Jakiś czas temu podaliśmy wyniki konkursu organizowanego w ramach Strefy Studenta podczas targów Packaging Innovations. Wyniki obejmowały wtedy tylko część konkursu – „Głosowanie Internautów”. Dziś prezentujemy wyniki z drugiej części – „Głosowanie Profesjonalistów”.
Czy profesjonaliści zdecydowali inaczej? Tak, ale jest część wspólna. W obu częściach drugie miejsce zajął projekt Agnieszki Gos Hang On – take away soap”. Jeżeli przyjrzeć się wynikom ostatnich konkurów na najlepsze opakowania, nie tylko tym z targów Packaging Innovations, to można przyjąć, że opakowania tekturowe to przyszłość branży.
Tak wybrali profesjonaliści:
I miejsce – Agnieszka Dudzińska – za projekt „Pucius”, który umożliwia powtórne wykorzystanie opakowań na obuwie.
II miejsce – Aleksandra Gos – za „Hang On – take away soap”, czyli projekt opakowania na mydło turystyczne , które po otwarciu staje się wiszącą mydelniczką
III miejsce – Daria Kondracka – za projekt „FLIK”, czyli opakowanie sprzedażowe na obuwie, które po przekształceniu zmniejsza swoją objętość i ułatwia transport zawartości.
Udostępnij
Udostępnij
Rynek opakowań zyskuje na znaczeniu szczególnie w e-commerce, logistyce i handlu detalicznym. W obliczu wymogów środowiskowych i konsumenckich, warto przyjrzeć się bliżej, jakie perspektywy rysują się przed dwoma dominującymi materiałami – tekturą i plastikiem.
Rynek opakowań dedykowanych e-commerce przechodzi obecnie intensywną transformację, napędzaną przez rosnące wymagania konsumentów, rozwój technologii oraz globalne trendy zrównoważonego rozwoju. Według raportu The Future of E-commerce Packaging to 2029 (Przyszłość opakowań dla e-commerce do 2029 r.) opracowanego przez firmę Smithers, wartość globalnego rynku opakowań dla e-handlu osiągnęła w 2024 roku 75,3 miliarda dolarów, a do […]
Biogospodarka staje się coraz bardziej strategicznym kierunkiem rozwoju przemysłu w Europie, łącząc potencjał odnawialnych zasobów naturalnych z innowacyjnymi technologiami. W centrum tej transformacji znajduje się sektor leśno-drzewny i przemysł celulozowo-papierniczy, który już teraz generuje wartość dodaną na poziomie 25 miliardów euro rocznie i inwestuje ponad 5 miliardów euro w nowe technologie i rozwój. CEPI, reprezentując […]
Branża opakowań dynamicznie się zmienia, odpowiadając na wyzwania współczesnego świata, w tym rosnące wymagania konsumentów, zmiany legislacyjne, rozwój technologii i globalne dążenie do zrównoważonego rozwoju. Dziś opakowanie nie jest już wyłącznie funkcjonalnym dodatkiem do produktu, ale narzędziem komunikacji, innowacji i odpowiedzialności środowiskowej. Oto najważniejsze trendy, które kształtują obecnie rynek opakowań.