O tym jak ważne jest opakowanie produktu, nie trzeba przekonywać żadnego producenta z branży FMCG. Świadomość tego, że to opakowanie sprzedaje towar, jest wysoka, ale nie każdy ma pomysł na właściwe rozwiązanie tego problemu dla własnego towaru. Według badań, duża część decyzji zakupowych zapada bezpośrednio przy półce sklepowej. Wyrobienie własnej opinii o produkcie zajmuje konsumentowi około 7 sekund. Tyle czasu ma opakowanie produktu, aby przyciągnąć uwagę i w czytelny sposób przekazać najistotniejsze informacje na temat jego zawartości.
Opakowanie musi być atrakcyjne, to oczywiste, ale czy wystarczające? Czy efektowny projekt graficzny oraz ciekawa forma pudełka jest wystarczająca aby konsument nabył nasz produkt? Jak pokazują badania, już 40% Polaków w trakcie zakupów zwraca uwagę na logotypy świadczące o ekologicznych walorach produktu, co oznacza, że na znaczeniu zyskują ekologiczne opakowania. Jeżeli na Twoim opakowaniu pojawi się certyfikat FSC, świadczący o tym, że opakowanie powstało w zgodzie ze środowiskiem, konsument wyżej oceni zarówno samo opakowanie, jak i jego zwartość. Klienci zwracają również uwagę na dodatkowe walory użytkowe opakowań, np. łatwość otwierania, wielokrotne zamykanie, ułatwieniu w przygotowaniu dania, jeżeli to produkt spożywczy, czy wręcz wykorzystanie opakowania do innych zastosowań, po wypakowaniu produktu. Tu najwięcej zastosowań mają opakowania kartonowe, które poprzez zmianę formy mogą stać się przedmiotem użytkowym, a nie kolejnym śmieciem.
Być może to niuanse, ale podobno 95% naszych decyzji podejmujemy podświadomie. Mózg, bez naszego świadomego udziału, decyduje jakie emocje budzi w nas dany produkt. A jeżeli tak jest, to każdy niuans może działać na naszą korzyść i zdecydować o sukcesie bądź porażce produktu.
Jeżeli zależy Ci na sukcesie, a pewnie wszystkim zależy, nie bagatelizuj problemu opakowania. Nie pozwalaj sobie na amatorskie rozwiązania, czy tymczasowe projekty. Najlepiej skorzystaj z usług firmy mającej doświadczenie na rynku produkcji opakowań, która na pewno zaproponuje właściwe rozwiązanie. Ostanie zdanie oznacza zaproszenie do kontaktu z nami. Jesteśmy firmą z ponad 25-letnim doświadczeniem w produkcji opakowań, a posiadane certyfikaty, m.in. FSC, gwarantują wysoką jakość i ekologiczność naszych produktów.
W dzisiejszych czasach, ogromnej konkurencji i natłoku reklam, mniejszym problemem jest stworzenie dobrego produktu niż jego sprzedaż.
Udostępnij
Udostępnij
Rynek opakowań dynamicznie się zmienia, dostosowując się do oczekiwań współczesnych konsumentów oraz rosnących wymagań ekologicznych. Nowoczesne opakowania przestają być jedynie ochroną produktu – stają się narzędziem komunikacji, promocji oraz elementem wspierającym zrównoważony rozwój.
Od wieków drzewa fascynują ludzi swoją długowiecznością, majestatycznym wyglądem i zdolnością przetrwania w ekstremalnych warunkach. Najstarsze drzewa na świecie, liczące tysiące lat, są świadkami historii i zmian klimatycznych, które przetoczyły się przez Ziemię. Najstarszym znanym okazem na świecie jest świerk „Old Tjikko” rosnący w Szwecji, a w Polsce najstarszym drzewem jest cis pospolity z Henrykowa […]
Opakowania są nieodłącznym elementem współczesnej gospodarki, pełniąc kluczową funkcję w ochronie i transporcie towarów. Jednak ich masowe zużycie prowadzi do poważnych wyzwań związanych z gospodarką odpadami. Najnowszy raport Instytutu Ochrony Środowiska – Państwowego Instytutu Badawczego, dotyczący rynku recyklingu odpadów opakowaniowych w Polsce w 2022 roku, rzuca światło na skalę problemu i stanowi ważny głos w […]
W obliczu rosnących wyzwań związanych z ochroną środowiska, segregacja odpadów staje się kluczowym elementem działań na rzecz zrównoważonego rozwoju. Wyniki badania przeprowadzonego przez SW Research na zlecenie Fundacji ProKarton pokazują, że Polacy są coraz bardziej świadomi tego obowiązku, a segregacja odpadów opakowaniowych staje się normą w codziennym życiu. Wzrost zaangażowania społeczeństwa jest zauważalny, jednak wyniki […]