• Działania na rzecz ochrony środowiska to temat, na który firmy chętnie się wypowiadają. Przedstawiają kroki, które zamierzają podjąć aby stać się bardziej eko. Niestety, w większości przypadków sprowadza się to tylko do mówienia i przedstawienia planów, które mają zostać zrealizowane w bliżej nieokreślonej przyszłości. Na szczęście są wyjątki od tej reguły. Pisaliśmy już o firmach […]

  • Opakowanie to nie tylko zabezpieczenie produktu. To ono przyciąga wzrok konsumenta, wpływa na jego decyzje zakupowe, zapewnia pierwszy kontakt z marką, komunikuje o zawartości oraz udziela odpowiedzi na inne ważne pytania nabywcy. Opakowanie jest więc bardzo ważnym elementem procesu sprzedaży, a jego właściwe zaprojektowanie to skomplikowany proces, w którym konieczna jest wizja, znajomość branży opakowań […]

  • Obowiązkiem Polski jest wdrożenie europejskiej dyrektywy dotyczącej rozszerzonej odpowiedzialności producentów za opakowania. Czasu na to nie pozostało wiele, bowiem musi to zostać zrobione jeszcze w obecnym, 2020 roku. Wdrożenie tej dyrektywy ma pomóc osiągnąć założone poziomy recyklingu, na co na razie nie zanosi się.

  • Pandemia znacząco wpłynęła na sposób naszego życia oraz na to, jak kupujemy. Wcześniej zakupy spożywcze on-line nie cieszyły się specjalną popularnością i to zarówno wśród sprzedawców, jak i kupujących. Sprzedaż taka wymaga określonej, dość złożonej procedury przygotowania i dostawy, a marża nie jest wysoka. Konsumentów z kolei odstraszał ograniczony asortyment, długi czas oczekiwania oraz często, […]

  • Europejska Federacja Producentów Tektury Falistej (FEFCO) wraz z Politico zorganizowali wirtualne spotkanie, na którym dyskutowano na temat przyszłości i roli zrównoważonych opakowań. Debata cieszyła się dużą popularnością, potwierdzając ważność tego zagadnienia.

  • Najnowsza analiza przygotowana przez Euler Hermes „Impulsy Zakupowe w Branżach Konsumenckich” przewiduje kumulację negatywnych czynników związanych z koronawirusem i prawdziwy kryzys po wakacjach. To wyzwanie praktycznie dla wszystkich branż, nawet artykułów podstawowych, przełoży się więc także na rynek opakowań.

  • Jeżeli myślimy o Japonii i twórczości z papieru, pierwszym skojarzeniem jest origami. Jednak można znaleźć przykłady, że nie tylko tego typu dzieła tam powstają. Monami Ohno jest przedstawicielem trendu, który łamie ten stereotyp. Własnoręcznie tworzy niesamowicie dokładne modele 3D z tektury falistej.

  • Europejska Konfederacja Przemysłu Papierniczego (CEPI) podała wstępne dane na temat produkcji papieru i tektury na świecie w 2017 roku. W krajach członkowskich, do których należą Austria, Belgia, Czechy, Finlandia, Francja, Niemcy,Węgry, Włochy, Holandia, Norwegia, Polska, Portugalia, Rumunia, Słowacja, Słowenia, Hiszpania, Szwecja, Wielka Brytania, produkcja wyniosła około 92,3 mln ton, co oznacza wzrost o 1,5%, w […]

  • Powietrze to nasze wspólne dobro i musimy o nie dbać, a w Polsce, jak powszechnie wiadomo nie jest z tym dobrze. A jego jakość zależy od nas wszystkich, nie możemy zwalać winy na przemysł czy motoryzację. To my wyznaczamy trendy, do których producenci wszelkich dóbr się dostosowują i to my możemy zmienić ich działania. Czasem […]

  • W supermarkecie w Amsterdamie otwarto pierwszy na świecie dział „bez plastiku”. Sklep należy do sieci Ekoplaza, a sekcja ekologiczna to pierwszy etap realizacji szerzej zakrojonego planu. Do końca roku, takie działy, mają powstać we wszystkich 74 sklepach sieci, w Holandii. Ekoplaza liczy, że będzie to przykład dla reszty Europy i tego typu działy/sklepy powstawać będą […]

  • 5 marca, w Sali Ziemi na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich, odbyła się Gala Finałowa ART of PACKAGING 2018, gdzie poznaliśmy zwycięzców oraz wyróżnionych w kategoriach Debiuty, Profesjonaliści oraz nowych – Art of Business Packaging i Second Life Packaging.

  • Kilkakrotnie już przedstawialiśmy przykłady na to, że tektura jest materiałem który nadaje się do tworzenia dzieł sztuki. Że nawet coś, co wydaje się odpadem, np. niepotrzebnym opakowaniem, zmienia się w prawdziwe dzieło sztuki. Wystarczy tylko, że trafi do rąk osoby z wyobraźnią i talentem. Kolejnym przykładem potwierdzającym tą tezę, jest Giles Oldershaw. Chociaż wykonane przez […]

  • Sprzedaż internetowa rewolucjonizuje handel, co dla nikogo nie jest już tajemnicą. O ile tradycyjne sklepy, w zależności od reprezentowanego asortymentu , natrafiają na mniejsze lub większe problemy, o tyle handel w internecie cały czas rośnie. I nic dziwnego jest bowiem szybki, łatwy i przyjemny.

  • Samochody to dla wielu ludzi pasja. Kochają je, podziwiają i mogą na ich temat prowadzić wielogodzinne dysputy. Producenci dostosowują się, dostarczając coraz więcej ciekawych rozwiązań stylistycznych i technicznych, które jeszcze bardziej pobudzają wyobraźnię. Jednak prawo staje się coraz bardziej restrykcyjne w stosunku do samochodów, głównie ze względu na ekologię. Zdaniem niektórych nawet, nowe rozwiązania zabijają […]

  • Na świecie, szacunkowo, rośnie nieco ponad 3 biliony drzew, co w przeliczeniu na mieszkańca Ziemi daje około 420 drzew na głowę. Co roku wyrasta 5 miliardów nowych, niestety w tym samym czasie znika 15 miliardów, co oznacza, że rocznie tracimy 10 miliardów drzew. Naukowcy uważają, że od początku istnienia cywilizacji, liczba drzew spadła o 46%. […]

  • Agencja Smithers Pira przygotowała nowy raport rynkowy dla branży opakowaniowej – The Future of Business Models in Packaging to 2022 (Przyszłość modeli biznesowych w opakowaniach do 2022 roku). Przewiduje on mocne przekształcanie branży związane z wprowadzaniem nowych modeli biznesowych oraz integracją usług.