Najnowszy raport Smithers Pira, „The Future of Sack and Kraft Paper to 2021” przewiduje wzrost zapotrzebowania na papier typu kraft o około 3% rocznie, w latach 2016-2021. Zwiększy to więc wartość tego rynku z 66 mld USD w 2016 roku, do 80 mld USD w 2021 roku.
Papier typu kraft, to papier siarczanowy, wytwarzany z makulatury lub włókien pierwotnych, dostępny w różnych gramaturach kolorach oraz fakturach. Jego główne cechy, wytrzymałość i nieprzeźroczystość dla świtała, sprawia że świetnie sprawdza się jako materiał na opakowania. Nadaje się do kontaktu z żywnością, oraz, dzięki jednolitej strukturze, do nanoszenia wysokiej jakości nadruków. Produkuje się z niego m.in. ekologiczne torby.
To co głównie napędza rynek papieru, to właśnie zapotrzebowanie na wysokiej jakości nadruki oraz… ekologia. Po wycofaniu ze sklepów toreb plastikowych, papier kraft może być głównym materiałem, z którego będą produkowane „reklamówki” dostępne w sklepach. Plastik oczywiście nie zniknie, nie będzie tylko za darmo. Jednak na pewno tworzy się szansa dla papierowych toreb. Na korzyść tych ostatnich działa także „moda” na ekologię. Klienci coraz częściej wybierają jakiś produkt, dlatego, że jest ekologiczny, zwłaszcza jeżeli cena jest porównywalna.
Na korzyść papieru kraft działają także zmieniające się przyzwyczajenia konsumentów. Kupujemy produkty w coraz mniejszych opakowaniach, dzięki czemu gramatura papieru, a więc i cena opakowań z niego wytwarzanych, spada. Także postęp technologiczny sprawia, że materiał ten staje się coraz bardziej wytrzymały, przy niższej gramaturze, a to również ważna cecha dla dostawców. Lekkie opakowania to mniej do transportu.
Zrównoważone praktyki rozwoju, promowane w Europie, to kolejny argument na rzecz papieru. Producenci papieru typu kraft intensywnie rozwijają linie produktów powstających zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju. Rozwijają produkcje w oparciu o dostawy z lasów zarządzanych w sposób zrównoważony, podejmują również działania mające na celu zwiększenie ilości odzyskiwanego materiału używanego do produkcji. Powoduje to, że produkty z papieru kraft postrzegane są jako przyjazne dla środowiska, czyli również dla nas, którzy obawiamy się o nasze zdrowie i bezpieczeństwo.
Udostępnij
Udostępnij
Podatek od nieprzetworzonego plastiku, znany jako Plastic Tax, odgrywa istotną rolę w walce z zanieczyszczeniem plastikowym i promowaniu bardziej zrównoważonych praktyk konsumenckich. Jednakże dla budżetu Polski, jak sugerują prognozy Ministerstwa Klimatu i Środowiska, wysokość tego podatku staje się coraz bardziej dotkliwa. W 2023 roku nasz kraj już musiał zapłacić 2 mld złotych, a prognozy na […]
Przemysł druku i produkcji opakowań obejmujący m.in. etykiety, opakowania elastyczne, opakowania tekturowe, w tym z tektury falistej przechodzi ogromną transformację. Ważne jest, aby wszyscy zainteresowani zrozumieli główne wyzwania stojące przed nimi i byli na nie przygotowani.
Z okazji Świąt Wielkanocnych chcielibyśmy przekazać serdeczne życzenia wszystkim naszym klientom, partnerom i pracownikom. Niech te wyjątkowe Święta będą pełne radości, nadziei i wzajemnej życzliwości. W tym czasie niechaj każdy z nas znajdzie chwilę spokoju i refleksji, by docenić piękno życia i otaczające nas szczęście. Niech radosna atmosfera Wielkanocy przyniesie do naszych serc odrodzenie, pokój […]
Upfield Holdings B.V., holenderski producent roślinnych tłuszczów do smarowania, smażenia i pieczenia, zaprezentował pierwsze na świecie, wolne od plastiku i nadające się do recyklingu opakowanie do swoich produktów. Firma działa w 95 krajach, więc zastąpienie opakowań plastikowych papierowymi, to ogromny zysk dla środowiska.