Co można zrobić z kartonu? Prawie wszystko, co udowadnia swoimi pracami Chris Gilmour, artysta który właśnie ten materiał wybrał na tworzywo swoich dzieł. Jego rzeźby powstają wyłącznie z kartonu bez jakichkolwiek dodatków drewna, metalu czy innych materiałów.
Chris Gilmour to brytyjski artysta mieszkający we Włoszech. Zanany jest z rzeźb odtwarzających przedmioty codziennego użytku w naturalnej wielkości. Na tematy swoich prac wybiera przedmioty, które przywołują wspomnienia, oraz są łatwo rozpoznawalne niezależnie od kultury, do jakiej należy odbiorca. Jako materiał stosuje karton, głównie odpady opakowaniowe. Jego prace są tak realistyczne, że wielokrotnie uznawano je za konstrukcje, tylko pomalowane tak, aby przypominały karton.
Jako tworzywo wybrał karton, zwykły materiał ale znaczący. Przede wszystkim dlatego, że tektura falista jest zazwyczaj używana do pakowania prac artystycznych, a nie fizycznie reprezentuje samo dzieło. W jego przypadku opakowane staje się treścią. Podkreślone jest to jeszcze przez różnicę między tanim, odrzuconym materiałem, a wartością końcową. Ta operacja, wykracza poza zwykły temat recyklingu i podkreśla rolę współczesnego artysty, jako nowego „wirtuoza rzemieślniczego”, a materiałem przemysłowy, określa jak ikonę kultury. Efekt końcowy to delikatna perfekcja, trzeźwa refleksja nad naszym światem, gdzie wartość piękna jest zbyt często mylona z jego ceną.
Udostępnij
Udostępnij
Rynek opakowań zyskuje na znaczeniu szczególnie w e-commerce, logistyce i handlu detalicznym. W obliczu wymogów środowiskowych i konsumenckich, warto przyjrzeć się bliżej, jakie perspektywy rysują się przed dwoma dominującymi materiałami – tekturą i plastikiem.
Rynek opakowań dedykowanych e-commerce przechodzi obecnie intensywną transformację, napędzaną przez rosnące wymagania konsumentów, rozwój technologii oraz globalne trendy zrównoważonego rozwoju. Według raportu The Future of E-commerce Packaging to 2029 (Przyszłość opakowań dla e-commerce do 2029 r.) opracowanego przez firmę Smithers, wartość globalnego rynku opakowań dla e-handlu osiągnęła w 2024 roku 75,3 miliarda dolarów, a do […]
Biogospodarka staje się coraz bardziej strategicznym kierunkiem rozwoju przemysłu w Europie, łącząc potencjał odnawialnych zasobów naturalnych z innowacyjnymi technologiami. W centrum tej transformacji znajduje się sektor leśno-drzewny i przemysł celulozowo-papierniczy, który już teraz generuje wartość dodaną na poziomie 25 miliardów euro rocznie i inwestuje ponad 5 miliardów euro w nowe technologie i rozwój. CEPI, reprezentując […]
Branża opakowań dynamicznie się zmienia, odpowiadając na wyzwania współczesnego świata, w tym rosnące wymagania konsumentów, zmiany legislacyjne, rozwój technologii i globalne dążenie do zrównoważonego rozwoju. Dziś opakowanie nie jest już wyłącznie funkcjonalnym dodatkiem do produktu, ale narzędziem komunikacji, innowacji i odpowiedzialności środowiskowej. Oto najważniejsze trendy, które kształtują obecnie rynek opakowań.