownik: Fabryka Cukiernicza Kopernik
- Opakowanie Flekso
- CRAFT DISTILLERY 200, 500 i 700 ml
- Zgłaszający, producent: COLOR PRESS
- Użytkownik: Manufaktura Alkoholi Gatunkowych Copernicus
- Opakowanie Premium
- MK Cafe Red Geisha
- Zgłaszający: Hammer Poznań, Strauss Group
- Producent: Hammer Poznań
- Projektant: Łukasz Górecki – Hammer Poznań
- Użytkownik: Strauss Group, MK Cafe
- Opakowanie Free Style
- Rocket Christmas Tree
- Producent, projektant i użytkownik: Smurfit Kappa Polska
- Opakowanie Pragnienia
- MAZURAQUA mobican
- Zgłaszający, projektant: 44 DESIGN – MAciej Nadolski
- Producent: INVENTO
- Użytkownik: Mazuraqua
- Opakowanie Z szuflady
- Kiełki i Shiitake
- Zgłaszający, producent: Smurfit Kappa Polska
- Projektant: Smurfit Kappa Polska – Aleksandra Paluch
- Opakowanie POS
- Expozytor Daniels
- Zgłaszający: DAGO
- Producent i projektant: DAGO Display
- Opakowanie Marka własna
- Projekt opakowania na żyłkę wędkarską
- Zgłaszający, producent i projektant: Zoom Design
- Użytkownik: Jaxon
- Opakowanie Tekturowa kreacja
- Karton-automat EKO na filiżankę ze spodkiem
- Zgłaszający, producent: PAKCER
- Projektant: PAKCER – Kazimierz Grabiński
- Użytkownik: BGH Network
- Wyróżnienie firmy Aquila
- Kiełki i Shiitake
- Zgłaszający, producent: Smurfit Kappa Polska
- Projektant: Smurfit Kappa Polska – Aleksandra Paluch
Źródło: artofpackaging.pl
Udostępnij
Udostępnij
Rynek opakowań zyskuje na znaczeniu szczególnie w e-commerce, logistyce i handlu detalicznym. W obliczu wymogów środowiskowych i konsumenckich, warto przyjrzeć się bliżej, jakie perspektywy rysują się przed dwoma dominującymi materiałami – tekturą i plastikiem.
Rynek opakowań dedykowanych e-commerce przechodzi obecnie intensywną transformację, napędzaną przez rosnące wymagania konsumentów, rozwój technologii oraz globalne trendy zrównoważonego rozwoju. Według raportu The Future of E-commerce Packaging to 2029 (Przyszłość opakowań dla e-commerce do 2029 r.) opracowanego przez firmę Smithers, wartość globalnego rynku opakowań dla e-handlu osiągnęła w 2024 roku 75,3 miliarda dolarów, a do […]
Biogospodarka staje się coraz bardziej strategicznym kierunkiem rozwoju przemysłu w Europie, łącząc potencjał odnawialnych zasobów naturalnych z innowacyjnymi technologiami. W centrum tej transformacji znajduje się sektor leśno-drzewny i przemysł celulozowo-papierniczy, który już teraz generuje wartość dodaną na poziomie 25 miliardów euro rocznie i inwestuje ponad 5 miliardów euro w nowe technologie i rozwój. CEPI, reprezentując […]
Branża opakowań dynamicznie się zmienia, odpowiadając na wyzwania współczesnego świata, w tym rosnące wymagania konsumentów, zmiany legislacyjne, rozwój technologii i globalne dążenie do zrównoważonego rozwoju. Dziś opakowanie nie jest już wyłącznie funkcjonalnym dodatkiem do produktu, ale narzędziem komunikacji, innowacji i odpowiedzialności środowiskowej. Oto najważniejsze trendy, które kształtują obecnie rynek opakowań.