• Właściwe zapakowanie towaru do wysyłki to jedna z ważniejszych kwestii w sklepach internetowych, z którą niestety cały czas jest problem. Dobrze dobrane opakowanie wysyłkowe ułatwia jego dostarczenie oraz chroni zawartość przed uszkodzeniem. A to ważne ze względów finansowych, wizerunkowych oraz środowiskowych.

  • Wzrost świadomości ekologicznej przed pandemią był jednym z najważniejszych globalnych trendów konsumenckich. Wiele wskazuje na to, że powracają nastroje sprzed pandemii, czyli że niebawem znów stanie się to istotnym czynnikiem wpływającym na codzienne wybory klientów. Niestety polski rynek opakowań słabiej odczuwa te zmiany – być może to dopiero przed nami? Analitycy Santander Bank Polska przeanalizowali, […]

  • Raport „Jak opakować przyszłość?” Banku Pekao S.A. omawia trendy, szanse i zagrożenia, jak też potencjalne działania dostosowawcze w branży opakowaniowej. Wynika z niego, że krajowi producenci opakowań umiejętnie korzystają z obecnych trendów na rynku i dopasowują się do nich, co przekłada się na wysokie tempo rozwoju sektora oraz optymistyczne prognozy na przyszłość.

  • Ilkka Hämälä, prezes i dyrektor generalny Metsä Group został nowym przewodniczącym CEPI, Konfederacji Przemysłu Papierniczego i Celulozowego. Stanowisko formalnie obejmie 1 stycznia 2022 r., zastępując Ignazio Capuano, obecnego przewodniczącego CEPI. Jego mandat będzie trwał dwa lata.

  • W Sali Koncertowej Filharmonii Poznańskiej odbyła się uroczysta Gala, podczas której poznaliśmy zwycięskie opakowania i ich twórców, uczestniczące w konkursie ART OF PACKAGING 2021. Tradycyjnie, nagrodzono w nim zarówno profesjonalistów z branży opakowaniowej, jak i debiutantów rozpoczynających dopiero przygodę z projektowaniem opakowań.

  • Europejska Federacja Producentów Tektury Falistej (FEFCO) wydała wytyczne dotyczące recyklingu opakowań z tektury falistej – projektowanie dla obiegu zamkniętego. Zapewniają one branży praktyczny zestaw narzędzi do stosowania przy planowaniu recyklingu papieru i tektury, tak aby zapewnić optymalne wykorzystanie zasobów naturalnych oraz zminimalizować ich wpływ na środowisko.

  • Producenci opakowań dotychczas zbytnio nie ucierpieli z powodu pandemii, głównie dzięki branży spożywczej, która zużywa najwięcej opakowań, a która, nawet podczas obowiązywania największych obostrzeń, zmuszona była pracować normalnie. Problem odczuły głównie firmy dostarczające opakowań dla innych branż np. meblarskiej, AGD, RTV czy motoryzacyjnej.

  • Najnowsze badania pokazują, że w Oceanie Atlantyckim jest znacznie więcej plastiku, niż dotychczas sądzono, a ilość odpadów z tworzyw sztucznych, trafiających do tego oceanu, także przekracza szacunki, które w 2015 r. określono na 8 mln ton rocznie. Skutki tego zanieczyszczenia są katastrofalne dla całej planety.

  • Działania na rzecz ochrony środowiska to temat, na który firmy chętnie się wypowiadają. Przedstawiają kroki, które zamierzają podjąć aby stać się bardziej eko. Niestety, w większości przypadków sprowadza się to tylko do mówienia i przedstawienia planów, które mają zostać zrealizowane w bliżej nieokreślonej przyszłości. Na szczęście są wyjątki od tej reguły. Pisaliśmy już o firmach […]

  • Opakowanie to nie tylko zabezpieczenie produktu. To ono przyciąga wzrok konsumenta, wpływa na jego decyzje zakupowe, zapewnia pierwszy kontakt z marką, komunikuje o zawartości oraz udziela odpowiedzi na inne ważne pytania nabywcy. Opakowanie jest więc bardzo ważnym elementem procesu sprzedaży, a jego właściwe zaprojektowanie to skomplikowany proces, w którym konieczna jest wizja, znajomość branży opakowań […]

  • Obowiązkiem Polski jest wdrożenie europejskiej dyrektywy dotyczącej rozszerzonej odpowiedzialności producentów za opakowania. Czasu na to nie pozostało wiele, bowiem musi to zostać zrobione jeszcze w obecnym, 2020 roku. Wdrożenie tej dyrektywy ma pomóc osiągnąć założone poziomy recyklingu, na co na razie nie zanosi się.

  • Pandemia znacząco wpłynęła na sposób naszego życia oraz na to, jak kupujemy. Wcześniej zakupy spożywcze on-line nie cieszyły się specjalną popularnością i to zarówno wśród sprzedawców, jak i kupujących. Sprzedaż taka wymaga określonej, dość złożonej procedury przygotowania i dostawy, a marża nie jest wysoka. Konsumentów z kolei odstraszał ograniczony asortyment, długi czas oczekiwania oraz często, […]

  • Europejska Federacja Producentów Tektury Falistej (FEFCO) wraz z Politico zorganizowali wirtualne spotkanie, na którym dyskutowano na temat przyszłości i roli zrównoważonych opakowań. Debata cieszyła się dużą popularnością, potwierdzając ważność tego zagadnienia.

  • Najnowsza analiza przygotowana przez Euler Hermes „Impulsy Zakupowe w Branżach Konsumenckich” przewiduje kumulację negatywnych czynników związanych z koronawirusem i prawdziwy kryzys po wakacjach. To wyzwanie praktycznie dla wszystkich branż, nawet artykułów podstawowych, przełoży się więc także na rynek opakowań.

  • Bugatti Chiron to samochód marzenie prawdopodobnie każdego, kto choć na chwilę zetknął się z nim. Niestety, grono osób które mogą pozwolić sobie na jego zakup na własność, nie jest duże. Pomijając zaporową cenę, która zaczyna się od 2,8 milina dolarów, aby dołączyć do ekskluzywnego grona posiadaczy tego samochodu trzeba spełnić także inne warunki. Sam „gruby” […]

  • Najnowsze badania pokazują, że używanie opakowań wykonanych z ekologicznych materiałów w coraz większym stopniu decyduje o wyborze danego produktu przez konsumentów. Oznacza to, że materiał opakowaniowy, ma coraz większe znaczenie, jeśli chodzi o wielkość sprzedaży.