• We Francji wszedł w życie zakaz pakowania niektórych owoców i warzyw w plastikowe opakowania, muszą one zostać zastąpione przez wykonane z innych materiałów, nadających się do recyklingu. Zakaz nie obejmuje delikatnych owoców i warzyw, które nadal można będzie pakować w plastik, ale i to się zmieni w najbliższych latach.

  • Cepi, europejskie stowarzyszenie reprezentujące przemysł papierniczy, przygotowało i opublikowało zobowiązania, które mają pomóc w zbudowaniu w Europie gospodarki neutralnej dla środowiska. Jak Europa w świecie, tak europejski przemysł celulozowo-papierniczy jest liderem, jeśli chodzi o wdrażanie rozwiązań chroniących klimat.

  • Z okazji nadchodzących Świąt Bożego Narodzenia życzymy chwil wypełnionych radością i miłością, niosących spokój i odpoczynek, by w życiu zawsze panowała ta niepowtarzalna świąteczna atmosfera. Wielu budujących myśli, energii potrzebnej do osiągnięcia wyznaczonych celów oraz wspaniałego Nowego Roku, obfitującego w same sukcesy.

  • Właściwe zapakowanie towaru do wysyłki to jedna z ważniejszych kwestii w sklepach internetowych, z którą niestety cały czas jest problem. Dobrze dobrane opakowanie wysyłkowe ułatwia jego dostarczenie oraz chroni zawartość przed uszkodzeniem. A to ważne ze względów finansowych, wizerunkowych oraz środowiskowych.

  • Wzrost świadomości ekologicznej przed pandemią był jednym z najważniejszych globalnych trendów konsumenckich. Wiele wskazuje na to, że powracają nastroje sprzed pandemii, czyli że niebawem znów stanie się to istotnym czynnikiem wpływającym na codzienne wybory klientów. Niestety polski rynek opakowań słabiej odczuwa te zmiany – być może to dopiero przed nami? Analitycy Santander Bank Polska przeanalizowali, […]

  • Raport „Jak opakować przyszłość?” Banku Pekao S.A. omawia trendy, szanse i zagrożenia, jak też potencjalne działania dostosowawcze w branży opakowaniowej. Wynika z niego, że krajowi producenci opakowań umiejętnie korzystają z obecnych trendów na rynku i dopasowują się do nich, co przekłada się na wysokie tempo rozwoju sektora oraz optymistyczne prognozy na przyszłość.

  • Pandemia znacząco wpłynęła na sposób naszego życia oraz na to, jak kupujemy. Wcześniej zakupy spożywcze on-line nie cieszyły się specjalną popularnością i to zarówno wśród sprzedawców, jak i kupujących. Sprzedaż taka wymaga określonej, dość złożonej procedury przygotowania i dostawy, a marża nie jest wysoka. Konsumentów z kolei odstraszał ograniczony asortyment, długi czas oczekiwania oraz często, […]

  • Europejska Federacja Producentów Tektury Falistej (FEFCO) wraz z Politico zorganizowali wirtualne spotkanie, na którym dyskutowano na temat przyszłości i roli zrównoważonych opakowań. Debata cieszyła się dużą popularnością, potwierdzając ważność tego zagadnienia.

  • Najnowsza analiza przygotowana przez Euler Hermes „Impulsy Zakupowe w Branżach Konsumenckich” przewiduje kumulację negatywnych czynników związanych z koronawirusem i prawdziwy kryzys po wakacjach. To wyzwanie praktycznie dla wszystkich branż, nawet artykułów podstawowych, przełoży się więc także na rynek opakowań.

  • Bugatti Chiron to samochód marzenie prawdopodobnie każdego, kto choć na chwilę zetknął się z nim. Niestety, grono osób które mogą pozwolić sobie na jego zakup na własność, nie jest duże. Pomijając zaporową cenę, która zaczyna się od 2,8 milina dolarów, aby dołączyć do ekskluzywnego grona posiadaczy tego samochodu trzeba spełnić także inne warunki. Sam „gruby” […]

  • Najnowsze badania pokazują, że używanie opakowań wykonanych z ekologicznych materiałów w coraz większym stopniu decyduje o wyborze danego produktu przez konsumentów. Oznacza to, że materiał opakowaniowy, ma coraz większe znaczenie, jeśli chodzi o wielkość sprzedaży.

  • Polska Izba Opakowań podała szacunki dotyczące udziału opakowań z różnych materiałów na rynku opakowań do żywności i napojów oraz dodatków do żywności. Nadal największy udział mają opakowania z tworzyw sztucznych – ok. 42% wszystkich opakowań, na drugim miejscu plasują się opakowania z papieru i tektury z ok. 26-procentowym udziałem w rynku, na kolejnych miejscach znalazły […]

  • Tektura to nie tylko materiał na opakowania, o czy przekonywaliśmy wielokrotnie. Dziś kolejny przykład ciekawego zastosowania tektury i to z własnego podwórka. CARDBLOCKS to dwa elementy – klocek o oryginalnej konstrukcji i specjalny łącznik, razem umożliwiają tworzenie niezwykłych form przestrzennych. To polski patent i krajowa produkcja, a że klocki powstają z kartonu, to także produkt […]

  • Udział w targach czy konferencjach branżowych to szansa na wzmocnienie pozycji firmy na rynku, możliwość zdobycia wiedzy oraz poznania nowości i aktualnych trendów na rynku. Spotkania biznesowe umożliwiają nawiązanie kontaktów, które przyspieszają rozwój każdej dziedziny gospodarki. Organizacja takich wydarzeń jest więc konieczna, jeśli chcemy utrzymać obecne tempo rozwoju. Pandemia koronawirusa zmieniła jednak rzeczywistość, jak więc […]

  • Pandemia wprowadziła wiele zmian w handlu detalicznym. O ile wcześniej w sklepach pojawiali się klienci z własnymi pojemnikami na towary dostępne luzem, nastąpiło także znaczące ograniczenie zużycia jednorazowych produktów z tworzyw sztucznych, to teraz ten trend praktycznie zanikł. Szybko rozwijające się wśród klientów sieci spożywczych postępowanie „bądź przyjazny dla środowiska”, zostało gwałtownie zastopowane.

  • Producent Opakowań Tekturowych Viki Family włączył się w działania firm Semicon Sp. z o.o., Sieć Badawcza Łukasiewicz – Instytut Inżynierii Materiałów Polimerowych i Barwników w Toruniu, Engineering Design Center oraz 8. Kujawsko-Pomorskiej Brygady Obrony Terytorialnej w zakresie produkcji środków ochrony indywidualnej, która odbywa się pod patronatem #EngineersInArms.