• Unia Europejska walczy ze zmianami klimatu na Ziemi, jest liderem na tym polu. Jednak ta walka ma swoją cenę. Konieczność dostosowania się do coraz bardziej wyśrubowanych norm, wyznaczanych przez unijne regulacje, jest wyzwaniem dla wielu firm. W sektorze opakowań, wdrażanie zmian jest wymuszane nowymi unijnymi regulacjami dotyczącymi recyklingu i gospodarki obiegu zamkniętego.

  • ARC Rynek i Opinia oraz Forum Odpowiedzialnego Biznesu przeprowadziło badanie, którego celem było określenie stosunku i postawy Polaków do rozwiązań konsumenckich wspierających ochronę środowiska i gospodarkę obiegu zamkniętego. Sprawdzano również poziom wiedzy o postawach proekologicznych oraz ich wpływ na podejmowane decyzje jak również zbierano informacje na temat postrzegania społecznej odpowiedzialności korporacji.

  • Raport Rewolucja opakowań. Polscy producenci wobec zmian regulacji i preferencji konsumentów przygotowany przez Santander Bank Polska oraz Spot Data, przedstawia perspektywy rozwoju branży opakowań w najbliższych latach. Wnioski są bardzo pozytywne, choć wzrost branży będzie zwalniał, ponieważ przemysł opakowaniowy osiągnął już taki poziom produkcji, przy którym trudno jest notować takie tempo wzrostu jak dotychczas.

  • European Carton Excellence Award to jedne z najbardziej prestiżowych nagród za projekt opakowania kartonowego. Ze względu na bardzo wysoki poziom zgłoszeń w poprzednich latach oraz ogromną popularność konkursu, w tym roku zwiększono liczbę kategorii w których przyznawane są nagrody. Nie bez znaczenia dla powiększenia konkursu jest także rosnąca popularność opakowań kartonowych.

  • Badanie „E-commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska” przygotowane przez Gemius, wraz z Izbą Gospodarki Elektronicznej pokazuje dynamiczny rozwój branży w Polsce. W 2019 już 62% internautów kupuje przez internet, o 6% więcej niż rok wcześniej. Największe zalety e-zakupów, według polskich internautów, to możliwość kupowania w każdym momencie, brak konieczności jechania do sklepu, oraz nieograniczony […]

  • Badanie Stowarzyszenia Strategii Opakowań wskazuje, że opakowanie jest sześciokrotnie efektywniejszym środkiem promocji niż reklama. Z badań wynika, że nawet 80% decyzji zakupowych zapada w miejscu sprzedaży, a 70% z nich ma charakter impulsowy. To oznacza, że opakowanie ma znacznie większy wpływ na decyzje zakupowe niż reklama.

  • Pomysłów na ciekawe wykorzystanie kartonu przedstawiliśmy już kilka. Dziś kolejny przykład – bardzo skomplikowana i pomysłowa maszyna Goldberga wykonana z tektury. Autor projektu na pewno poświęcił mnóstwo czasu na przygotowanie projektu, testy i wykonanie całości, ale efekt końcowy jest niesamowity.

  • Od 1 września, zgodnie z nowelizacją tzw. ustawy śmieciowej, wszystkie torby z tworzyw sztucznych wydawane w sklepach, oprócz tzw. zrywek o grubości poniżej 15 mikrometrów, objęte są opłatą recyklingową w wysokości 20 gr plus VAT, nie mogą więc być wydawane bezpłatnie. Prognozy rządu przewidują wpływy do budżetu z tego tytułu w wysokości 1,2 mld zł, […]

  • Czy można zrobić gitarę ze starych pudeł tekturowych? Okazuje się, że tak. Dave Lee, współzałożyciel Signal Snowboards we współpracy z Ernest Packaging i Fender Custom Shop zamienił zwykły karton w kultowy model gitary Stratocastera Fender, który następnie został przetestowany przez zespół Linkin Park.

  • Dobierając optymalne opakowanie wysyłkowe do asortymentu sklepu można obniżyć koszty dostawy nawet o 25%, jednocześnie chroniąc środowisko oraz budując pozytywny wizerunek marki u odbiorców. Dobrze dobrane opakowanie to mniej wypełniaczy oraz mniejsza przestrzeń potrzebna do transportu wysyłanego towaru.