Unilever planuje na początku przyszłego roku wprowadzić testowo na brazylijski rynek detergenty w nowych papierowych opakowaniach. Jeśli test wypadnie pomyślnie, papierowe butelki pojawią się w kolejnych krajach.
Nowa technologia produkcji butelek na detergenty do prania na bazie papieru, została opracowana przy współpracy Unilevera z producentami opakowań. Prototyp ma zadebiutować w Brazylii na początku 2022 roku, a wkrótce potem zostać wprowadzony do obrotu w Europie i w innych krajach. Firma planuje również wykorzystać tą samą technologię do produkcji papierowych butelek na środki do pielęgnacji włosów.
Nowa technologia pozwala firmie Unilever pakować płynne produkty w nowatorski sposób, czyli pierwsze w swoim rodzaju butelki produkowane na bazie papieru, wykonane z celulozy pozyskiwanej w sposób zrównoważony i przeznaczone do recyklingu w strumieniu odpadów papierowych. Butelki od wewnątrz pokrywa specjalna powłoka o zastrzeżonej recepturze, która zabezpiecza opakowanie przed wodą. Dzięki niej papierowy materiał opakowaniowy nie pochłania wody, można więc przechowywać w nim płynne produkty, takie jak detergenty do prania, szampony i odżywki, które zawierają środki powierzchniowo czynne, substancje zapachowe i inne składniki aktywne.
Możliwość pakowania produktów płynnych w papierowe butelki bez dodatkowych warstw plastiku i nadające się do recyklingu, jest ogromnym osiągnięciem. To rozwiązanie, które pozwoli radykalnie ograniczyć zużycie plastiku. Jednak zanim takie butelki trafią do powszechnego użytku muszą przejść szereg testów, które sprawdzą jak zachowują się one w rzeczywistych sytuacjach, od transportu po przechowywanie w wysokiej wilgotności. Najważniejsza jest trwałość, zadowolenie użytkownika i ograniczenia wpływu na środowisko.
Aby ograniczyć ilość odpadów z tworzyw sztucznych, musimy kompleksowo przeanalizować sposób, w jaki projektujemy i pakujemy produkty – mówi Richard Slater, dyrektor ds. badań i rozwoju w Unilever. – Wymaga to radykalnych zmian, którą można osiągnąć tylko dzięki współpracy całej branży. Technologia papierowych butelek to krok we właściwym kierunku i cieszymy się, że jesteśmy częścią tego procesu – testujemy i wdrażamy tą innowację w naszych produktach.
Konsumenci stają się coraz bardziej świadomi wpływu produktów na planetę i dokonują wyborów zakupowych w oparciu o czynniki zrównoważonego rozwoju, w tym opakowania. Dostarczanie funkcjonalnie lepszych produktów, które rozwiązują ważne dla ludzi kwestie środowiskowe, takie jak innowacyjne, zrównoważone opakowania sprawia, że firmy stają się bardziej przyjazne dla środowiska, a przez to lepiej postrzegane.
Źródło: unilever.com
Udostępnij
Udostępnij
Branża opakowań dynamicznie się zmienia, odpowiadając na wyzwania współczesnego świata, w tym rosnące wymagania konsumentów, zmiany legislacyjne, rozwój technologii i globalne dążenie do zrównoważonego rozwoju. Dziś opakowanie nie jest już wyłącznie funkcjonalnym dodatkiem do produktu, ale narzędziem komunikacji, innowacji i odpowiedzialności środowiskowej. Oto najważniejsze trendy, które kształtują obecnie rynek opakowań.
22 kwietnia obchodzony jest Światowy Dzień Ziemi – wydarzenie, które od ponad 50 lat jednoczy ludzi na całym świecie wokół troski o środowisko naturalne. Tegoroczne hasło „Nasza moc. Nasza planeta” przypomina, że każdy z nas może mieć realny wpływ na przyszłość naszej planety. W obliczu kryzysu klimatycznego, utraty różnorodności biologicznej i narastających problemów z odpadami, […]
Sektor celulozowo-papierniczy w Europie, reprezentowany przez organizację CEPI, odgrywa kluczową rolę w unijnej gospodarce, wspierając złożone łańcuchy dostaw oraz promując produkcję zgodną z zasadami gospodarki o obiegu zamkniętym. Wprowadzenie przez Stany Zjednoczone nowych ceł importowych w 2025 roku, w tym potencjalnie na produkty papiernicze, wywołało duże zaniepokojenie w branży. Cła te, sięgające nawet 20% dla […]
Rynek opakowań gotowych do sprzedaży detalicznej (Retail-Ready Packaging, RRP) znajduje się w fazie dynamicznego wzrostu, napędzanego czynnikami demograficznymi, zmianami w handlu detalicznym oraz rosnącym zapotrzebowaniem na bardziej efektywne i ekologiczne rozwiązania opakowaniowe. Według prognoz, globalny popyt na opakowania RRP wzrośnie o 9 milionów ton do 2029 roku, osiągając poziom 43 milionów ton.