W ostatni piątek (13.10.2017) w Warszawie odbyła się konferencja prezentująca kampanię „Kartonowe – stylowe i ekologiczne”. Kampania ma pokazywać, że karton to więcej niż pudełko, które służy do transportu towarów. To ekologiczne rozwiązanie, które nadaje się do wielokrotnego użycia i do przetwarzania, a dzięki zaledwie półrocznemu okresowi pełnego rozkładu jest jednym z najbardziej przyjaznych środowisku materiałów i alternatywą dla wielu nieulegających biodegradacji opakowań jednorazowych.
Konferencja jest częścią większej akcji „KartoNOVE”, promującej proekologiczne zachowania w codziennym życiu każdego z nas. Najważniejsze z nich to:
- Do sklepu idę zawsze z listą zakupów – nie kupuję tego, czego nie było na liście.
- W sklepie wybieram opakowania kartonowe, unikam plastiku. Nie biorę foliówek.
- Wychodzę z pokoju = wyłączam światło.
- Myję zęby = zakręcam wodę.
- Wybieram krótki prysznic, nie długą kąpiel.
- Zbieram makulaturę, zużyte baterie, elektrośmieci – nigdy nie wyrzucam tych rzeczy do kosza.
- Nie kupuję ciągle czegoś nowego.
- Mam bidon.
- Unikam fast foodów.
- Segreguję odpady.
Akcja ma na celu rozszerzenie pojęcia „bycia eko”, które obecnie odnosi się głównie do nabywania ekologicznych produktów spożywczych. A powinno być rozumiane jako styl życia, który charakteryzuje się podejmowaniem świadomych decyzji, nie tylko przy wyborze tego co jemy, ale również wszelkich innych produktów z których korzystamy, oraz odpowiedzialnych zachowaniach przy codziennych czynnościach. W to wpisuje się m.in wybieranie opakowań kartonowych zamiast plastikowych, ponieważ karton, dzięki swej ekologiczności, doskonale pasuje do tego trendu.
Organizatorami kampanii „KartoNOVE” są:
- ECMA POLSKA – Związek Pracodawców, Przetwórców Kartonu i Ich Dostawców (obecnie liczy 20 członków w Polsce, kolejnych 20 firm aspiruje do członkowstwa),
- Wydział Dziennikarstwa Informacji i Bibliologii UW,
- firma Exacto,
- Polskie Bractwo Kawalerów Gutenberga.
Udostępnij
Udostępnij
Rynek opakowań dedykowanych e-commerce przechodzi obecnie intensywną transformację, napędzaną przez rosnące wymagania konsumentów, rozwój technologii oraz globalne trendy zrównoważonego rozwoju. Według raportu The Future of E-commerce Packaging to 2029 (Przyszłość opakowań dla e-commerce do 2029 r.) opracowanego przez firmę Smithers, wartość globalnego rynku opakowań dla e-handlu osiągnęła w 2024 roku 75,3 miliarda dolarów, a do […]
Biogospodarka staje się coraz bardziej strategicznym kierunkiem rozwoju przemysłu w Europie, łącząc potencjał odnawialnych zasobów naturalnych z innowacyjnymi technologiami. W centrum tej transformacji znajduje się sektor leśno-drzewny i przemysł celulozowo-papierniczy, który już teraz generuje wartość dodaną na poziomie 25 miliardów euro rocznie i inwestuje ponad 5 miliardów euro w nowe technologie i rozwój. CEPI, reprezentując […]
Branża opakowań dynamicznie się zmienia, odpowiadając na wyzwania współczesnego świata, w tym rosnące wymagania konsumentów, zmiany legislacyjne, rozwój technologii i globalne dążenie do zrównoważonego rozwoju. Dziś opakowanie nie jest już wyłącznie funkcjonalnym dodatkiem do produktu, ale narzędziem komunikacji, innowacji i odpowiedzialności środowiskowej. Oto najważniejsze trendy, które kształtują obecnie rynek opakowań.
22 kwietnia obchodzony jest Światowy Dzień Ziemi – wydarzenie, które od ponad 50 lat jednoczy ludzi na całym świecie wokół troski o środowisko naturalne. Tegoroczne hasło „Nasza moc. Nasza planeta” przypomina, że każdy z nas może mieć realny wpływ na przyszłość naszej planety. W obliczu kryzysu klimatycznego, utraty różnorodności biologicznej i narastających problemów z odpadami, […]