• Dobre opakowanie to podstawa dobrej sprzedaży – to hasło jest aktualne już od lat. Opakowanie pełni bardzo ważną funkcję i jego rola cały czas rośnie, nie tylko jako nośnika komunikatów marketingowych oraz budowa wizerunku firmy, także w podnoszeniu funkcjonalności i optymalizacji łańcucha dostaw. Na co więc trzeba zwrócić uwagę wybierając opakowanie?

  • Na naszym globie, na wysypiskach i bezpośrednio w środowisku naturalnym, znajduje się prawie 5 mld ton plastiku. To, jak rozwiązać ten problem, w tej chwili ma drugorzędne znaczenie. Najważniejsze, to sprawić aby przestało go przybywać.

  • Santander Bank Polska przygotował raport na temat branży opakowań w Polsce. Według ekspertów w 2021 roku urośnie ona o minimum 8%, w czym nie przeszkodzi znaczący wzrost cen surowców do produkcji opakowań. Ważnym impulsem rozwoju, mimo luzowania restrykcji, będzie sektor e-commerce. W swoich działaniach branża opakowań musi jednak uwzględnić najsilniejszy obecnie trend rynkowy – ekologię.

  • Zanim Igrzyska Olimpijskie w Toki rozpoczęły się, głośno zrobiło się o kartonowych łóżkach, na których mają spać sportowcy w nich uczestniczący. Wielu internautów oburzyło takie rozwiązanie, niektórzy wyśmiali decyzję organizatorów. Ich zdaniem takie meble mają wymusić na sportowcach spanie w pojedynkę, uniemożliwić intymne kontakty oraz zapobiec rozprzestrzenianiu się koronawirusa.

  • Posegregowany papier i tektura to bardzo cenne surowce. Po przetworzeniu posłużą do produkcji nowych towarów – tektury, książek, zeszytów, gazet, artykułów higienicznych itp., co nie tylko zmniejszy liczbę wycinanych drzew, ale również pozwoli zaoszczędzić energię i wodę.

  • Na rynku bardzo szybko rosną ceny papieru i tektury, co jest spowodowane rosnącymi cenami surowców do ich produkcji. W dużej mierze za ten stan należy winić pandemię, która zmieniła zachowania zakupowe konsumentów oraz zakłóciła globalne łańcuchy dostaw surowców do produkcji opakowań. To bardzo ważny temat zarówno dla branży produkcji opakowań, jak i całego sektora handlowego, […]

  • 3 lipca obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień bez Toreb Foliowych. Zadaniem tego święta jest ograniczenie zużycia popularnych toreb z tworzyw sztucznych, które są jednorazowe i po użyciu, najczęściej bardzo krótkim, trafiają do kosza, a później zaśmiecają oceany. Każde takie święto „bez” ma na celu zwrócenie uwagi na jakiś problemu oraz promocję zachowań prospołecznych i proekologicznych.

  • Opakowania odgrywają ważną rolę w społeczeństwie, choć najczęściej nie zauważamy ich. Z punktu widzenia skutecznego marketingu, jak i dbałości o produkt, traktujemy je jak integralną część towaru, który kupujemy. Opakowania kartonowe w odróżnieniu od ich plastikowych odpowiedników mają także swój wkład w czystość naszej planety, nie dziwi więc, że ogromnie rośnie ich popularność. 

  • Unilever planuje na początku przyszłego roku wprowadzić testowo na brazylijski rynek detergenty w nowych papierowych opakowaniach. Jeśli test wypadnie pomyślnie, papierowe butelki pojawią się w kolejnych krajach.

  • Statystyczny mieszkaniec Ziemi zużywa ponad 50 kilogramów papieru rocznie. Część tego jest odzyskiwana w procesie recyklingu. W Polsce jest to obecnie ok. 42%, daleko więc nam nie tylko do  średniej europejskiej, która przekracza 70%, ale i do średniej światowej która wynosi ok. 55%. Aby poprawić wyniki, zarówno w zakresie produkcji, jak i odzysku surowców branża […]