ARC Rynek i Opinia oraz Forum Odpowiedzialnego Biznesu przeprowadziło badanie, którego celem było określenie stosunku i postawy Polaków do rozwiązań konsumenckich wspierających ochronę środowiska i gospodarkę obiegu zamkniętego. Sprawdzano również poziom wiedzy o postawach proekologicznych oraz ich wpływ na podejmowane decyzje jak również zbierano informacje na temat postrzegania społecznej odpowiedzialności korporacji.
Raport Rewolucja opakowań. Polscy producenci wobec zmian regulacji i preferencji konsumentów przygotowany przez Santander Bank Polska oraz Spot Data, przedstawia perspektywy rozwoju branży opakowań w najbliższych latach. Wnioski są bardzo pozytywne, choć wzrost branży będzie zwalniał, ponieważ przemysł opakowaniowy osiągnął już taki poziom produkcji, przy którym trudno jest notować takie tempo wzrostu jak dotychczas.
European Carton Excellence Award to jedne z najbardziej prestiżowych nagród za projekt opakowania kartonowego. Ze względu na bardzo wysoki poziom zgłoszeń w poprzednich latach oraz ogromną popularność konkursu, w tym roku zwiększono liczbę kategorii w których przyznawane są nagrody. Nie bez znaczenia dla powiększenia konkursu jest także rosnąca popularność opakowań kartonowych.
Badanie „E-commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska” przygotowane przez Gemius, wraz z Izbą Gospodarki Elektronicznej pokazuje dynamiczny rozwój branży w Polsce. W 2019 już 62% internautów kupuje przez internet, o 6% więcej niż rok wcześniej. Największe zalety e-zakupów, według polskich internautów, to możliwość kupowania w każdym momencie, brak konieczności jechania do sklepu, oraz nieograniczony […]
Badanie Stowarzyszenia Strategii Opakowań wskazuje, że opakowanie jest sześciokrotnie efektywniejszym środkiem promocji niż reklama. Z badań wynika, że nawet 80% decyzji zakupowych zapada w miejscu sprzedaży, a 70% z nich ma charakter impulsowy. To oznacza, że opakowanie ma znacznie większy wpływ na decyzje zakupowe niż reklama.
Pomysłów na ciekawe wykorzystanie kartonu przedstawiliśmy już kilka. Dziś kolejny przykład – bardzo skomplikowana i pomysłowa maszyna Goldberga wykonana z tektury. Autor projektu na pewno poświęcił mnóstwo czasu na przygotowanie projektu, testy i wykonanie całości, ale efekt końcowy jest niesamowity.
Smog to ostatnio bardzo popularne słowo w Polsce. Tej zimy problem zrobił się ogromny. Boryka się z nim wiele miast, w tym Warszawa. Ten rok dla stolicy, pod względem jakości powietrza, rozpoczął się wyjątkowo źle. Smog, to uciążliwe zanieczyszczenie powietrza w dolnych warstwach atmosfery, głównie wysokie stężenia pyłów spowodowane działalnością człowieka i niekorzystnymi warunkami pogodowymi. […]
Branża e-Commerce ma się dobrze, a będzie miała się jeszcze lepiej. W przewidywalnej przyszłości będzie się systematycznie rozwijać i zyskiwać nowych klientów. Potwierdzają to wszystkie raporty. Szacuje się, że obecnie wartość e-commerce w Polsce wynosi 92 mld złotych i jest to jeden z najszybciej rozwijających się rynków w Europie. Największe zalety zakupów przez internet to […]
Podsumowania, plany, strategie. Tak standardowo rozpoczyna się działalność firm w nowym roku. Styczeń to najczęściej jeszcze spokojny okres, klienci robią to samo co my, więc zamówień, a przez to i pracy, jest mniej. Mamy więc czas na analizy i planowanie działań na bliższą i dalszą przyszłość.
Pożyczając rower w obcym mieście, a nawet we własnym, najczęściej nie mamy przy sobie kasku. Oczywiście, jeżeli planujemy wycieczkę pożyczonym rowerem, to co innego, ale najczęściej o kasku przypominamy sobie w ostatniej chwili, gdy już wsiadamy na rower. I powstaje problem, kwestia bezpieczeństwa poruszania się nim. Najczęściej, w takiej sytuacji, wsiadamy na rower i jeździmy […]
Zakup prezentu nie jest prostym zadaniem, nawet jak dobrze znamy osobę, którą chcemy obdarować. Staramy się aby było to coś niebanalnego, eleganckiego, co jednocześnie ucieszy i okaże się przydatne. Najprościej kupować prezenty dzieciom. Nastolatkom już dużo trudniej, a dorosłym, to oczywiście zależy również od konkretnej osoby, bardzo trudno. Powiedzmy sobie szczerze, czasy indywidualnych prezentów dawno […]
Unia Europejska walczy z marnotrawieniem zasobów i zaśmiecaniem świata torbami plastikowymi. Dyrektywa UE obliguje państwa członkowskie do znacznego ograniczenia zużycia toreb na osobę. Można to zrobić to na dwa sposoby. Pierwszy, to ustanowienie na nie cen do 31 grudnia 2018 roku (z opłat będą zwolnione bardzo lekkie torby tzw. zrywki). Drugi to osiągnięcie odpowiednich poziomów […]
Pod koniec listopada obchodziliśmy Europejski Tydzień Redukcji Odpadów. Co by nie powiedzieć o tej inicjatywie, której założenia są na pewno słuszne, to nie da się uznać ją za znaną i popularną w naszym kraju. Czy przynosi efekty? Jakieś tak, ale na pewno nie wystarczające. Europejski Tydzień Redukcji Odpadów został ustanowiony przez Komisję Europejską w 2005 […]
O tym jak ważne jest opakowanie produktu, nie trzeba przekonywać żadnego producenta z branży FMCG. Świadomość tego, że to opakowanie sprzedaje towar, jest wysoka, ale nie każdy ma pomysł na właściwe rozwiązanie tego problemu dla własnego towaru. Według badań, duża część decyzji zakupowych zapada bezpośrednio przy półce sklepowej. Wyrobienie własnej opinii o produkcie zajmuje konsumentowi […]
W tym tygodniu przypada Czarny Piątek, dzień największych wyprzedaży i pierwszy dzień sezonu zakupów świątecznych. W Stanach Zjednoczonych, skąd wywodzi się ta tradycja, jest to najbardziej dochodowy dla sprzedawców dzień w roku. Obecnie jest on praktykowany w coraz większej liczbie krajów, w tym w Polsce. Jednak w naszym kraju, na przeceny możemy liczyć przede wszystkim […]