Opakowania odgrywają ważną rolę w społeczeństwie, choć najczęściej nie zauważamy ich. Z punktu widzenia skutecznego marketingu, jak i dbałości o produkt, traktujemy je jak integralną część towaru, który kupujemy. Opakowania kartonowe w odróżnieniu od ich plastikowych odpowiedników mają także swój wkład w czystość naszej planety, nie dziwi więc, że ogromnie rośnie ich popularność.
Unilever planuje na początku przyszłego roku wprowadzić testowo na brazylijski rynek detergenty w nowych papierowych opakowaniach. Jeśli test wypadnie pomyślnie, papierowe butelki pojawią się w kolejnych krajach.
Statystyczny mieszkaniec Ziemi zużywa ponad 50 kilogramów papieru rocznie. Część tego jest odzyskiwana w procesie recyklingu. W Polsce jest to obecnie ok. 42%, daleko więc nam nie tylko do średniej europejskiej, która przekracza 70%, ale i do średniej światowej która wynosi ok. 55%. Aby poprawić wyniki, zarówno w zakresie produkcji, jak i odzysku surowców branża […]
5 czerwca obchodziliśmy Światowy Dzień Środowiska. Święto to zostało ustanowione przez Zgromadzenie Ogólne ONZ na Konferencji Sztokholmskiej w 1972 roku i ma zwrócić naszą uwagę na pogarszający się stan środowiska naturalnego oraz związane z tym wyzwania, przede wszystkim dotyczące zgodności rozwoju cywilizacji z rozwojem ekologicznym otaczającego świata.
Branża opakowań bardzo dobrze poradziła sobie podczas ostatniego, kryzysowego roku. Z danych Krajowego Rejestru Długów wynika, że jej dług wobec kontrahentów nie przekracza 50 mln zł. To niewielka kwota, uwzględniając wartość tego sektora rynku.
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej uruchomił w Warszawie pilotażową akcję „Moje miasto bez odpadów. Jestem w obiegu!”, która ma na celu ograniczyć ilość odpadów plastikowych trafiających do środowiska. Przy siedzibie Funduszu na ul. Konstruktorskiej został ustawiony automat do recyklingu, do którego można wrzucić plastikowe odpady z PET.
Coca-Cola ogłosiła właśnie wprowadzenie w całej Europie technologii KeelClip. To tekturowe rozwiązanie do pakowania zbiorczego puszek, które zastąpi folię termokurczliwą obecnie wykorzystywaną przy łączeniu puszek w wielopaki. Technologia ma zostać wprowadzona na wszystkich rynkach Unii Europejskiej do końca 2021 roku. Ma to pozwolić zmniejszyć zużycie plastiku o 2 tys. ton rocznie oraz ograniczyć emisję CO2 […]
Raport „Rewolucja opakowań. Polscy producenci wobec zmian regulacji i preferencji konsumentów”, przygotowany przez ekspertów Santander Bank Polska i SpotData, przewiduje, że branża będzie mieć w nadchodzących latach dużo trudniejsze warunki do rozwoju. Wyzwaniem będzie spowolnienie gospodarcze w strefie euro oraz nowe, surowe unijne wymogi względem ekologii i recyklingu. Jednak wymagania ekologiczne wobec opakowań to także […]
Badanie L’ObSoCo przeprowadzone na zlecenie DS Smith pokazuje, że problemy środowiskowe są dla nas coraz istotniejsze. Już 9 na 10 Europejczyków jeżeli może, to wybierze opakowanie z mniejszą ilością plastiku, a 62% jest skłonne zapłacić za to więcej.
Tektura to jeden z przykładów wspaniałego i jednocześnie bardzo prostego materiału. Mimo, że powstał już kilka wieków temu, na przestrzeni lat prawie się nie zmienił, a zakres jego zastosowań cały czas rośnie. Mimo postępu i rozwoju technologii, nadal jest to tylko kilka sklejonych ze sobą i odpowiednio uformowanych warstw papieru.
Mimo, że fotografia cyfrowa króluje na rynku już od lat, to praktycznie w każdym domu znajdują się klisze fotograficzne ze starymi zdjęciami. Aby je zdigitalizować, musimy to zlecić wyspecjalizowanej firmie lub zaopatrzyć się w skaner do klisz. Oba rozwiązania nie są tanie, przynajmniej do teraz. Z pomocą przyszła tektura i firma Kodak, która opracowała prosty […]
Unia Europejska walczy ze zmianami klimatu na Ziemi, jest liderem na tym polu. Jednak ta walka ma swoją cenę. Konieczność dostosowania się do coraz bardziej wyśrubowanych norm, wyznaczanych przez unijne regulacje, jest wyzwaniem dla wielu firm. W sektorze opakowań, wdrażanie zmian jest wymuszane nowymi unijnymi regulacjami dotyczącymi recyklingu i gospodarki obiegu zamkniętego.
ARC Rynek i Opinia oraz Forum Odpowiedzialnego Biznesu przeprowadziło badanie, którego celem było określenie stosunku i postawy Polaków do rozwiązań konsumenckich wspierających ochronę środowiska i gospodarkę obiegu zamkniętego. Sprawdzano również poziom wiedzy o postawach proekologicznych oraz ich wpływ na podejmowane decyzje jak również zbierano informacje na temat postrzegania społecznej odpowiedzialności korporacji.
Raport Rewolucja opakowań. Polscy producenci wobec zmian regulacji i preferencji konsumentów przygotowany przez Santander Bank Polska oraz Spot Data, przedstawia perspektywy rozwoju branży opakowań w najbliższych latach. Wnioski są bardzo pozytywne, choć wzrost branży będzie zwalniał, ponieważ przemysł opakowaniowy osiągnął już taki poziom produkcji, przy którym trudno jest notować takie tempo wzrostu jak dotychczas.
European Carton Excellence Award to jedne z najbardziej prestiżowych nagród za projekt opakowania kartonowego. Ze względu na bardzo wysoki poziom zgłoszeń w poprzednich latach oraz ogromną popularność konkursu, w tym roku zwiększono liczbę kategorii w których przyznawane są nagrody. Nie bez znaczenia dla powiększenia konkursu jest także rosnąca popularność opakowań kartonowych.
Badanie „E-commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska” przygotowane przez Gemius, wraz z Izbą Gospodarki Elektronicznej pokazuje dynamiczny rozwój branży w Polsce. W 2019 już 62% internautów kupuje przez internet, o 6% więcej niż rok wcześniej. Największe zalety e-zakupów, według polskich internautów, to możliwość kupowania w każdym momencie, brak konieczności jechania do sklepu, oraz nieograniczony […]