Dziś kolejny przykład na to, jak niesamowitym materiałem jest tektura. Przedstawiamy Daniela Agdaga, artystę mieszkającego w Melbourne, który tworzy z kartonu dzieła tak bardzo złożone i szczegółowe, że czasami trudno uwierzyć, iż powstały z tektury. Dodatkowo, z sukcesami, wykorzystuje swoje projekty do realizacji filmów poklatkowych, co czyni go artystą z pogranicza rzeźby i filmografii.
Daniel Agdag jest synem imigrantów z Armenii. Zanim zainteresował się tworzeniem ruchomych obrazów, studiował sztuki piękne. Jego twórczość była i jest prezentowana na wielu wystawach m.in. w Melbourne, Nowym Jorku, Londynie, Sydney, Hong Kongu; Bazylei czy Tokio. Obecnie jego prace znajdują się w kolekcjach prywatnych na całym świecie. Artysta jest trzykrotnym zdobywcą nagrody Dendy Award na festiwalu filmowym w Sydney, był także dwukrotnie nominowany do prestiżowej nagrody AFI/AACTA, którą zdobył w 2017 roku. Jego film Lost Property Office w 2018 roku został nominowany do Oscara za najlepszą krótkometrażową animację i był wyświetlany na całym świecie.
Artysta określa swoją twórczość jako symboliczną samoanalizę odtworzoną w trójwymiarowej formie, mechaniczny przejaw jego myśli i idei w odniesieniu do otaczającego go świata: Dzieło jest bezpośrednio i pośrednio wchłaniane przez systemy i interaktywną naturę, z której wywodzi swoje funkcje i cel. Jako całość jest wykonane ręcznie w subtelne i kusząco delikatne formy, które niosą ze sobą ukryte narracje przodków, motywy i unikalny język, który nie tylko napędza idee, ale nadaje im estetykę.
Artystę inspirują ukryte mechanizmy i systemy, które umożliwiają funkcjonowanie uprzemysłowionego światu, co skutkuje powstawaniem fantastycznych, pełnych inwencji i wymagających dużej wyobraźni konstrukcji. Jego bardzo szczegółowe rzeźby określa się jako architektoniczne w formie, kapryśnie przestarzałe i niewyobrażalnie zawiłe.
Głównym materiałem wykorzystywanym w twórczości i nośnikiem przekazu jest karton. O jego wyborze zdecydowało, jak mówi Agdag, utylitarne pochodzenie i monochromatyczna prezentacja, która tworzy paradoks kruchości i siły za pomocą struktur przypominających formy architektoniczne i maszyny. Tektura jest stałym elementem jego twórczości, zaczynając jako narzędzie, a stając się integralnym nośnikiem wypowiedzi.
[wc_row] [wc_column size=”one-half” position=”first”] [/wc_column] [wc_column size=”one-half” position=”last”] [/wc_column] [/wc_row] [wc_row] [wc_column size=”one-half” position=”first”] [/wc_column] [wc_column size=”one-half” position=”last”] [/wc_column] [/wc_row]
Źródło: publicoffice.com.au
Udostępnij
Udostępnij
Przemysł druku i produkcji opakowań obejmujący m.in. etykiety, opakowania elastyczne, opakowania tekturowe, w tym z tektury falistej przechodzi ogromną transformację. Ważne jest, aby wszyscy zainteresowani zrozumieli główne wyzwania stojące przed nimi i byli na nie przygotowani.
Z okazji Świąt Wielkanocnych chcielibyśmy przekazać serdeczne życzenia wszystkim naszym klientom, partnerom i pracownikom. Niech te wyjątkowe Święta będą pełne radości, nadziei i wzajemnej życzliwości. W tym czasie niechaj każdy z nas znajdzie chwilę spokoju i refleksji, by docenić piękno życia i otaczające nas szczęście. Niech radosna atmosfera Wielkanocy przyniesie do naszych serc odrodzenie, pokój […]
Upfield Holdings B.V., holenderski producent roślinnych tłuszczów do smarowania, smażenia i pieczenia, zaprezentował pierwsze na świecie, wolne od plastiku i nadające się do recyklingu opakowanie do swoich produktów. Firma działa w 95 krajach, więc zastąpienie opakowań plastikowych papierowymi, to ogromny zysk dla środowiska.
Konfederacja Europejskiego Przemysłu Papierniczego (Cepi) opublikowała wstępne statystyki sektora produkcja papieru i tektury w swoich krajach członkowskich za 2023 rok. Całkowita produkcja osiągnęła 74,3 mln ton, co oznacza znacznie niższy poziom porównując rok do roku, przy czym odnotowany spadek dotyczy wszystkich gatunków papieru i tektury.