Zadowolony klient to sukces sklepu internetowego. Taki ktoś chętniej dokona kolejnej transakcji czy poleci znajomym skorzystanie z oferty tego właśnie sprzedawcy. Co więc zrobić aby klient był zadowolony? Jednym z ważniejszych aspektów jest szybkie dostarczenie towaru, w stanie nienaruszonym, w opakowaniu które gwarantuje łatwe otwarcie.
Opakowanie można jednak wykorzystać jeszcze w inny sposób – zrobić z niego skuteczną reklamę naszej marki. W połączeniu z bezproblemową transakcją i dostawą sprawi ono, że klient dobrze zapamięta nasz sklep. I będzie to najlepsza reklama, bo inne sposoby są zdecydowanie mniej skuteczne i droższe. Można w opakowaniu z towarem umieścić ulotkę reklamową, ale ile osób zapozna się z nią na tyle wnikliwie, by utkwiła mu w pamięci? Można klientowi wyświetlać banery reklamowe i wysyłać maile przypominające, ale skuteczność tego typu reklam spada, ponieważ giną w gąszczu działań reklamowych innych firm. Łatwo mogą więc zostać przegapione, a kosztują znacznie więcej niż dobrze zaprojektowane opakowanie.
Każdy kto otrzyma pudełko z zamówionym towarem, zauważy je. Gdy opakowanie będzie odpowiedniej jakości, dobrze zabezpieczające zapakowane przedmioty, estetyczne i przyjazne środowisku to udowodnisz, że sklep reprezentuje najwyższy standard obsługi. Jeżeli dodatkowo pudełko będzie miało oryginalny nadruk – logo, przekaz reklamowy, spersonalizowana grafika – to otrzymujący przesyłkę będzie to kojarzył właśnie z twoim sklepem. I to jest właśnie klucz do sukcesu. TO opakowanie sprawi, że klienci zapamiętają twój sklep i wrócą do niego przy kolejnych zakupach.
Jak więc wybrać najlepsze opakowanie? Na początku określ rozmiar i konieczną wytrzymałość, nie zapominając również o jego wyglądzie. Ważny jest materiał z którego opakowanie zostanie wykonane. Coraz większa trosko o środowisko sprawia, że klienci doceniają ekologiczne rozwiązania. Z tego powodu tektura wydaje się oczywistym wyborem, ponieważ jest materiałem w pełni ekologicznym. Zadbaj również, aby puste przestrzenie wewnątrz opakowania także wypełniać materiałem przyjaznym środowisku, a do zaklejenia pudełka nie używać taśmy klejącej. Jeśli to konieczne, to lepiej już obwiązać ją sznurkiem pochodzenia naturalnego. To także sposób na wyróżnienie się.
Do dostarczania towaru możesz użyć opakowań tekturowych zaprojektowanych specjalnie do wysyłki tzw. opakowań wysyłkowych, zwykłych pudełek klapowych, znacznie bardziej zaawansowanych technicznie pudełek fasonowych oraz kopert tekturowych. To, jaki rodzaj opakowania wybierzesz, w dużej mierze zależy od asortymentu sklepu. Najtańsze są pudełka klapowe, ale do ich zamknięcia konieczna jest taśma klejąca, pozostałe rodzaje opakowań są tak projektowane, aby nie byłą ona potrzebna. Gdy już zdecydujesz się na rodzaj opakowania, kolejnym krokiem jest zadbanie o jego wygląd. Najbardziej estetycznie będzie się prezentować opakowanie z nadrukiem fleksograficznym. To znakomity sposób, na promocję marki, czyli mocny efekt reklamowy. Nadruki mogą być wielokolorowe, więc tak przygotowane opakowanie jest bardzo atrakcyjne. Ważne jest również to, że koszt wykonania nadruku nie jest wysoki i można go wykonywać nawet przy krótkich seriach produkcyjnych. To z kolei oznacza, że opakowania z nadrukiem flexo można łatwo personalizować, przygotowując dedykowane grafiki dla różnych grup klientów czy na określone okazje, np. opakowania świąteczne.
Obecnie trudno wyróżnić swoją firmę. Wszechobecne reklamy sprawiają, że stajemy się na nie obojętni, warto więc zainwestować w coś, na co nadal zwracamy uwagę, a tym czymś są opakowania w których otrzymujemy zamówiony towar. Zadbajmy więc o nie.
Udostępnij
Udostępnij
Od wieków drzewa fascynują ludzi swoją długowiecznością, majestatycznym wyglądem i zdolnością przetrwania w ekstremalnych warunkach. Najstarsze drzewa na świecie, liczące tysiące lat, są świadkami historii i zmian klimatycznych, które przetoczyły się przez Ziemię. Najstarszym znanym okazem na świecie jest świerk „Old Tjikko” rosnący w Szwecji, a w Polsce najstarszym drzewem jest cis pospolity z Henrykowa […]
Opakowania są nieodłącznym elementem współczesnej gospodarki, pełniąc kluczową funkcję w ochronie i transporcie towarów. Jednak ich masowe zużycie prowadzi do poważnych wyzwań związanych z gospodarką odpadami. Najnowszy raport Instytutu Ochrony Środowiska – Państwowego Instytutu Badawczego, dotyczący rynku recyklingu odpadów opakowaniowych w Polsce w 2022 roku, rzuca światło na skalę problemu i stanowi ważny głos w […]
W obliczu rosnących wyzwań związanych z ochroną środowiska, segregacja odpadów staje się kluczowym elementem działań na rzecz zrównoważonego rozwoju. Wyniki badania przeprowadzonego przez SW Research na zlecenie Fundacji ProKarton pokazują, że Polacy są coraz bardziej świadomi tego obowiązku, a segregacja odpadów opakowaniowych staje się normą w codziennym życiu. Wzrost zaangażowania społeczeństwa jest zauważalny, jednak wyniki […]
Konkurs ART OF PACKAGING to jedno z najważniejszych wydarzeń w polskiej branży opakowań, przyciągające projektantów, studentów oraz profesjonalistów z całego kraju. Edycja 2024, podobnie jak poprzednie, była okazją do zaprezentowania najbardziej innowacyjnych i kreatywnych rozwiązań w projektowaniu opakowań, a także miejscem, w którym spotkały się wizje twórców i przedstawicieli przemysłu opakowaniowego. Gala Finałowa, która odbyła […]