Udział w targach czy konferencjach branżowych to szansa na wzmocnienie pozycji firmy na rynku, możliwość zdobycia wiedzy oraz poznania nowości i aktualnych trendów na rynku. Spotkania biznesowe umożliwiają nawiązanie kontaktów, które przyspieszają rozwój każdej dziedziny gospodarki. Organizacja takich wydarzeń jest więc konieczna, jeśli chcemy utrzymać obecne tempo rozwoju. Pandemia koronawirusa zmieniła jednak rzeczywistość, jak więc teraz będą wyglądały takie spotkania?

Przed ich organizatorami oraz uczestnikami na pewno stoi wiele wyzwań. Co się zmieni? Jakie konkretne rozwiązania i technologie pomogą w ich organizacji? Jak zapewnić bezpieczeństwo? Na te pytania nie da się jeszcze odpowiedzieć. Wiele będzie zależało od sytuacji, jak będzie panowała w momencie ich organizacji oraz obowiązujących wtedy rozporządzeń rządowych. Jednak powrót do “normalności” sprzed pandemii jest koniecznością dla gospodarki, nikt więc nie ma wątpliwości, że sytuację trzeba jakoś rozwiązać.

Testem dla branży opakowań w Polsce staną się targi Packaging Innovations, które mają odbyć się w dniach 24-25 września 2020 w Centrum EXPO XXI Warszawa. Będzie to jedna z pierwszych imprez targowych w „nowej rzeczywistości”. Targi zostaną zrealizowane zgodnie z wytycznymi, nad którymi nadal pracuje Ministerstwo Rozwoju w porozumieniu z Polską Izbą Przemysłu Targowego. Wszyscy wierzą, że zastosowanie odpowiedniego reżimu sanitarnego, utrzymanie dystansu między uczestnikami targów, obowiązkowej rejestracji oraz kontroli liczby osób uczestniczących w wydarzeniu pozwoli zagwarantować bezpieczeństwo zarówno organizatorom, wystawcom jak i odwiedzającym. Ostateczny program targów nie jest jeszcze znany. Organizatorzy pracują nad nim, dostosowując go do obecnej sytuacji.

Targi branżowe są najlepszą receptą na ożywienie gospodarki, mogą pomóc również w jej odmrażaniu, należy je więc organizować. A w branży opakowań dużo się działo. Stagnacja, która objęła dużą część gospodarki, opakowań akurat nie dotyczyła. Zapotrzebowania na nie cały czas rosło, zmieniały się również oczekiwania klientów wobec opakowań. Producenci musieli więc dostosowywać się do wymagań rynku oraz do obowiązujących ograniczeń w możliwości prowadzenia działalności.

To co wydarzyło się w ostanich miesiącach warto podsumować i przedyskutować. Czas po pandemii, to będzie już inna rzeczywistość, niż ta którą pamiętamy sprzed pojawienia się zagrożenia wirusem Covid-19, należy się więc do niej dostosować. A do tego bardzo potrzebna jest możliwość wymiany spostrzeżeń i doświadczeń, które targi i konferencje branżowe umożliwiają. Miejmy nadzieję, że udało się to zrobić, a branża opakowań będzie jeszcze lepiej przygotowana na nowe typy zagrożeń, jako jeden z gwarantów bezpieczeństwa w zakresie dostawy towarów pierwszej potrzeby.

Udostępnij

Udostępnij