Najnowszy raport agencję badań rynkowych Transparency Market Research „Paperboard Packaging Market – Global Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends and Forecast 2016 – 2024” analizuje trendy na rynku opakowań tekturowych. W 2015 roku wart był on 122,69 mld dolarów. Do roku 2024, zgodnie z prognozą, jego wartość wzrośnie do 227,47 mld dolarów. Skumulowany roczny wskaźnik wzrostu w latach 2016 – 2024 wyniesie 7,1%. Dlaczego aż tyle? Karton ma mnóstwo zalet.
Z punktu widzenia firm sprzedających towary, karton jest mocnym, lekkim, uniwersalnym i oszczędnym rozwiązaniem, jeśli chodzi o pakowanie. Oferuje gładką powierzchnię do drukowania i wysoką jakość zadruku, co czyni go bardzo dobrym nośnikiem informacji i sposobem na promocję marki. Około 70% kartonów poddawanych jest recyklingowi, dzięki czemu są one bardziej zrównoważonymi opakowaniami, w porównaniu do konkurencyjnych opakowań z tworzyw sztucznych, metalu czy szkła. A firmy i konsumenci zwracają na to coraz baczniejszą uwagę. Rośnie więc popyt na zrównoważone opakowania, co przekłada się na wzrost udziału opakowań z kartonu w rynku, jako że tektura jest idealnym rozwiązaniem dla opakowań zrównoważonych.
Karton znajduje zastosowanie w kosmetyce, odzieży, obuwnictwie oraz przemyśle spożywczym. W 2015 największy udział w światowym rynku opakowań kartonowych miały żywność i napoje. W kolejnych latach rynek dodatkowo ma napędzać rozwój e-handlu i przemyłu kosmetycznego, jednak segment żywności i napojów ma pozostać najszybciej rozwijającym się działem.
Największym rynkiem dla opakowań kartonowych w 2015 roku był Region Azji i Pacyfiku, i tu sytuacja nie zmieni się. Co więcej, region ten, obok Ameryki Łacińskiej, będzie najszybciej rozwijacym się obszarem. Ekspansja e-handlu, przemyłu kosmetycznego i artykułów higieny osobistej, jak również przemysł spożywczy w krajach takich jak Indie, Chiny czy Japonia będzie napędzać światowy popyt na opakowania kartonowe w najblizszych latach. Europa i Ameryka Północna są już stosunkowo dojrzałymi rynkami, oczekuje się więc, iż wzrost rynku opakowań kartonowych w tych regionach w ciągu najbliższych kilku lat będzie niski.
Źródło: www.transparencymarketresearch.com
Udostępnij
Udostępnij
Rynek opakowań zyskuje na znaczeniu szczególnie w e-commerce, logistyce i handlu detalicznym. W obliczu wymogów środowiskowych i konsumenckich, warto przyjrzeć się bliżej, jakie perspektywy rysują się przed dwoma dominującymi materiałami – tekturą i plastikiem.
Rynek opakowań dedykowanych e-commerce przechodzi obecnie intensywną transformację, napędzaną przez rosnące wymagania konsumentów, rozwój technologii oraz globalne trendy zrównoważonego rozwoju. Według raportu The Future of E-commerce Packaging to 2029 (Przyszłość opakowań dla e-commerce do 2029 r.) opracowanego przez firmę Smithers, wartość globalnego rynku opakowań dla e-handlu osiągnęła w 2024 roku 75,3 miliarda dolarów, a do […]
Biogospodarka staje się coraz bardziej strategicznym kierunkiem rozwoju przemysłu w Europie, łącząc potencjał odnawialnych zasobów naturalnych z innowacyjnymi technologiami. W centrum tej transformacji znajduje się sektor leśno-drzewny i przemysł celulozowo-papierniczy, który już teraz generuje wartość dodaną na poziomie 25 miliardów euro rocznie i inwestuje ponad 5 miliardów euro w nowe technologie i rozwój. CEPI, reprezentując […]
Branża opakowań dynamicznie się zmienia, odpowiadając na wyzwania współczesnego świata, w tym rosnące wymagania konsumentów, zmiany legislacyjne, rozwój technologii i globalne dążenie do zrównoważonego rozwoju. Dziś opakowanie nie jest już wyłącznie funkcjonalnym dodatkiem do produktu, ale narzędziem komunikacji, innowacji i odpowiedzialności środowiskowej. Oto najważniejsze trendy, które kształtują obecnie rynek opakowań.