Opakowania z tektury falistej można w prosty sposób dopasować do dowolnych kształtów i rozmiarów pakowanych przedmiotów, zapewniając im w ten sposób lepszą ochronę. Obecna technika nanoszenia nadruków sprawiła, że opakowania z tektury falistej stały się bardzo atrakcyjne, czyli gotowe do ekspozycji na półce jako skuteczne narzędzia marketingowe. Opakowania z tektury falistej są na tyle uniwersalne, że można w nie pakować zarówno przedmioty o wadze jednego grama, jak i jednej tony.
Współczesne inteligentne opakowania upraszczają pracochłonne procesy pakowania oraz pozwalają lepiej zagospodarować dostępną przestrzeń transportową i to wszystko to przy jednoczesnym zapobieganiu uszkodzeniom towarów. Te inteligentne opakowania powstają dzięki wyjątkowym właściwościom tektury falistej – wysokiej elastyczności, sztywności, niskiej wadze przy jednoczesnej dużej wytrzymałości.
Dodatkowa tektura jest doskonałym materiałem zarówno z punktu widzenia ekologii, jak i gospodarki o obiegu zamkniętym. W 100% nadaje się do recyklingu, w 100% powstaje z surowców pochodzących ze źródeł odnawialnych oraz w 100% ulega biodegradacji.
Nie należy się więc dziwić, że już 75% wszystkich przewożonych dziś towarów opakowanych jest w tekturę falistą. A kolejne już czekają na takie opakowania i wkrótce się doczekają, bo zakres stosowania tektury ciągle rośnie.
Przykładem nowego zastosowania kartonowych opakowań może być innowacyjne opakowanie wysyłkowe do pakowania żywych roślin – projekt który zdobył nagrodę na World Packaging Awards 2022.
Solidna struktura tektury falistej mocno trzyma roślinę i ziemię w doniczce podczas transportu. Opakowania można dopasować do różnych kształtów i średnic doniczek oraz regulować jego wysokość. Właściwości amortyzujące i pochłaniające wilgoć tektury falistej pomagają utrzymać roślinę w dobrym stanie, od wyruszenia w drogę aż po dotarcie do miejsca przeznaczenia, które może trwać nawet 4 dni.
Opakowanie składa się z trzech części, dwuczęściowego pudełka zewnętrznego z tektury falistej oraz wkładki z tektury litej.

Źródło zdjęcia: glommapapp.no
Opakowanie to zapewnia lepszą ochronę roślin niż wcześniej stosowane. Zmniejsza wagę i objętość paczek, co przekłada się na obniżenie kosztów wysyłki oraz lepszą wydajność pakowania. Ta ostania oznacza oszczędności w transporcie, czyli mniejszą emisję CO2. Wysyłka roślin odbywa się więc w w sposób bardziej zrównoważony i bardziej ekonomiczny.
Opakowanie takie są też łatwiejsze w dostawie do odbiorcy, ponieważ są dostarczane rozłożone na płasko. Przez to zajmują także mniej miejsca podczas przechowywania.
Źródło: corrugated-ofcourse.eu
Udostępnij
Udostępnij
Rynek opakowań zyskuje na znaczeniu szczególnie w e-commerce, logistyce i handlu detalicznym. W obliczu wymogów środowiskowych i konsumenckich, warto przyjrzeć się bliżej, jakie perspektywy rysują się przed dwoma dominującymi materiałami – tekturą i plastikiem.
Rynek opakowań dedykowanych e-commerce przechodzi obecnie intensywną transformację, napędzaną przez rosnące wymagania konsumentów, rozwój technologii oraz globalne trendy zrównoważonego rozwoju. Według raportu The Future of E-commerce Packaging to 2029 (Przyszłość opakowań dla e-commerce do 2029 r.) opracowanego przez firmę Smithers, wartość globalnego rynku opakowań dla e-handlu osiągnęła w 2024 roku 75,3 miliarda dolarów, a do […]
Biogospodarka staje się coraz bardziej strategicznym kierunkiem rozwoju przemysłu w Europie, łącząc potencjał odnawialnych zasobów naturalnych z innowacyjnymi technologiami. W centrum tej transformacji znajduje się sektor leśno-drzewny i przemysł celulozowo-papierniczy, który już teraz generuje wartość dodaną na poziomie 25 miliardów euro rocznie i inwestuje ponad 5 miliardów euro w nowe technologie i rozwój. CEPI, reprezentując […]
Branża opakowań dynamicznie się zmienia, odpowiadając na wyzwania współczesnego świata, w tym rosnące wymagania konsumentów, zmiany legislacyjne, rozwój technologii i globalne dążenie do zrównoważonego rozwoju. Dziś opakowanie nie jest już wyłącznie funkcjonalnym dodatkiem do produktu, ale narzędziem komunikacji, innowacji i odpowiedzialności środowiskowej. Oto najważniejsze trendy, które kształtują obecnie rynek opakowań.